Selecties

Abubakari

Well-known member
Dan staat er hier toch het beste Portugal sinds 2004, het gaat nog menige verrassen.

In de Vara Gids staat de prognose van de Studio Sport commentatoren.
Over Portugal en Ronaldo zijn ze unaniem: Lang seizoen, gaat tegenvallen, Portugal heeft een vrij zwak team, kan ie nooit dragen.

Persoonlijk hecht ik meer waarde aan jouw oordeel, ik heb niet de indruk dat de Studio Sport zemelaars Portugal vaak 90 minuten zien spelen.
Maar even eerlijk UG, ben jij nou zo overdreven optimistisch of heeft Portugal echt zo'n goeie ploeg? Ik heb ze namelijk -mede door de groep met IJsland, Oostenrijk en Hongarije- op basis van jouw wervende teksten hoog ingeschat bij de EK pooltjes die ik ingevuld heb.

En ik weet waar je woont. In Rotterdam en zo groot is dat volgens mij niet, dus ik weet je te vinden!
 

U.G.

Well-known member
Vara gids he :D

Er zwaait morgen in da Luz kwalitatief gewoon een behoorlijke groep uit, Of de bondscoach uiteindelijk met de ideale mix op de proppen komt valt allemaalnog te bezien. De attitude en dat hele testje op zich tegen Engeland beviel me iig geenzins. Mensen als Vierinha, Rafa, maar ook William vielen me behoorlijk tegen. Maar goed, dit soort revolutionaire testjes ga ik nooit begrijpen

Ik ga d'r vanuit dat wat er in de eerste helft speelde tegen de Belgen ook de basiselftal gaat vormen.


Iets minder solo-heldendaden en minder oren naar de transferperikelen, en wat meer team...dan heb ik aan een 80% Ronaldo genoeg om jou het reisje naar big bad R'dam te besparen:D
 

Abubakari

Well-known member
En ik weet waar je woont. In Rotterdam en zo groot is dat volgens mij niet, dus ik weet je te vinden!


Ik wilde je in de winst laten delen, maar dan niet.

Is het eigenlijk geen optie Cristiano Ronaldo in deze niet al te zware poule rust te geven en pas al je zwaarder geschut ontmoet CR weer in te zetten na zijn lange zware seizoen?
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Ik wilde je in de winst laten delen, maar dan niet.

Muy funny... maar mocht het zo uitpakken geniet er dan vooral goed van gozer, het besef dat door m'n enthousiaste muil mogelijk is gemaakt is dan een plus naast m'n euforie ;)

Is het eigenlijk geen optie Cristiano Ronaldo in deze niet al te zware poule rust te geven en pas al je zwaarder geschut ontmoet CR weer in te zetten na zijn lange zware seizoen?

Als je het gezamenlijk belang primair stelt lijkt me dat heel logisch ja...zou 'm zelfs niet als pinch-hitter inzetten. En mochten ze de poule zonder hem niet weten te overleven heb je als ploeg eigenlijk ook niet veel te zoeken op het toernooi.

Maar goed, we weten dus gewoon dat ie er vanaf minuut ??n staat.
 

U.G.

Well-known member
Wow, eigenlijk met Dani de allergrootste talent ooit op de Sportingschool, groter nog dan Ronaldo en Figo, wel alle grote clubs gehad ( Barca, Inter, Chelsea, Porto ) maar nooit die enorme belofte ingelost. Ik had al iets vernomen van zijn gedrevenheid dit jaar bij de kersverse Turkse landskampioen. Scoorde een prachtgoal tegen de Noren, viel in tegen Engeland en had bijna een droomgoal op Wembley te pakken maar wat ie vandaag liet zien...dit kan nog weleens de verrassing worden op het toernooi, Ricardo Quaresma.

 

Max

Administrator
Forumleiding
Chelsea? Ik had Man Utd in mijn hoofd zitten. Ik ben benieuwd. Inderdaad een groot talent die nooit zijn belofte heeft ingelost, maar ook niet zo erg loopt aan te klooien als een Nani.
 

Fenerium

Member
De Turken gaan in geen honderd jaar winnen van de Kroaten.

Kijkend naar het middenveld waarin de Turken met twee statische tuinkabouters staan opgesteld en de Kroaten duidelijk veel meer dynamiek en creativiteit hebben is het eigenlijk al voorspelbaar wie dichter bij de 3 punten is.

