Real Madrid - de club senor met Catalaanse roots

Xisco

Member
Omdat er genoeg te melden valt over deze club, start ik het maar: een topic speciaal voor Real Madrid.

Dan kan ik in de topicstart natuurlijk alle gewonnen prijzen en illustere voetballers gaan benoemen, maar dat ga ik mooi niet doen. Ik begin dit topic met het begin van Real Madrid, meteen ook ??n van de interessante feiten uit de clubgeschiedenis: de club die zou uitgroeien tot het symbool van het centralisme en anticatalaanse sentimenten werd opgericht door de twee Catalaanse broers Carles en Joan Padr?s, die ook gelijk de eerste voorzitters waren.

HERMANOS-PADRS_thumb3.jpg
 
Laatst bewerkt:

Xisco

Member
Nieuwe aanwinst Mateo Kovacic werd gisteren gepresenteerd als nieuwe aanwinst. Hij wist gelijk op te vallen door zijn presentatie als volgt te openen en zo de madridistas te begroeten: "Bon dia a tots". Als dit bewust was, dan is Kovacic een held, anders is het gewoon bijzonder dom en slecht voorbereid.
 

Ska P 187

Well-known member
Haha en die andere grote club uit Madrid was in het begin een afdeling van Athletic uit het, zegt men, mooie Baskenland.
Tis me wat.
 

Xisco

Member
Was het niet Sergio Ramos die na de CL-winst een jaar geleden zong "Spelers, spelers, we hebben de finale gewonnen, laat alle indianen weten wie heerst in de hoofdstad"? (voor de duidelijkheid, Los Indios is Atl?tico) Nu laat hij doodleuk weten dat hij nooit een prijs zou zoals Piqu? heeft gedaan, door de spot te drijven met de rivaal. Een nieuwe rel in de eeuwige strijd lijkt geboren, wederom ten koste van de harmonie bij La Roja. Alleen hebben vredestichters Xavi en Casillas inmiddels het veld geruimd en verwacht ik dergelijke neutraliserende acties niet van de huidige twee hoofdrolspelers.
 

Xisco

Member
Gisteren was er een persconferentie van Piqu? en de verwachting was dat hij excuses of iets dergelijks zou gaan aanbieden. Niets daarvan, gewoon a la Stoichkov nog meer olie op het vuur met kreten als "ik hoop dat het Real Madrid zo slecht mogelijk gaat" en "ik hoop dat Real Madrid zal verliezen". Eigenlijk vind ik het wel mooi, die polemiek hoort er te zijn tussen de twee aartsrivalen. De ontsporing onder Mourinho met vechtpartijen op het veld en een vinger in iemand oog steken, dat was een stap te er, maar verbaal de gemoederen opstoken mag wat mij betreft wel.
 

Fenerium

Member
Gek genoeg moet ik spontaan denken aan een handjevol demente fanaten die beweren dat Fenerbahce is opgericht door mislukte voetballers die het nooit hebben kunnen waarmaken bij Galatasaray en als reactie hierop een eigen voetbalclub hebben opgericht. Het klinkt te mooi om waar te zijn allemaal.
 
G

Gast

Guest
Niets daarvan, gewoon a la Stoichkov nog meer olie op het vuur met kreten als "ik hoop dat het Real Madrid zo slecht mogelijk gaat" en "ik hoop dat Real Madrid zal verliezen".

Hij is gewoon eerlijk en zegt wat heel Catalunya denkt, respect, heldenstatus bij deze verhoogd! Goede timing overigens een dag voor de Catalaanse feestdag...
 

Xisco

Member
verwacht ik dergelijke neutraliserende acties niet van de huidige twee hoofdrolspelers.

In dit bericht van september heb ik Sergio Ramos toch onderschat. Hulde voor zijn sussende reactie van eergisteren in de verbale strijd tussen Piqu? en Madrilenen.

Piqu? met zijn overdaad aan emotiocons, Guti die hem na-aapt na het gelijkspel van Bar?a tegen Depor, Arbeloa die vindt dat Piqu? geobsedeerd is door Real, Piqu? die een woordspeling maakt en Arbeloa voor "cono" - pion - uitmaakt (refererend naar een grap van een tijdje terug waarin Arbeloa qua wendbaarheid werd vergeleken met een pion, iets wat notabene toenmalig clubgenoot Casillas vervolgens op Twitter oid als "leuk" beduidde), Granero die vindt dat Piqu? zijn superieuren moet erkennen (Arbeloa superieur aan Piqu?? Wat een grappenmaker is meneer Piraat!), het wordt nu wel wat flauw.

“We moeten leren van voorbeelden als Ra?l, Carles Puyol en Iker Casillas, spelers die respect hadden voor iedereen. Een gebrek aan respect is een vijand voor een goede sfeer. Dat gezegd hebbende is Piqu? een speler die ik bewonderen. Hij is een ploeggenoot van me bij de Spaanse ploeg en het zou fout zijn om nog meer over dit onderwerp te zeggen.”

Een nette reactie, algemeen gericht naar beide kampen, niet veroordelend, zo hoort een aanvoerder te reageren. Ramos is voor mij wel de enige die nog Se?or?a vertegenwoordigt bij die witte bende. Ik zag Piqu? lang als de toekomstige aanvoerder van Bar?a, maar inmiddels heb ik wel door waarom andere spelers de voorkeur hebben gekregen in de rangorde de voorbije seizoenen na het vertrek van onze twee iconische capit?s.

Over ??n van die twee Gran Capit?s gesproken, ik zag Puyol vorige week in het journaal en hij is nog ruiger dan voorheen. Naast zijn lange bos krullen heeft hij nu ook een woeste baard!
 
Laatst bewerkt:

Xisco

Member
P?rez zou een revolutie in de planning hebben voor volgende zomer. Ben?tez gaat er uit, maar ook tien spelers, zo meldt SPORT.

Pero la aut?ntica revoluci?n est? en la plantilla. El presidente del Madrid pretende prescindir de Cristiano Ronaldo, Benzema, Kroos, Keylor Navas, Jes?, Isco, Arbeloa y Cheryshev. Tambi?n Sergio Ramos tiene abierta la puerta de salida si llega una oferta superior a los 40 millones de euros.

Goed, het bericht komt uit de Catalaanse pers, dus laten we het niet met een korreltje maar met een zak zout nemen, maar het zou wel spectaculair zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Een hoop namen zou ik niet zo heel vreemd vinden. Een Benzema na 7 jaar Real Madrid toch niet hele bijzondere statistieken bijvoorbeeld, dan kun je een keer verder kijken. Navas een prima keeper, maar toch ook niet een van de eerste keepers waar je aan denkt als we het over topkeepers hebben. Arbeloa al jaren op zijn retour. Bij Jese en Isco is het er gewoon niet uitgekomen.
 

Xisco

Member
De Gea, Hazard en Lewandowski zouden de nieuwe cracks moeten gaan worden. Thiago volgt Guardiola naar Manchester City.
 
Bovenaan