Haha ja, Jan heeft een talenknobbel. Spreekt meerdere talen vloeiend.Volgen mensen hier Jan Gustafsson nog? Ik weet dat Jamel wel eens keek. Hij geeft nu commentaar op Wijk aan Zee op internet bij Chess24.
Gisteren deed hij een stuk in behoorlijk vloeiend Nederlands, tot totale verrassing van alle kijkers.
Jep, helemaal mee eens. Chess24 content is echt m'n guilty pleasure. Ik ben totaal geen schaaktalent. Ik ken de basisregels uiteraard, maar zou bijvoorbeeld geen enkele opening kunnen benoemen. Maar een uurtje voor het slapen een banter blitz sessie of inderdaad zo'n toernooi met commentaar kijken, geeft me rust in m'n hoofd.Ik vind dat commentaar samen met Peter Svidler trouwens een genot om naar te kijken. Svidler is een Rus die totaal verengelst is, verslaafd aan cricket en ontzettend kalm en rustig commentaar geeft. Svidler is ook nog stukje sterker dan Jan en dat zie je wel terug in hoe snel hij dingen doorziet.
Paar weken terug was Jan een koppel met Peter Lekö (ook een serieuze topper) maar die was compleet hyper. Dat was minder.
Niemand eist nu 400 miljoen dollar schadevergoeding van oa Carlsen, Chess24 en Nakamura. Omdat zijn reputatie verwoest is, terwijl hij pas 19 is.
Ik kan me er (los van het bedrag) wel wat bij voorstellen dat hij nu terugslaat. Al die beschuldigen hebben gemaakt dat iedereen denkt dat hij valsspeelt en hij niet meer wordt uitgenodigd voor lucratieve toernooien terwijl er geen objectief vastgesteld bewijs is.
Niemand eist een schadevergoeding?
400 miljoen, dat kan ook alleen maar een Amerikaan verzinnen he.Niemann (en niet niemand) eist nu 400 miljoen dollar schadevergoeding van oa Carlsen, Chess24 en Nakamura. Omdat zijn reputatie verwoest is, terwijl hij pas 19 is
Ik kan me er (los van het bedrag) wel wat bij voorstellen dat hij nu terugslaat. Al die beschuldigen hebben gemaakt dat iedereen denkt dat hij valsspeelt en hij niet meer wordt uitgenodigd voor lucratieve toernooien terwijl er geen objectief vastgesteld bewijs is.