SC Heerenveen 2016/2017

Abubakari

Well-known member
Voor Cambuur zou Te Vrede een prima spits zijn. Bij Feyenoord was het ook niet puur slecht, misschien ligt het wel gewoon aan Heerenveen.
 

SuikerBrood

Well-known member
misschien ligt het wel gewoon aan Heerenveen.

Dat zal toch niet. :cab:

Nee, maar hij krijgt natuurlijk ook totaal geen ballen met jongens als Zeneli en Larsson op de flanken en niet-functionerende middenvelders achter zich. Ondanks dat heeft hij het niveau gewoon niet. Ben nog positiever over Veerman.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja, dan kun je in het stadion, live op je mobiel, de wedstrijd zien. Is dat even cool!
 

SuikerBrood

Well-known member
Van Koesveld op huurbasis naar Helmond Sport
Varga vertrekt naar Boedapest
Otigba mag vertrekken
Hamstra is op reis naar Japan om die middenvelder te bekijken
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Verder zou Cavlan in de belangstelling staan van Turkse clubs, zou Te Vrede deze week nog vertrekken en zoekt Heerenveen nog steeds ervaring.

Ik heb wel vertrouwen in Streppel, maar er moet nog wel wat kwaliteit bij.
 

SuikerBrood

Well-known member
Dat van Te Vrede lijkt te kloppen. Was vanmorgen niet op de training en er zijn geruchten over Russische clubs.
 

SuikerBrood

Well-known member
Interessante post van je op het Heerenveenforum(over dat artikel van VI) PES, als ik dat zo lees heb ik wel vertrouwen in het huidige bestuur.
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zal 'm hier ook even plaatsen.

Het stukje van Feanonline maakt deel uit van een artikel waarin Groningen en Heerenveen vergeleken worden. Sportief, financieel en commercieel.

Samenvatting:

- Te Vrede moet weg, Zahovic moet zich nu bewijzen en Veerman is pinchhitter.
- Heerenveen legt prioriteit op het middenveld. Twee ervaren, directe versterkingen zijn gewenst. Leidinggevende types ook.
- Hamstra heeft 4.2 miljoen euro aan spelersbudget,
- Backposities zijn twijfelachtig.
- Reza, Larsson en Zeneli kan een leuke aanval opleveren met veel positiewisselingen en beweging.
- Doelstelling is PO.

- Eigen vermogen van 22 mln.
- Al jaren afhankelijk van transfers, terwijl ze dit niet willen.
- Als er geen klappers komen, teert Heerenveen 3 miljoen in op het operationeel resultaat over vorig jaar (Dat zal met De Roon en Ziyech wel meevallen)
- Grootste hoofdpijn nog steeds Sportstad. Heerenveen heeft met Twente de hoogste huur per stoeltje in de eredivisie.
- Binnen nu en twee maanden komt de commissie met de bevindingen en dan moet Heerenveen meer lucht krijgen.
- Groningen heeft een hoger spelersbudget (5,7 mln)
- Groningen heeft een positief resultaat van 2 miljoen, maar dat is noodzakelijk, omdat ze slechts 2,9 miljoen aan EV hebben.
- Heerenveen heeft veel en veel betere transferresultaten dan Groningen behaald over de laatste 5 jaar (7 keer zoveel)
- Hoogste spelerssalaris is 350k per jaar. Bij Groningen net zo.


- Verschil in sponsoring is nog steeds in het voordeel van Heerenveen, maar wordt kleiner.
- Veel kapotgemaakt, maar de huidige mensen zijn goed bezig.
- Univ? blijft partner voor 250k per jaar.
- Connected stadium biedt heel veel mogelijkheden.
- Vorige bestuurders hebben het laten lopen met Univ?. Ze hebben hoog spel gespeeld, terwijl Univ? misschien best door wilde gaan tegen een iets lager bedrag dan de toenmalige 1,1 mln. Huidige bestuurders is dat niet aan te rekenen. Dit is echter niet eens geprobeerd door het toenmalige bestuur, terwijl al meer dan een jaar intern bekend is dat Univ? wilde stoppen.
- Heerenveen praat met twee kandidaten. Eisenga kon er pas vanaf februari mee aan de slag. Verwacht wordt dat Heerenveen 700k ophaalt met de nieuwe sponsor en de kans wordt op 50% geschat dat men dit voor de eerste competitiewedstrijd rondkrijgt.
 

SuikerBrood

Well-known member
Waarom die vergelijkingen met Groningen?

Ik gok omdat Marco Timmer van VI clubwatcher is van beide teams. En omdat de clubs wel vergelijkbaar zijn.


Verder staat Heerenveen met 0-1 voor bij Anderlecht. Heerenveen met 10 man na natrappen van Bijker.
Edit: En terwijl ik het type 1-1
 
Bovenaan