Rugby

erka

Well-known member
Helaas dat zijn niet de tijden die ik kan zien op het weekend na.

Ik kan de wedstrijd die rond 06:45 begint nog wel zien, daarna moet ik aan t werk helaas. En in het weekend uiteraard. Maar goed, toernooi duurt 5 weken.

En uiteindelijk zijn er toch maar 6-7 ploegen die er echt toe doen en wereldkampioen kunnen worden: Australi?, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika, Engeland, Wales en Ierland. En misschien Frankrijk. Leuke ploegen om in de gaten te houden zijn Japan en Fiji.

Het zou mooi zijn als het Ierland of Wales dit keer eens lukt. Ierland staat #1 op de wereldranglijst en Nieuw-Zeeland #2.

Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik heb er wel zin in! Voor Schotland is het geen makkelijke poule, met Japan als gastland, maar het moet wel kunnen aangezien Schotland vrij goed bezig is de laatste tijd.

erka

Well-known member
The odds:

Nieuw-Zeeland 5/4
Engeland 4/1
Zuid-Afrika 4/1
Ierland 9/1
Wales 9/1
Australi? 14/1
Frankrijk 33/1
Schotland 40/1
Argentini? 40/1

Dan Japan 150/1 en de rest nog veel lager. Namibi? en Uruguay doen 5000/1

Reinoud

Well-known member
Zuid-Afrika verrassend hoog, althans dacht juist dat het helemaal niet zo goed ging met het Zuid-Afrikaanse rugby. Mijn persoonlijke favoriet is het in ieder geval!

Maasveld

Well-known member
Volgende week vrijdag 20/9 begint het WK Rugby in Japan. Openingswedstrijd is Japan-Rusland.
Ziggo Sport zendt alle wedstrijden live uit :) Ik ga veel wedstrijden proberen te kijken. Dat moet kunnen omdat alle wedstrijden in de Nederlandse ochtend zijn, zo tussen 06:00 en 12:00 uur.

Rugby-World-Cup-Pools-Table.png

Eerste twee per poule gaan door naar de kwartfinale. De finale wordt gehouden in Yokohama Stadium (waar ook de WK voetbalfinale in 2002 was, en waar ook vaak de finale van het WK voor clubs is gespeeld).
Komt het niet op de onvolprezen BBC?

JMD

Well-known member
WK Rugby vind ik altijd leuk vanaf de kwartfinale, daarvoor is het verschil vaak te groot tussen de nrs. 1 en 2 in de groep en de rest.

Verder is een kennis van me Nieuwzeelandse, met haar (en haar man en dochter en wat andere kennissen) heb ik de vorige WK-finale gekeken. Toen NZ de winnende try scoorde werd ze helemaal gek, zo had ik haar nog nooit gezien... :p

Overigens zou de finale oorspronkelijk in het Olympisch stadion (van 1964) zijn. Maar dat wordt nu verbouwd voor de Spelen van komende zomer.

erka

Well-known member
Japan won gisteren de openingswedstrijd. Nu Australi?-Fiji in Sapporo, bijna afgelopen 39-21.

Japanners houden van sport, stadion helemaal vol bij een groepswedstrijd.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De eerste 2 wedstrijden waren zoals verwacht niet echt spannend. Frankrijk - Argentini? is nu wel een hele leuke wedstrijd. De Argentijnen nemen net een 21-20 voorsprong, terwijl rankrijk bij rust ruim voor stond. Nog 12 minuten te gaan.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Argentini? gokt op alles of niets en de kick gaat mis. 53 meter! Maar er naast

erka

Well-known member
Frankrijk wint 23-21, na het laatste fluitsignaal nog flinke frustratie bij de Argentijnen.

Zometeen de grote wedstrijd van de poulefase Nieuw-Zeeland-Zuid-Afrika

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Frankrijk wint 23-21, na het laatste fluitsignaal nog flinke frustratie bij de Argentijnen.

Zometeen de grote wedstrijd van de poulefase Nieuw-Zeeland-Zuid-Afrika

Uiteindelijk bracht een dropkick de beslissing.

Straks om 11.45 uur in Nederland Zuid Afrika - Nieuw Zeeland. :)

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Nieuw Zeeland wint met 23-13, al moet het wel heel raar lopen als Zuid-Afrika niet als nummer 2 uit de poule doorgaat. Itali? zal het ze normaal gesproken niet lastig maken.

André

Well-known member
Waarom hebben Japan en australie 5 punten
Frankrijk en nieuw Zeeland hebben maar 4
En Argentinie (verloren ) heeft 1 punt

Satyr

Administrator
Forumleiding
Waarom hebben Japan en australie 5 punten
Frankrijk en nieuw Zeeland hebben maar 4
En Argentinie (verloren ) heeft 1 punt
Als je 4 of meer try's maakt, krijg je een bonuspunt.

Als je met maximaal 7 punten verschil verliest, krijg je een puntje.

erka

Well-known member
Zelfs bij Itali?-Namibi? zit het stadion bomvol. Dit eerste WK in een niet-hardcore rugbyland is nu al een doorslaand succes.

Bovenaan