Het team met het beste middenveld gaat de 3 punten pakken let maar op mijn woorden, beide ploegen zullen gecontroleerd aan de wedstrijd beginnen, met slechts een paar verdedigers en een defensieve middenvelder als centrale verdediger ga je niet naar een EK eindronde. Tel daar het feit bij op dat je geen box to box middenvelder hebt, geen spelmaker hebt en je ook nog eens kampt met een spits die al 2 jaar hopeloos uit vorm is. De Turken zijn nooit goed georganiseerd voor een groot toernooi, het is altijd een zooitje en Fatih Terim vind ik absoluut geen elite coach, tactisch onbenul die enkel goed kan motiveren.

Als je de Turkse selectie ziet dan vind je het extra jammer dat Nederland er niet bij is.
 

Fenerium

Member
T?re blijft thuis, met een paar schaarbewegingen en een balletje breed kom je er niet, overschatte voetballer. Tufan ook trouwens, geen greintje talent. Een middelveld met Inan en Tufan zal zoek gespeeld worden.

Dat zijn geen spelers die een balletje kunnen onderscheppen om vervolgens voor een snelle omschakeling te zorgen.
 

Fenerium

Member
Turken zijn nooit een kei geweest in teamsporten, dat komt omdat de Turk net als de Chinees de industri?le revolutie te laat heeft meegemaakt. Geen discipline, geen rechtlijnigheid en vooral geen geduld. Misschien wereldtop in het worstelen maar daar houdt het ook mee op, al moet ik wel toegeven dat er de laatste 15/20 jaar veel progressie is geboekt.
 
Laatst bewerkt:

Fenerium

Member
Nee het was T?re zelf. Terim heeft beide heren nooit samen opgeroepen laat staan opgesteld. De oorzaak hiervan was een vrouw. Ik vind dat je je als professional afzijdig moeten houd van vrouwen tenzij je er eentje treft die loodrecht achter je blijft staan.
 

Maasveld

Well-known member
Turken zijn nooit een kei geweest in teamsporten, dat komt omdat de Turk net als de Chinees de industri?le revolutie te laat heeft meegemaakt. Geen discipline, geen rechtlijnigheid en vooral geen geduld. Misschien wereldtop in het worstelen maar daar houdt het ook mee op, al moet ik wel toegeven dat er de laatste 15/20 jaar veel progressie is geboekt.
Volgens Pierre van Hooijdonk staat het teambelang bij Turkije altijd voorop.
 

Pascallovic

Well-known member
It remains to be seen beste voetbalkijkers. Het enige wat ik zeg is dat dit elftal allang niet meer valt en staat met Ronaldo, en er een mooie frisse lichting groot is geworden....CR is gewoon de mooie plus, de supervoetballer die geen ander Europees elftal bezit.

Niks mis met Nani en Joao Moutinho btw...klasse-voetballers, net als Quaresma. Ze hebben alleen een bepaalde gebruiksaanwijzing.
Leuk die verhalen over een frisse lichting, maar de oude garde staat er alleen maar in en ze laten het weer afweten. Vieirinha, Pepe, R. Carvalho, Moutinho, Quaresma, Nani en Ronaldo werkt gewoon niet en dat heeft het nooit echt gedaan kijkend naar de individuele kwaliteiten van deze spelers.
 

U.G.

Well-known member
...blablabla...

William, Joao Mario, Gomes, Danilo, Guerreiro, Renato o.a. hebben idd nog geen ene input gehad. En Nani en Ronaldo bakken er niks van. Je hebt gewoon gelijk kerel, sorry voor de misleiding.
 

Pascallovic

Well-known member
...blablabla...

William, Joao Mario, Gomes, Danilo, Guerreiro, Renato o.a. hebben idd nog geen ene input gehad. En Nani en Ronaldo bakken er niks van. Je hebt gewoon gelijk kerel, sorry voor de misleiding.
Die input viel op 18 juni inderdaad reuze mee en Ronaldo had op die datum inderdaad nog niet de 2 doelpunten gemaakt en de assist gegeven die hij gisteren wel deed.

Maar gezien het talent van de namen die jij opnoemt had ik meer verwacht dan 3x gelijk tegen Oostenrijk, Ijsland en Hongarije-B
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan