Rugby

Reinoud

Well-known member
Ierland stuk sterker inderdaad.

In de poules spelen ze voornamelijk voor plek ??n en twee. Al is de poule met Frankrijk, Argentini? en Engeland wel interessant, aangezien daar toch een knock-out team de groepsfase niet overleefd.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Uiteraard was ik voor Schotland, tegen Ierland verwacht je een nederlaag, maar dan nog hoopte ik op een spannende wedstrijd. Helaas was dat al snel niet realistisch.

Schotland moet boven Japan kunnen eindigen, maar met het thuisvoordeel mag je die zeker niet onderschatten.

JMD

Well-known member
Uruguay verslaat de Fiji-Eilanden, door l ?quipe is het al tot 1 van de 5 grootste verrassingen op het WK ooit gebombardeerd.

SanMark.

Well-known member
Uruguay verslaat de Fiji-Eilanden, door l ?quipe is het al tot 1 van de 5 grootste verrassingen op het WK ooit gebombardeerd.

Uruguay staat echt in geen verhouding tot Fiji. Dat is alsof Luxemburg van Nederland wint in voetbal.

Dan zijn er in de gehele historie van het WK rugby ( ja ik weet dat die pas in 1987 is begonnen) maar 4 gelijk waardige of grotere verrassingen geweest.

Wat een saaie sport dan ..

JMD

Well-known member
Dan zijn er in de gehele historie van het WK rugby ( ja ik weet dat die pas in 1987 is begonnen) maar 4 gelijk waardige of grotere verrassingen geweest.

Het gat tussen de top en 'de rest' is bij rugby echt mega-groot.

Hier het lijstje van L'Equipe: https://www.lequipe.fr/Rugby/Actual...-plus-grosses-surprises-de-l-histoire/1062812
(Dus: uit 1999 Samoa - Wales, 2007 Fiji - Wales, 2011 Tonga - Frankrijk, 2015 Japan - Zuid Afrika en 2019 Uruguay - Fiji

erka

Well-known member

Yup, er is enorm krachtverschil.

Nieuw-Zeeland, Australi?, Zuid-Afrika, Engeland, Frankrijk, Ierland en Wales kunnen in principe allemaal van elkaar winnen.
Dan heb je Schotland en Argentini? die soms eens winnen van bovenstaande landen maar over het algemeen verliezen
Dan komen landen als Fiji, Tonga, Samoa, Itali? die van bovenstaande landen altijd verliezen maar van de rest meestal wint.
En dan heb je de rest, waar Japan en Georgi? nog een beetje bovenuit steken.

Het is heel erg vergelijkbaar met WK IJshockey waar de big 6 ook altijd komt bovendrijven.

Bovenaan