Kielse Rat
Well-known member
Heerlijke wedstrijd op Frankrijk. Op het einde was het even wat rommelig door de vele wissels (vooral de inbreng van Dendoncker centraal achterin pakte niet echt lekker uit) waardoor we nog bijna een Nederland-scenario kregen, maar voor de rest van de wedstrijd Frankrijk gewoon overklast. Naingolan (niet voor het eerst) de grote uitblinker, die heerste echt op het middenveld. Waarom Wilmots die heeft thuisgelaten voor het WK is gewoon onbegrijpelijk, want die is nu echt niet meer uit het team te denken. Verder was er een uitblinkersrol voor Denayer. Eerste basisplaats voor hem en hij moest toch niemand minder dan Kompany vervangen, maar dat deed hij met bravoure. Heeft wat dezelfde speelstijl als Kompany, ook goed met bal aan de voet en kan makkelijk in het middenveld infiltreren. Die start zeker tegen Wales. Benieuwd of de Duivels dit ook kunnen laten zien vrijdag tegen Wales, dat veel minder ruimte zal geven (want het moet ook gezegd zijnde dat de organisatie bij Frankrijk echt nergens op sloeg). Dat is toch wat het minpunt geweest de voorbije jaren (heenwedstrijd eindigde 0-0) en zeker op het WK...
Laatste opmerking maak ik over het bedenkelijke niveau van de arbitrage. In de eerste helft hadden de Fransen 2 keer duidelijk rood meten hebben. Eerst een aanslag van Tr?moulinas met 2 voeten vooruit op Mertens, en daarna wordt Hazard onderuit gehaald als hij alleen door was op doel. De Fransen kwamen er met ??n gele kaart vanaf. In de 2e helft geeft hij nog 2 ridicule penalty's (??ntje voor beide teams, hierin was hij dan toch consequent). Het was maar een oefenwedstrijd dus dan maakt het allemaal niet zo gek veel uit, maar ik hoop toch dat we die Kroaat niet al te vaak terugzien.
Laatste opmerking maak ik over het bedenkelijke niveau van de arbitrage. In de eerste helft hadden de Fransen 2 keer duidelijk rood meten hebben. Eerst een aanslag van Tr?moulinas met 2 voeten vooruit op Mertens, en daarna wordt Hazard onderuit gehaald als hij alleen door was op doel. De Fransen kwamen er met ??n gele kaart vanaf. In de 2e helft geeft hij nog 2 ridicule penalty's (??ntje voor beide teams, hierin was hij dan toch consequent). Het was maar een oefenwedstrijd dus dan maakt het allemaal niet zo gek veel uit, maar ik hoop toch dat we die Kroaat niet al te vaak terugzien.