Gefeliciteerd met de prestaties van je superster en zijn club.
Het is wel een soort van mooi dat de succesvolste club van het toernooi ook de eerste is die de CL weet te prolongeren, al is het natuurlijk helemaal niet mooi. Wat voor gevoel ik er moet koppelen of hoe precies te omschrijven weet ik niet zo, maar Zidane geeft Real wel datgene het op ??n op andere manier verdient; een samenhangend elftal, een goede balans van supersterren en werkers, een goed aantal Spanjaarden, jonge Spaanse talenten. Voor de korte termijn is zo'n prutser waarvan Real de voorbije jaren ook regelmatig ??n heeft gehad leuk: chaos, leedvermaak, minder concurrentie. Gewonnen prijzen worden echter wel mooier als er min of meer een evenwicht is, als de twee aan elkaar gewaagd zijn en na felle strijd de ene keer de balans naar wit en de andere keer naar blauwpaars doorslaat.
Laat Bar?a zich de komende periode goed voorbereiden en de drievoudige Cl?sico die deze zomer volgt succesvol doorstaan. Goed, die ene in Miami mag Zidane winnen, maar daarna is het aan Valverde.
De winst van Real betekent overigens wel dat ik in de Europese Supercup voor een team van Mourinho moet gaan supporteren...