Schaken

erka

Well-known member
Giri doet het echt heel goed inderdaad. Na vandaag samen met Carlsen en Mamedyarov (nrs 1 en 2 van de wereld) aan kop.

Vond die vader en die zussen ook fascinerend. Ze leggen hem niks op maar helpen hem overal bij. Die vader is dan zo trots als een pauw, maar hij geeft hem alle ruimte. Wat een vent.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vond die vader en die zussen ook fascinerend. Ze leggen hem niks op maar helpen hem overal bij. Die vader is dan zo trots als een pauw, maar hij geeft hem alle ruimte. Wat een vent.

Je kind, die overduidelijk afwijkt van de norm, alle ruimte geven om zijn talent te ontwikkelen. En hem vooral niet erop afrekenen als het een keer misgaat. Heel vet inderdaad! Die familie is er grotendeels verantwoordelijk voor dat Carlsen de transformatie heeft kunnen maken van vreemd, verlegen jongetje naar de wereldster die hij nu is.
 

erka

Well-known member
Als je dat dan vergelijkt met die Van Foreests eerder in dit topic, wat een verschil.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik ben ook een schaker. Ik heb Giri ontmoet toen hij een jaar of 10 was, hij speelde toen bij een van de clubs bij mij in de buurt (DSC Delft). Toen was het al duidelijk dat het nogal een wonderkind was.

Nu speel ik in de Tayside & Fife League hier. Wel wat anders dan in een team in de regio Haaglanden spelen, aangezien je hier op een doordeweekse avond soms rustig 2 uur moet rijden om bij een uitwedstrijd te komen.
 

ElSimao

Active member
Carlsen met zwart uiteindelijk vrij makkelijk gelijk tegen Mamedyarov. Giri heeft het met zwart erg lastig tegen Caruana. Zou best kunnen verliezen, waarmee ie het toernooi verliest. Weer winst Anand, staat nu nog maar een half punt achter op Carlsen en Mamedyarov.
 

erka

Well-known member
Sta je dan als Chinese Yifan Hou, beste vrouw ter wereld, met 2 uit 11 met je rating van 2680. Zo'n rating en toch zijn 2700+ spelers nog veel sterker.
 
Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Hij was briljant...

Soms kon ik hem wel wat bijbrengen, maar veel deed hij zelf ja. (was ook veel weg om te schaken...)

2 anekdotes:
* Anish was 3 weken weg om te schaken in 3TVWO (Tweetalig VWO). Toen hij terugkwam had ik hem in de les, 1 dag later was de toets. Normaal gesproken zou een leerling dan vragen om uitstel van de toets, ANish keek 3 tellen even het hoofdstuk door (goniometrie) en zegt dan 'dat doe ik wel even' en haalt vervolgens een heel hoog cijfer.
* Toen ik die toets nakeek gebruikte Anish een theorie waar ik nog nooit van gehoord had. Was toen ik de toets nakeek een weekend weg met familie, en was blij dat het huisje internetverbinding had,kon even de formule nazoeken... En die bleek te kloppen. Bij navraag hoorde ik dat hij hem van een collegaschaker geleerd had...

Leuk om zo'n wonderkind in de klas te hebben....

Als het daadwerkelijk waar zou zijn ja..
 

JMD

Well-known member
Als het daadwerkelijk waar zou zijn ja..

Dan geloof je me niet. Maar het komt meer als jaloezie over.

Hij zat op het Grotius College te Delft van 2007 tot en met 2013, daar heb ik van 2003 tot en met 2011 lesgegeven.
 

JMD

Well-known member
Je beweerde bij hoog en bij laag dat hij Georgisch is, maar dat klopt dus niet. Zijn vader is Nepalees en zijn moeder is Russisch. Zou je moeten weten als je je zo in die jongen verdiept hebt.
Hij is getrouwd met een Georgische. En in de post die je van mij citeerde heb ik nergens gezegd dat hij Georgisch is.

