Ronde 10

Het weekend van

  • De dikke zege van Ajax tegen PSV

  • Waarin Ajax hardhandig terug op Aarde keer

  • Cambuur stunt

  • Feyenoord de draad weer oppakt

  • PEC wint

  • Sparta zichzelf lucht verschaft

  • Heerenveerman Utrecht verslaat

  • Groningen het licht weer ziet

  • AZ het licht uit doet


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

JMD

Well-known member
Wat al voorspeld werd. Maar dan was ik te negatief... Terwijl, dit zag je (zeker sinds donderdagavond Gakpo en Madueke wegvielen) van verre aankomen. Overigens hadden we met Gakpo en Madueke ook geen resultaat gehaald, hoogstens een keer of 2 gescoord.
 

stc

Well-known member
We zijn sinds begin 2019 he-le-maal niks opgeschoten... Kleine opleving begin dit seizoen, toen was het even ontzettend goed, maar het valt weer ver weg.
Qua verdediging lijkt het nergens op. Wij hebben al 17 tegentreffers dit seizoen.

Qua middenveld en aanval is het ook dramatisch. (dit is inclusief Gakpo en Madueke).

Als je Mauro JR laat invallen, ben je gewoon een middenmoter.

Ik ben benieuwd of er vanavond supporters bij de herdgang staan. Ook ben ik benieuwd of PSV komende week waarin ze wel normaal kunnen trainen zich kunnen oprichten. Ook hoop ik dat Schmidt een keer de waarheid zegt over het vertoonde spel.
 

Batigoal

Well-known member
Gefeliciteerd heren Ajacieden
Bedankt!

Een geweldige week zo! Voetballend was het niet eens altijd zo goed vandaag. Maar PSV wist maar niet te scoren in de fases dat ze kansen kregen, dan wordt het een kansloze zaak. En voorin loopt het de laatste weken zo als een tierelier dat het gewoon wachten is totdat we scoren. Heerlijke overwinning!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bedankt!

Een geweldige week zo! Voetballend was het niet eens altijd zo goed vandaag. Maar PSV wist maar niet te scoren in de fases dat ze kansen kregen, dan wordt het een kansloze zaak. En voorin loopt het de laatste weken zo als een tierelier dat het gewoon wachten is totdat we scoren. Heerlijke overwinning!
Gefeliciteerd! En de andere Ajacieden hier ook natuurlijk.
 

JMD

Well-known member
Ook ben ik benieuwd of PSV komende week waarin ze wel normaal kunnen trainen zich kunnen oprichten.
Heb jij verbetering gezien vorig jaar na de Europese uitschakeling en toen ze wel continu midweek konden trainen?

Dus dat gaat echt niet gebeuren.
 

stc

Well-known member
Heb jij verbetering gezien vorig jaar na de Europese uitschakeling en toen ze wel continu midweek konden trainen?

Dus dat gaat echt niet gebeuren.
Nee, maar er moet wel iets gebeuren. Want zo eindigen ze gewoon op plaats 11-14.
 

Abubakari

Well-known member
Man man. We geven de goals ook wel weer cadeau, als je 2 goals tegen Feyenoord maakt moet je er gewoon minimaal een gelijkspel uit slepen. Die 1-2 staan we te slapen en bij die 2-3, lopen we er allemaal weer achteruit en laten we Malacia gewoon weer schieten, schiet hem fantastisch in daar niet van. Maar daar moet gewoon een CV uitstappen en het schot eruit halen. Wat een ergernis, daarnaast vond ik ons ook veel te veel respect hebben voor dit Feyenoord.

Nu echt 2 cruciale uitwedstrijden met RKC en Zwolle. Als we zo spelen, dan worden dat 0 punten.
Helemaal eens met Bernardo, te veel ontzag vanmiddag. Het loopt momenteel ook niet echt over van vertrouwen heb ik de indruk. En hoe (vooral) die derde vanmiddag valt, ongelooflijk. Helemaal jammer omdat Boere vlak daarvoor een enorme kans mist.
Typische nederlaag tegen een topploeg, maar ondanks alles toch een aardige wedstrijd gezien, Cambuur weer zeer efficiënt. Maar ik vind het de laatste weken niet best wat Cambuur betreft. Verder wel een verdiende zege voor Feyenoord, maar toch het gevoel dat er wel meer in had gezeten.


Daarna snel naar huis om Ajax-PSV te kijken, integraal want ik kom niet in 15 minuten van Leeuwarden naar Groningen en mijn Ajax vriend in Leeuwarden was niet thuis. Het mocht de pret niet drukken, wat een feestwedstrijd weer. Al begonnen ze wel vrij slap, maar na de 1-0 had ik al het gevoel dat het niet meer mis kon. Uiteraard was de pijp bij PSV na een dik uur weer leeg, kon Ajax nog vrolijk uitlopen naar 5-0. Heerlijk, geweldig, fantastisch etc.
Als ik stc mag geloven voorlopig de laatste Ajax-PSV.
 

Mario

Well-known member
Ik heb de wedstrijd niet gezien, er zijn soms gelukkig belangrijke zaken dan voetbal, zeker op een dag als vandaag. Dat PSV verliest was op zich geen verrassing, maar de score valt dan toch nog tegen. Gefeliciteerd Ajacieden.
 
Bovenaan