Serie A

JMD

Well-known member
Napoli mag Napels niet uit wegens 2 coronagevallen in de selectie. Zij moeten over 4 uur in Turijn spelen bij Juventus, maar dat duel moet volgens de Italiaanse voetbalbond doorgaan (duel wordt pas afgelast bij een flink aantal coronagevallen, zie Genoa - Torino dit weekend). Dus dreigt een reglementaire 3-0 nederlaag voor de Napolitanen.
 

JMD

Well-known member
Napoli gaat 2 weken in quarantaine... Dus ook het eerste serieA-duel na de interlandbreak zal niet gespeeld worden. Hun eerste duel wordt dan naw tegen AZ.

Men schijnt in Italië alweer aan het discussiëren te zijn hoe het nu verder moet met de competitie nu de aantallen besmettingen weer toenemen... Er is bijna geen uitstel mogelijk door EURO2020/2021. Misschien dat men zich nu gaat realiseren dat het toch veel beter was geweest om de competitie op het gemak uit te spelen dit najaar waar mogelijk en dan vanaf jan/feb met het nieuwe seizoen te beginnen, ook dan een 1,5 jaar seizoen tot zomer 2022... Maar goed, die kans krijgen ze dan misschien nu opnieuw... ;) Laat deze competitie dan tot december 2021 lopen, en dan daarna een 1,5 seizoen tot zomer 2023. Op die manier ben je dan ook de problemen van het WK2022 kwijt. En ja, dat kost 1 seizoen, dat kost geld, maar een EK dat niet doorgaat of een niet afgemaakte competitie kost ook geld.
 

Batigoal

Well-known member
Napoli mag Napels niet uit wegens 2 coronagevallen in de selectie. Zij moeten over 4 uur in Turijn spelen bij Juventus, maar dat duel moet volgens de Italiaanse voetbalbond doorgaan (duel wordt pas afgelast bij een flink aantal coronagevallen, zie Genoa - Torino dit weekend). Dus dreigt een reglementaire 3-0 nederlaag voor de Napolitanen.

Die 3-0 nederlaag is er gekomen en ook nog een punt aftrek. Napoli gaat uiteraard in beroep tegen deze belachelijke straf.
 

U.G.

Well-known member
Kregen ze van het Italiaanse RIVM niet een advies, en lag de beslissing uiteindelijk bij Napoli zelf ?

Zo op het eerste oog komt het idd ridicuul over, maar geen enkele bond neemt zo maar zo een beslissing. Er zijn gewoon afspraken gemaakt die Napoli heeft ondertekent en niet nakomt.
 

Batigoal

Well-known member
Kregen ze van het Italiaanse RIVM niet een advies, en lag de beslissing uiteindelijk bij Napoli zelf ?

Zo op het eerste oog komt het idd ridicuul over, maar geen enkele bond neemt zo maar zo een beslissing. Er zijn gewoon afspraken gemaakt die Napoli heeft ondertekent en niet nakomt.

Ze mochten van de lokale autoriteiten niet de regio uit, dus ze hadden weinig te willen.
 

gevegt

Well-known member
Kregen ze van het Italiaanse RIVM niet een advies, en lag de beslissing uiteindelijk bij Napoli zelf ?

Zo op het eerste oog komt het idd ridicuul over, maar geen enkele bond neemt zo maar zo een beslissing. Er zijn gewoon afspraken gemaakt die Napoli heeft ondertekent en niet nakomt.
Nou ja, het was natuurlijk wel tegen Juventus.
 

U.G.

Well-known member
Ze mochten van de lokale autoriteiten niet de regio uit, dus ze hadden weinig te willen.

Ze kregen van het ASL een advies, en diezelfde instelling legde de eindbeslissing bij Napoli zelf. Bovendien was het de bedoeling om op het complex in quarantaine te gaan en niet thuis. Dit is wat ik meekrijg van bepaalde media.

Geef geen fuck om Juve, maar je weet waarom ik het een beetje volg. Het ligt iig allemaal een stuk genuanceerder.
 

erka

Well-known member
Ajax verliest bij Groningen, Atalanta bij Napoli, kortom dit wordt een makkie voor Ajax.
 

Abubakari

Well-known member
De logica ontgaat mij, maar ik ben ook niet zo verzuurd als erka, dus ik begrijp hem daardoor wel vaker niet. Ik post ook niet over Atalanta met Ajax in het achterhoofd, maar omdat ik het wel erg leuk zou vinden mocht Atalanta kampioen worden.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vind het ook mooi dat zo'n klein clubje door de jaren heen met een gedegen doordacht beleid , mooi aanvallend voetbal laat zien en daarmee ook nog hoog eindigt in de Serie A, dat er toevallig wat Nederlanders bijzitten is mooi meegenomen maar daardoor is mijn sympathie niet gekomen.

Zelfde geldt voor Leicester, dat zo'n club zich zo nu en dan kan vestigen tussen de topteams van het land.
 

JMD

Well-known member
Ik vind het ook mooi dat zo'n klein clubje door de jaren heen met een gedegen doordacht beleid , mooi aanvallend voetbal laat zien en daarmee ook nog hoog eindigt in de Serie A, dat er toevallig wat Nederlanders bijzitten is mooi meegenomen maar daardoor is mijn sympathie niet gekomen.

Zelfde geldt voor Leicester, dat zo'n club zich zo nu en dan kan vestigen tussen de topteams van het land.
Eens. En ben heel benieuwd (maar offtopic hier) hoe ver Everton kan komen dit seizoen. Lijkt goed in elkaar te zitten.
 

Batigoal

Well-known member
En we posten niks over de Milanese derby? Met een bepalende Zlatan en een Inter dat niets tegen stadsgenoot AC heeft in te brengen. Het heeft even geduurd, maar Milan komt wel weer boven water.
 

Batigoal

Well-known member
Maar liefst 15 van de 20 Serie A-clubs zouden problemen hebben om dit seizoen nog de salarissen te betalen. De Italiaanse voetbalbond heeft hierom dringend aangeklopt bij de regering, maar voorlopig hebben die nog geen financiële steun gegeven.
 
Bovenaan