Verder weet ik van mijn leerlingen echt niet allemaal van welke nationaliteit ze zijn. Ik had dat jaar 8 klassen, dat zijn rond de 220 leerlingen. Het Grotius is een vrij internationale school met op dat moment leerlingen uit ongeveer 80 landen.

Je mag me verder uitleggen wat de relevantie is om van elke leerling precies te weten wat de nationaliteit is. Klinkt heel klef misschien, maar voor mij maakt nationaliteit van een leerling geen fluit uit. Als mentor weet je vaak de nationaliteit wel van je leerlingen, maar ik ben geen mentor van hem geweest.
 

ElSimao

Active member
Hij is getrouwd met een Georgische. En in de post die je van mij citeerde heb ik nergens gezegd dat hij Georgisch is.

Verder weet ik van mijn leerlingen echt niet allemaal van welke nationaliteit ze zijn.

...

Hoho, hij is van oorsprong Georgi?r...

En ik kan dat weten, want heb hem 2 jaar in de klas gehad... :)

Spreekt vloeiend Georgisch, Japans, Russisch, Nederlands, Engels, ...
 

JMD

Well-known member

Je hebt gelijk dat ik dat gezegd heb. Heb even teruggekeken, die post was van maart 2016... Heb jij dus zoveel pagina's terug zitten lezen om die posts van mij te vinden??

En verder: ja, ik zat er dus naast. Ben denk ik in de war geweest met de nationaliteit van zijn vrouw.
En verder zijn er in de afgelopen 16 jaar al 2000 leerlingen langs mijn bureau getrokken, daar weet ik echt niet alle details (meer) van, voor zover ik ze ooit allemaal geweten heb. (want als docent weet je simpelweg echt niet alles van al je leerlingen, omdat dat met 180-200 lln per jaar ook niet te doen is)
 

ElSimao

Active member
Hij is getrouwd met een Georgische. En in de post die je van mij citeerde heb ik nergens gezegd dat hij Georgisch is.

Verder weet ik van mijn leerlingen echt niet allemaal van welke nationaliteit ze zijn. Ik had dat jaar 8 klassen, dat zijn rond de 220 leerlingen. Het Grotius is een vrij internationale school met op dat moment leerlingen uit ongeveer 80 landen.

Je mag me verder uitleggen wat de relevantie is om van elke leerling precies te weten wat de nationaliteit is. Klinkt heel klef misschien, maar voor mij maakt nationaliteit van een leerling geen fluit uit. Als mentor weet je vaak de nationaliteit wel van je leerlingen, maar ik ben geen mentor van hem geweest.

Je hebt gelijk dat ik dat gezegd heb. Heb even teruggekeken, die post was van maart 2016... Heb jij dus zoveel pagina's terug zitten lezen om die posts van mij te vinden??

En verder: ja, ik zat er dus naast. Ben denk ik in de war geweest met de nationaliteit van zijn vrouw.
En verder zijn er in de afgelopen 16 jaar al 2000 leerlingen langs mijn bureau getrokken, daar weet ik echt niet alle details (meer) van, voor zover ik ze ooit allemaal geweten heb. (want als docent weet je simpelweg echt niet alles van al je leerlingen, omdat dat met 180-200 lln per jaar ook niet te doen is)

Ah ja, dat zal het zijn :)
 

erka

Well-known member
Wat een geneuzel.

Zometeen de laatste ronde van Wijk aan Zee. Giri staat samen met Carlsen aan kop met 8,5 uit 12. Voor Giri al een gigantische score. Mamedyarov heeft 8 en ook nog een klein kansje.

Laatste ronde:
Wei-Giri
Karjakin-Carlsen
Mamedyarov-Anand

Giri moet op winst spelen en dan hopen dat Carlsen niet wint. Remise maakt Carlsen vast wel. En dan is een remise van Giri niet genoeg. Want dan moeten ze in de tiebreak met rapid games en dat wint Carlsen sowieso, denk ik.

Zoals ik al zei, de 8,5 uit 12 van Giri is echt enorm goed. Giri heeft tot nu toe een TPR van 2909 in dit toernooi!
 
Bovenaan