Schots voetbal

erka

Well-known member
De loting voor de halve finales van de Schotse FA Cup leverde 2 derby's op. Op zaterdag 16/4 spelen Hearts en Hibs tegen elkaar, de dag erna is het Celtic - Rangers. Beide duels worden op Hampden Park gespeeld. Opvallend genoeg is dit de 1e keer ooit dat de halve finales bestaan uit deze 4 clubs.

En beide "Britse" clubs winnen van de "Keltische". Finale Hearts-Rangers dus.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
En beide "Britse" clubs winnen van de "Keltische". Finale Hearts-Rangers dus.
Hearts profileert zich niet echt als Britse club hoor, meer gewoon als Schotse club. Ik ben er diverse keren geweest, waaronder een wedstrijd tegen Rangers. In die wedstrijd maakten ze erg duidelijk trotse Schotten te zijn als reactie op het "Britse" van Rangers. Het zijn zeker ook geen vriendjes van elkaar. Celtic en Hibs kunnen het een stuk beter met elkaar vinden dan Rangers en Hearts.
 

Joost

Well-known member
En ook nog 2-1 in de extra tijd. Kilmarnock kampioen en direct terug in de Premier League. Voor Arbroath rest de playoffs.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Jammer, ik had het Arbroath wel gegund. Hele leuke ground en sympathieke club. Het blijft een topprestatie, als enige semi-profclub in de Championship tweede eindigen. Hopelijk lukt promotie alsnog in de play-offs.

Ondertussen heel wat lager is Fort William de eerste club ooit geworden die degradeert uit de Highland League. Ze moesten een promotie/degradatie play-off spelen tegen Banks O'Dee uit Aberdeen, maar hebben zich teruggetrokken omdat ze geen team op de been konden brengen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Kelty Hearts promoveert fluitend, het bewijst maar weer dat het Junior voetbal echt wel hoger qua niveau is dan League Two.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Kelty Hearts promoveert fluitend, het bewijst maar weer dat het Junior voetbal echt wel hoger qua niveau is dan League Two.
Nu is het wel zo dat Kelty Hearts belachelijk veel geld heeft. Daar is een hele rijke lokale zakenman ingestapt.
 

Batigoal

Well-known member
Nu is het wel zo dat Kelty Hearts belachelijk veel geld heeft. Daar is een hele rijke lokale zakenman ingestapt.
Heeft dat kans om door te stoten binnen een paar jaar naar het hoogste niveau of is het vooral relatief veel geld voor de lagere regionen?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Heeft dat kans om door te stoten binnen een paar jaar naar het hoogste niveau of is het vooral relatief veel geld voor de lagere regionen?
Veel geld voor dat niveau. Wellicht halen ze de Championship, maar om verder te komen moet toch fors meer geïnvesteerd worden. Daarnaast zal hun stadion niet aan de eisen voldoen. Het is recent verbouwd. Ik ben er enkele weken geleden geweest en het is zeker mooi. Maar het gaat niet genoeg zijn voor het hoogste niveau. Als dat het doel was, zouden ze wel wat verder gegaan zijn bij die verbouwing.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Er is een aardige kans dat er opnieuw een nieuwe club in League Two komt, Lowland League kampioen Bonnyrigg Rose won de eerste wedstrijd van Highland League kampioen Fraserburgh met 3-1. De return is zaterdag. De winnaar neemt het in een tweeluik op tegen Cowdenbeath en dat lijkt me wel te doen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Er is een aardige kans dat er opnieuw een nieuwe club in League Two komt, Lowland League kampioen Bonnyrigg Rose won de eerste wedstrijd van Highland League kampioen Fraserburgh met 3-1. De return is zaterdag. De winnaar neemt het in een tweeluik op tegen Cowdenbeath en dat lijkt me wel te doen.
Yep, Bonnyrigg gun ik het wel, een club die heel goed gerund wordt met sympathieke mensen. (y)
 

Joost

Well-known member
Het wordt mijns inziens echt tijd dat ze de hele competitie op niveau 3 en 4 eens op de schop doen. Veel te weinig clubs en alles dat vanaf niveau 5 promoveert stoomt direct door.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het wordt mijns inziens echt tijd dat ze de hele competitie op niveau 3 en 4 eens op de schop doen. Veel te weinig clubs en alles dat vanaf niveau 5 promoveert stoomt direct door.
Yep, helemaal mee eens. Maar of dat ook gaat gebeuren op de korte termijn vraag ik me stevig af. De clubs op niveau 3 en 4 moeten dan voor zo'n plan stemmen en die kijken natuurlijk over hun schouders en zien wat er aan komt...
 
Bovenaan