Rugby

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ierland wint door een dropgoal in de laatste seconde van Frankrijk met 15-13.

Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Ierland won vervolgens wel van Schotland en omdat Engeland verloor bij Frankrijk is Ierland al zeker van de winst.

Nederlandse rugbyteam wordt trouwens langzaam maar zeker ook beter. Vorige week monsterzege tegen Polen. Staan nu 2e achter Portugal op het 3e niveau in Europa, na het Sixnations en de 6 landen daaronder (Georgi?, Roemeni?, Spanje, Duitsland, Rusland en Belgi?).

Je hebt nu een soort structuur met steeds 6 landen boven elkaar. In de toekomst is het de bedoeling dat de nummer laatst van de Sixnations degradeert en de winnaar van lvl 2 promoveert. Georgi? bv. is qua niveau en toeschouwersaantallen niet minder dan Itali?. Maar dat wordt uiteraard tegen gehouden vanuit de Sixnations landen.

Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
De Sixnations zijn weer begonnen. Gisteren fantastische wedstrijd gezien waar Wales van een 16-0 achterstand terugkwam en won in Parijs van Frankrijk. Vandaag een relatief eenvoudige zege voor Engeland in Ierland en idem dito Schotland thuis tegen Itali?. Schotland 1e na de 1e speeldag :duim:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Een van de meest bizarre wedstrijden die ik ooit gezien heb net. Engeland - Schotland stond 31-0 bij rust en het leek een monsterscore voor de Engelsen te worden. In de tweede helft was het spelbeeld compleet anders en uiteindelijk was Engeland nog blij met een 38-38 gelijkspel!

Reinoud

Well-known member
Had Engeland het toernooi nog kunnen winnen middels bonuspunten? Of was Wales bij winst zeker vanwege de Grand Slam?

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Had Engeland het toernooi nog kunnen winnen middels bonuspunten? Of was Wales bij winst zeker vanwege de Grand Slam?

De Grand Slam levert 3 bonuspunten up. Dat hebben ze bewust zo gedaan, want de grand slam winnaar heeft dan minstens 23 punten (5*4 + 3 bonuspunten). Met 1 nederlaag en 4 overwinningen kan je maximaal op 22 punten komen (4*4 + 5 try bonuspunten + 1 verliezers bonuspunt). Hierdoor heb je bij winst van de Grand Slam altijd het toernooi gewonnen.

erka

Well-known member
De Grand Slam levert 3 bonuspunten up. Dat hebben ze bewust zo gedaan, want de grand slam winnaar heeft dan minstens 23 punten (5*4 + 3 bonuspunten). Met 1 nederlaag en 4 overwinningen kan je maximaal op 22 punten komen (4*4 + 5 try bonuspunten + 1 verliezers bonuspunt). Hierdoor heb je bij winst van de Grand Slam altijd het toernooi gewonnen.

Dat wist ik niet, maar dat is wel slim bedacht, moet ik zeggen.

GWLAD!

Nu op naar de WK!

JMD

Well-known member

Dat wist ik niet (en had er ook niet eens over nagedacht dat dat kon inderdaad, 2e worden door alle duels te winnen. Mooi dat dat zo bedacht is)

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De wedstrijd Engeland - Schotland was de eerste wedstrijd ooit in de 138-jarige geschiedenis van het internationale rugby dat een land terug is gekomen van een achterstand van 30 punten of meer om uiteindelijk niet te verliezen.

erka

Well-known member
Volgende week vrijdag 20/9 begint het WK Rugby in Japan. Openingswedstrijd is Japan-Rusland.
Ziggo Sport zendt alle wedstrijden live uit :) Ik ga veel wedstrijden proberen te kijken. Dat moet kunnen omdat alle wedstrijden in de Nederlandse ochtend zijn, zo tussen 06:00 en 12:00 uur.

Rugby-World-Cup-Pools-Table.png

Eerste twee per poule gaan door naar de kwartfinale. De finale wordt gehouden in Yokohama Stadium (waar ook de WK voetbalfinale in 2002 was, en waar ook vaak de finale van het WK voor clubs is gespeeld).

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ah, ik ga dit wel een beetje volgen. Stukjes voordat ik naar m'n werk ga en sowieso in het weekend.

Bovenaan