Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht

SanMark.

Well-known member
Wat een kut reclame van de Lidl met die stukadoor Sinterklaas en die drie kleine zwarte pietjes en die hoofdpiet.
 

Wigboldus

Well-known member
Het schijnt 3 weken geleden te zijn opgenomen in en rond Elburg. Zalk ligt daar dicht bij. Dus, biblebelt klopt wel redelijk.
 

Joost

Well-known member
Zwalk geeft op Google Maps inderdaad een locatie in Elburg maar het leek toch op een andere plaats?
 

Abubakari

Well-known member
Meiden vonden het leuk, volgens mij het best mogelijk zo in deze tijd zo met een fictieve plaats.
Die van mij zijn nu 15 en 17 en zijn inmiddels van de wegkijk generatie. Wat zeg ik, ze kijken helemaal geen Sinterklaasjournaal meer en kijken me wat meewarig aan als ik hevig geëmotioneerd begin over kolengate. En Zwalk hebben ze nog nooit van gehoord, dus ik ga morgen de leraren Aardrijkskunde ook even aan hun jasje trekken.
 

SanMark.

Well-known member
Die van mij zijn nu 15 en 17 en zijn inmiddels van de wegkijk generatie. Wat zeg ik, ze kijken helemaal geen Sinterklaasjournaal meer en kijken me wat meewarig aan als ik hevig geëmotioneerd begin over kolengate. En Zwalk hebben ze nog nooit van gehoord, dus ik ga morgen de leraren Aardrijkskunde ook even aan hun jasje trekken.
Wij zaten weer met zijn viertjes voor de tv mijn meiden zijn 5 en 7 en de jongste keek wel wat ongerust toen bleek dat er een kolenzak te weinig was. Ze vond het ook zeer vreemd dat het bij Dieuwertje donker was en bij de stuur piet nog gewoon licht was toen die met elkaar aan het praten waren.
 

Abubakari

Well-known member
Dat kan ik me voorstellen dat ze ongerust keek, ik ben er ook niet gerust op. Zelfs gevegt, die zelfs nog optimistisch is over PSV, is hier niet gerust op.

Maar wel jammer dat mijn dochters geen interesse meer in het Sinterklaas journaal hebben. Tot twee jaar terug nog wel, maar de lol is er wat af gegaan door al dat gezeur wat ook tot in het journaal doordrong. Maar goed, die discussie wil ik hier niet voeren, dus terug naar het feest.
 

Eef de Kip

Well-known member
Zo, onrustig geslapen vannacht en ben er niet gerust op, is er inmiddels al iets bekend over die missende kolenzak?
 

Hankie

Well-known member
Zo, onrustig geslapen vannacht en ben er niet gerust op, is er inmiddels al iets bekend over die missende kolenzak?

Het schijnt dat Klaver Piet dit heeft laten verdwijnen aangezien het geen schone energie blijkt te zijn en anders de uitstoot afspraken niet gehaald gaan worden.
 

Mario

Well-known member
Het schijnt 3 weken geleden te zijn opgenomen in en rond Elburg. Zalk ligt daar dicht bij. Dus, biblebelt klopt wel redelijk.

Hoezo 3 weken geleden opgenomen? Hij is nog onderweg, en dan nog dat hele gedoe met die kolen? Het is nog maar de vraag of het allemaal goed komt.
 

zwammy

Well-known member
De boeken met zwarte Piet worden uit de bibliotheken gehaald, ondanks dat 55% van de Nederlanders hier niet achter staan. De woordvoerder haalt even het fascisme er bij als het over zwarte Piet gaat. Die zit hoog in de deug bubbel 👍
 
Bovenaan