Schaken

Friesland

Well-known member
12 remises tijdens de reguliere partijen, 3 winstpartijen voor Carlsen in de rapidpartijen. Carlsen blijft voorlopig de maatstaf in het schaken.
 

erka

Well-known member
Zoals verwacht is de barrage appeltje eitje voor Carlsen.

Carlsen is vooral in het rapid en blitz uitzonderlijk goed, vergeleken met de andere wereldtoppers. Ongelofelijk hoe hij gewoon even met 3-0 in de rapidpartijen toeslaat.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Morgen begint Tata Steel Chess weer, ik zal het zeker volgen. :)

Gisteren zelf een mooie overwinning behaald. Ik ben verre van een topper, maar wel even gewonnen van een speler met een rating van 400 punten meer in ons clubkampioenschap. Daarmee doe ik alvast goede zaken voor mijn eigen rating.
 

erka

Well-known member
Goed herstel van Giri, 2 zeges en een remise brengen hem naar de gedeelde 2e plaats.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
@erka: je zal het vast al gezien hebben. Maar bij chess24 hebben ze een 72-uur Bantherton gedaan met Jan Gustafsson, Jorden van Foreest, KingLoek van Wely en Laurent Fressinet. :)

 

erka

Well-known member
Jazeker, af en toe stukje gekeken.

Jorden moet wat minder Red Bull zuipen :)

KingLoek is en blijft mijn favoriete banter blitz speler.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jazeker, af en toe stukje gekeken.

Jorden moet wat minder Red Bull zuipen :)

KingLoek is en blijft mijn favoriete banter blitz speler.

KingLoek is zo'n ontzettende droogkloot. Jammer dat het tegenwoordig nogal slecht gaat met mijn schaakcarri?re. Maar toen Jorden hem daar op wees had hij zelf wel een verklaring: "Yeah, but I have a wife and kids. You have nothing".
 

erka

Well-known member
KingLoek wil de politiek in. Hij staat voor FVD op de lijst in Noord-Brabant en voor de Eerste Kamer. :eek:mg:
 

erka

Well-known member
@Jamel: Carlsen gisteren op Banterblitz. Een van zijn tegenstanders was een cheater. Hij won van hem op tijd maar maakte wel ff fijntjes de opmerking dat die gozer wel erg goed speelde voor zijn rating :)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
@Jamel: Carlsen gisteren op Banterblitz. Een van zijn tegenstanders was een cheater. Hij won van hem op tijd maar maakte wel ff fijntjes de opmerking dat die gozer wel erg goed speelde voor zijn rating :)

Ik zag hem voorbij komen in mijn recommended video's op Youtube. Vanavond of morgen even kijken. :)
 

erka

Well-known member
Kingloek is Eerste Kamerlid geworden!

althans...zoals het nu lijkt. Moet natuurlijk nog definitief worden.
 

erka

Well-known member
Nope, maar Carlsen heeft al eens 2882 gehaald. Dat is de hoogste rating aller tijden.
 

erka

Well-known member
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Carlsen verliest de snelschaak-playoff om de zege in het supertoernooi van St Louis van de Chinees Ding. Het is voor de eerste keer ooit dat Carlsen een playoff verliest.
 

Deathprod

Active member
Jorden deed het vandaag best goed tegen Carlsen. Stond er halverwege zeer goed voor, uiteidenlijk toch gewoon remise.
 

erka

Well-known member
En Jorden wint in de 7e ronde met zwart van Kovalev. Hij heeft nu 4,5 uit 7 en doet zelfs om de eindzege mee. Enorm knap, want hij heeft met 2644 met afstand de laagste rating van alle deelnemers. Zijn TPR (rating alleen op dit toernooi) is nu een enorme 2862.
 

erka

Well-known member
Jorden weer remise en nog steeds prima.

Carlsen is echt ongelofelijk. Eerst speelt hij een aantal remises om het record te pakken van meeste partijen ongeslagen op rij en nu hij dat heeft, speelt hij op winst in elke partij. En bovendien is hij fysiek veel fitter dan de anderen waardoor hij in de latere ronden het ook veel beter volhoudt,

Vandaag won hij weer en hij gaat het toernooi nog dik winnen denk ik.
 
Bovenaan