Schots voetbal

Batigoal

Well-known member
En het is bij 2-3 gebleven. Aan het einde kreeg Morelos nog een gigantische kans op 3-3, maar hij schoot op de paal.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Celtic wint met 2-3 bij Rangers en staat nu 9 punten voor met 1 wedstrijd minder gespeeld. De titelstrijd lijkt nu wel beslist.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
En dan ook voor Schotland een overzichtje:

Premier League:
1. Celtic 30-68

Die worden kampioen.

10. Dundee FC 30-28
11. Partick Thistle 30-25
---
12. Ross County 30-22

Nog acht duels te gaan, dus dat kan nog best veranderen.

Scottish Championship:
1. St. Mirren 28-63
---
2. Livingston 28-51
3. Dundee United 25-44
4. Greenock Morton 29-43
---
5. Dunfermline 28-39
6. Queen of the South 28-38

St. Mirren lijkt me wel kampioen. Daaronder kan het nog alle kanten op, op Livingston na dan.

7. Fakirk 28-34
8. Inverness Caley Thistle 26-31
---
9. Dumbarton 27-27
---
10. Brechin City 27-4

Dat gekke Dumbarton heeft de smaak te pakken, met twee zeges op rij. Inverness moet serieus uit gaan kijken. Brechin is een wonder op zich, die hebben helemaal niks op dit niveau te zoeken.

Scottish League One:
1. Ayr United 29-61
--
2. Raith Rovers 29-58
3. Arbroath 29-49
4. Alloa 29-46
---

Deze vier gaan uitmaken wie er direct promoveert en wie de play-offs in gaan

8. Forfar Athletic 30-28
---
9. Albion Rovers 28-27
---
10. Queen's Park 30-26

De amateurs van Queen's Park doen het verrassend goed, het kan nog alle kanten op. Joost zijn clubje staat 9e, die horen eigenlijk ook gewoon in League Two.

Scottish League Two:
1. Montrose 29-61
---
2. Peterhead 30-58
3. Stirling Albion 28-49
4. Stenhousemuir 27-44
---
5. Elgin 28-40

Montrose of Peterhead promoveert, de rest mag uitvechten wie er kunnen promoveren

9. Berwick Rangers 27-26
---
10. Cowdenbeath 27-14

Cowdenbeath gaat de promotie/degradatie play-offs spelen.

Scottish Lower Leagues:
Lowland League
1. East Kilbride 27-65
2. Spartans 24-59
3. East Stirlingshire 26-56
4. BSC Glasgow 25-55

Highland League
1. Cove Rangers 24-66
2. Inverurie Loco Works 28-63
3. Frasenburgh 26-61

De nummer 1 van de Lowland League speelt uit en thuis tegen de nummer 1 van de Highland League. De winnaar daarvan speelt uit en thuis tegen Cowdenbeath (of iig de nummer 10 van League Two)
 

Joost

Well-known member
Dat je je dat nog herinnert!

Saint Mirren is wel een apart verhaal. Die waren vorig seizoen, half februari al dood en begraven. 13 punten uit 23 duels.
Daarna in 13 duels 25 punten en op de laatste dag gehandhaafd.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Afgelopen dinsdag was ik bij Montrose - Annan Athletic. Vermakelijke wedstrijd, die Montrose terecht met 2-1 won. Ze deden goede zaken omdat Peterhead die avond verloor, dus de sfeer was wel goed daar. Zaterdag versloegen ze vervolgens Peterhead, dus binnen een paar dagen gingen ze van 3 punten achter naar 3 punten voor, met nog steeds een wedstrijd minder.

Montrose heeft overigens een leuk stadionnetje, maar groot is het niet. Is ook niet nodig daar, want zelfs voor de belangrijke wedstrijd van dinsdagavond zat er hooguit 350 man. Als ze promoveren ben ik benieuwd of ze het lang in League 1 volhouden.

Afgelopen zaterdag zag ik Alloa 2-2 spelen thuis tegen Airdrie, morgen spelen ze weer tegen elkaar, nu in het Excelsior Stadium van Airdrie. Daar ben ik ook van plan heen te gaan.
 

Joost

Well-known member
Afgelopen dinsdag was ik bij Montrose - Annan Athletic. Vermakelijke wedstrijd, die Montrose terecht met 2-1 won. Ze deden goede zaken omdat Peterhead die avond verloor, dus de sfeer was wel goed daar. Zaterdag versloegen ze vervolgens Peterhead, dus binnen een paar dagen gingen ze van 3 punten achter naar 3 punten voor, met nog steeds een wedstrijd minder.

Montrose heeft overigens een leuk stadionnetje, maar groot is het niet. Is ook niet nodig daar, want zelfs voor de belangrijke wedstrijd van dinsdagavond zat er hooguit 350 man. Als ze promoveren ben ik benieuwd of ze het lang in League 1 volhouden.

Afgelopen zaterdag zag ik Alloa 2-2 spelen thuis tegen Airdrie, morgen spelen ze weer tegen elkaar, nu in het Excelsior Stadium van Airdrie. Daar ben ik ook van plan heen te gaan.

Ik heb thuis een oud shirt van Montrose liggen, dat kregen we van de materiaalman toen we er een kijkje kwamen nemen.
Dat is maatje XXXL :D
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik heb thuis een oud shirt van Montrose liggen, dat kregen we van de materiaalman toen we er een kijkje kwamen nemen.
Dat is maatje XXXL :D

Haha, mooi man. Ik vind het heerlijk, die lagere divisies hier in Schotland. Van die oude, krakkemikkige stadions. Vaak gezellige clubs en als ik met mensen van de club spreek snappen ze er helemaal niks van wat me bezielt daar naartoe te gaan. :D
 

Forza AZ

Well-known member
En dan ook voor Schotland een overzichtje:

Premier League:
1. Celtic 30-68

Die worden kampioen.

10. Dundee FC 30-28
11. Partick Thistle 30-25
---
12. Ross County 30-22

Nog acht duels te gaan, dus dat kan nog best veranderen.

De nummer 11 speelt ook nog een degradatie play-off.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb een Ayr United shirt liggen. Heb ik nog vaak aan.

Mooie shirts hebben die.

398541_222781_big.jpg
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Gisteren bij Airdrie v Alloa geweest, afgelopen zaterdag was ik al bij Alloa v Airdrie. Er wordt gezegd dat 2 wedstrijden in een paar dagen tussen dezelfde clubs altijd compleet verschillend zijn, maar dat heeft men vergeten tegen deze ploegen te zeggen. Beide keren was de thuisclub sterker, kwam de uitclub terug, maar mistte vervolgens een strafschop, om uiteindelijk toch met 2-2 gelijk te spelen.

Nu sta ik op 13 van de 42, Airdrie is wel de minst sympathieke van de 13 waar ik tot nu toe geweest ben. Ik heb geen beste indruk gekregen van het volk wat daar op de tribune zit. Zaterdag naar hun rivalen, Albion Rovers.
 

ALenstra

Well-known member
Brechin City degradeert uit het Championship met nog 7 wedstrijden te gaan. Nog geen overwinning behaald, slechts 4 punten uit 29 wedstrijden.
 
Bovenaan