Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

Eef de Kip

Well-known member
Je hebt gelijk hoor, ik vind alleen het betoog van ruim 2 minuten aan wat er allemaal mis is aan het westen een beetje afbreuk doen aan wat er allemaal gaande is maar goed, is natuurlijk een uitsnede van een interview.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Je hebt gelijk hoor, ik vind alleen het betoog van ruim 2 minuten aan wat er allemaal mis is aan het westen een beetje afbreuk doen aan wat er allemaal gaande is maar goed, is natuurlijk een uitsnede van een interview.
Tsja. Ik heb nu niet het idee dat uitgerekend Garry Kasparov, de man die zich verkiesbaar stelde als tegenkandidaat voor Putin, die verschillende demo's' tegen Putin leidde, meerdere malen is opgepakt op bevel van Putin en uiteindelijk zijn land uit is moeten vluchten vanwege Putin nu de schuld aan het Westen geeft van het feit dat het Russische leger, op bevel van (jawel) Putin Oekraïne is binnengevallen. Dat hij het Westen een draai om de oren geeft omdat ze op z'n minst naïef zijn geweest, lijkt me ook niet zo gek. Dat is namelijk gewoon zo.

Maar goed, om je gerust te stellen. Vanaf 38:50. Hij laat in niet misverstane woorden weten wat hij van dhr Putin vindt. Sowieso wel het bekijken waard, dat interview.

JMD

Well-known member
We doen dat al decennia en hebben er heel lekker van geprofiteerd. Net zoals we ook gas aan België leveren.
Ja, toen we er genoeg van hadden was dat niet meer dan normaal. Maar als we de kraan langzaamaan dichtdraaien lijkt me toch dat we wat we dan nog naar boven halen eerst voor NL zelf houden. Het lijkt me niet de bedoeling dat wij gas leveren aan BEL of DUI en dat wij dan vervolgens ergens anders gas vandaan moeten halen.

gevegt

Well-known member
Ja, toen we er genoeg van hadden was dat niet meer dan normaal. Maar als we de kraan langzaamaan dichtdraaien lijkt me toch dat we wat we dan nog naar boven halen eerst voor NL zelf houden. Het lijkt me niet de bedoeling dat wij gas leveren aan BEL of DUI en dat wij dan vervolgens ergens anders gas vandaan moeten halen.
Dat is wel de bedoeling, want daar zijn contracten voor.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Max

Jamel

Administrator
Forumleiding

Rake woorden van Hiddema over zijn partijvriendjes. Dat is echter niet voor het eerst. Dus het is me een compleet raadsel waarom hij actief blijft voor die partij.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Oostenrijk is na de bezetting van de geallieerden eeuwig neutraal. Het zal daarom nooit lid worden van de NAVO.

Ierland is ook geen lid. Vraag mij wel af waarom niet maar zou dit wat met die Britten te maken hebben?
In eerste instantie: ja. Inmiddels zijn ze weliswaar geen officieel lid van NAVO, maar wel "partner". Ze hebben regelmatig meegedaan aan vredesmissies van de NAVO en als Rusland een NAVO-land aan zou vallen en de hele NAVO dat land gaat steunen, zal Ierland daar zo goed als zeker bij zitten.

erka

Well-known member
In eerste instantie: ja. Inmiddels zijn ze weliswaar geen officieel lid van NAVO, maar wel "partner". Ze hebben regelmatig meegedaan aan vredesmissies van de NAVO en als Rusland een NAVO-land aan zou vallen en de hele NAVO dat land gaat steunen, zal Ierland daar zo goed als zeker bij zitten.
Bijzonder feitje: officieel zijn Rusland en Wit-Rusland ook NATO-Partner.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Bijzonder feitje: officieel zijn Rusland en Wit-Rusland ook NATO-Partner.
Klopt, "partner" zegt dan ook niet veel, sommigen zitten qua activiteit heel dicht bij NAVO (Ierland dus) en anderen staan er mijlenver vandaan...

Bovenaan