Rode Duivels

Kielse Rat

Well-known member
Er is voorlopig nog geen aparte sectie voor landenteams of de EK kwalificatie, dus lijkt hier mij de beste plaats om het topic te openen.

Wilmots heeft vandaag zijn selectie bekend gemaakt voor de oefeninterland tegen Frankrijk (7 juni) en de belangrijke kwalificatiematch in Wales (12 juni). Naast de verwachte grote namen zijn de meest opvallende namen Anderlecht-youngsters Tielemans en Dendoncker. Zij mogen voor het eerst mee met de A-selectie. Tielemans vervangt ploegmaat Defour, Dendoncker neemt de plaats in van Kompany die er vanwege een rode kaart niet bij zal zijn. Ten opzichte van de vorige interlands zijn ook Ciman, De Bock en Batshuayi er niet meer bij. Zij ruimen plaats voor Meunier en Mirallas.
 

Batigoal

Well-known member
CFmjJXDWAAAwcjh.jpg
 
G

Gast

Guest
Wat een gouden generatie hebben die Belgen toch. Zet daar een goede coach bij en ze gaan om de prijzen spelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp dat Advocaat beschikbaar is mocht Wilmots vertrekken naar Schalke. Of de Belgen daar ooit nog aan gaan beginnen gezien Advocaat zijn eerste termijn. Dat volk heeft al een enorme pleuris hekel aan Hollanders en Advocaat heeft het niet beter gemaakt.
 

A345

New member
Ik begrijp dat Advocaat beschikbaar is mocht Wilmots vertrekken naar Schalke. Of de Belgen daar ooit nog aan gaan beginnen gezien Advocaat zijn eerste termijn. Dat volk heeft al een enorme pleuris hekel aan Hollanders en Advocaat heeft het niet beter gemaakt.
Lijkt me inderdaad erg onwaarschijnlijk. Hoewel Wilmots wegloopt met Advocaat en hem als de basis voor het succes ziet, maar geen schijn van kans dat Belgi? hem aan gaat stellen.
 

A345

New member
Wat een gouden generatie hebben die Belgen toch. Zet daar een goede coach bij en ze gaan om de prijzen spelen.
En het mooie is dat ze in de jeugd ook waanzinnig goed bezig zijn. Talent na talent komt bovendrijven.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik ben sowieso wel eens voorstander voor een buitenlandse coach als Wilmots zou vertrekken. We hebben nu de ploeg om voor de prijzen te durven spelen en van Belgische coaches hebben enkel Gerets en Preud'homme zich al internationaal bewezen. Deze generatie heeft ook internationaal gezien een goede reputatie, dus moet er in principe wel een coach van hetzelfde kaliber te vinden zijn (al kan ik mij niet over het financi?le plaatje uitspreken). En ja, van mij mag dat gerust een Nederlander zijn, al ben ik ook geen voorstander van Advocaat. Het valt volkomen te begrijpen dat hij vertrok naar Rusland waar hij veel meer kon verdienen (wie zou er immers niet van werknemer ruilen voor een veelvoud van je loon?), maar ik vind dat je jezelf niet serieus neemt als je hem nu gewoon terugneemt als coach.
 

Kielse Rat

Well-known member
Vanavond de oefenpot tegen Frankrijk. Het is een oefenwedstrijd dus is het resultaat niet het belangrijkste, maar het zou wel eens leuk zijn om een goed resultaat neer te zetten tegen een groot land. In de voorbije 3 jaar maar ??n keer gewonnen van een topland en als we roepen dat we erbij horen, is dit wel het soort wedstrijd om het eens waar te maken. Bij Frankrijk ontbreekt uiteraard Pogba, bij Belgi? spelen De Bruyne en Mirallas niet. Hazard is bij afwezigheid van Kompany de gelegenheidsaanvoerder.
 
G

Gast

Guest
En het mooie is dat ze in de jeugd ook waanzinnig goed bezig zijn. Talent na talent komt bovendrijven.

Inderdaad ongelofelijk. De Nederlandse clubs moeten Cruijff en co buitenflikkeren en bij de Belgen gaan kijken. Daar weten ze tenminste hoe je als klein land goed kan opleiden.
 

Janssen

Well-known member
Inderdaad ongelofelijk. De Nederlandse clubs moeten Cruijff en co buitenflikkeren en bij de Belgen gaan kijken. Daar weten ze tenminste hoe je als klein land goed kan opleiden.

En hoe je moet falen zodra het er echt om gaat.
 
G

Gast

Guest
Ach hou toch op.

De resultaten spreken anders voor zich. In Belgie hebben ze ook hervormingen gehad en die leveren meer op dan wat ze hier doen. Hier gaan ze voor de zoveelste keer hetzelfde truckje proberen dat 100 jaar geleden een keer iets heeft opgebracht....
 

JFK

Well-known member
De resultaten spreken anders voor zich. In Belgie hebben ze ook hervormingen gehad en die leveren meer op dan wat ze hier doen. Hier gaan ze voor de zoveelste keer hetzelfde truckje proberen dat 100 jaar geleden een keer iets heeft opgebracht....
Hervormingen?
Ze hebben nu een goede lichting. Wat Nederland aangaat, daar gaat het even wat minder mee, maar worden wel 3e op het WK. En omdat het nu wat minder is dan een jaar geleden moeten we in een keer bij de buren kijken? Dat is best opportunistisch te noemen vind je niet?
 

Maasveld

Well-known member
De resultaten spreken anders voor zich. In Belgie hebben ze ook hervormingen gehad en die leveren meer op dan wat ze hier doen. Hier gaan ze voor de zoveelste keer hetzelfde truckje proberen dat 100 jaar geleden een keer iets heeft opgebracht....
Welke resultaten?
 

A345

New member
Hervormingen?
Ze hebben nu een goede lichting. Wat Nederland aangaat, daar gaat het even wat minder mee, maar worden wel 3e op het WK. En omdat het nu wat minder is dan een jaar geleden moeten we in een keer bij de buren kijken? Dat is best opportunistisch te noemen vind je niet?

Klopt, maar feit is wel dat er zo'n 10 jaar geleden in Belgi? een flinke omslag is gemaakt in de manier van opleiden en ondanks dat ze 'slechts' tot de kwartfinale op het WK kwamen, is wel duidelijk te zien dat er gewoon in de breedte ook veel meer talent is dan eerder en hebben ze dus wel iets goed gedaan. Beetje hetzelfde als het Duitsland verhaal die ook alles omgooiden en nu de titel op zak hebben.
 

gevegt

Well-known member
Klopt, maar feit is wel dat er zo'n 10 jaar geleden in Belgi? een flinke omslag is gemaakt in de manier van opleiden en ondanks dat ze 'slechts' tot de kwartfinale op het WK kwamen, is wel duidelijk te zien dat er gewoon in de breedte ook veel meer talent is dan eerder en hebben ze dus wel iets goed gedaan. Beetje hetzelfde als het Duitsland verhaal die ook alles omgooiden en nu de titel op zak hebben.

Dus ze hebben net als Duitsland in de keuken van Nederland gekeken. Waar is het bij ons dan misgegaan?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Welke resultaten?

Ik ben zeer benieuwd. Misschien dat Belgi? zich voor de tweede keer deze eeuw kwalificeerde voor een eindtoernooi. Ze zich door een kleuterpoule hebben gespeeld en ze de VS met pijn en moeite hebben verslagen?
 
Bovenaan