Proviciale Staten-, Waterschaps- en Eerste Kamerverkiezingen 2023

Hebben de Eerste Kamerverkiezingen invloed op jouw keuze voor de Provinciale Statenverkiezingen?

  • Ja, daarom stem ik op een coalitiepartij (VVD, D66, CDA of CU)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    13
  • Opiniepeiling gesloten .

Jamel

Administrator
Forumleiding
Pfoeh, dat was niet eenvoudig kiezen, deze keer. De partij waar ik de afgelopen jaren op gestemd heb, de ChristenUnie, viel sowieso af nadat ze weer met Rutte en z'n volgelingen in het kabinet zijn gegaan. Met PvdA zou ik GL er gratis bij krijgen en daar heb ik geen zin in. BBB en PvdD zijn me te extreem in hun standpunten. En het lijkt me logisch dat ik niet op bruinrechts ga stemmen. Dus bleven SP en Denk over, waarbij het partijprogramma van Denk me nipt over de streep heeft getrokken.
 

JMD

Well-known member
Pfoeh, dat was niet eenvoudig kiezen, deze keer. De partij waar ik de afgelopen jaren op gestemd heb, de ChristenUnie, viel sowieso af nadat ze weer met Rutte en z'n volgelingen in het kabinet zijn gegaan. Met PvdA zou ik GL er gratis bij krijgen en daar heb ik geen zin in. BBB en PvdD zijn me te extreem in hun standpunten. En het lijkt me logisch dat ik niet op bruinrechts ga stemmen. Dus bleven SP en Denk over, waarbij het partijprogramma van Denk me nipt over de streep heeft getrokken.
Voor mij bijna alles letterlijk hetzelfde als dit, tot de laatste regel... Ik heb SGP gestemd. Het deel bij hen waar ik het absoluut niet mee eens ben (tegen abortus, euthanasie e.d.) krijgt (Godzijdank) toch nooit een meerderheid in de Kamer, dus daar maak ik me geen zorgen over. Verder vind ik ze 1 van de laatste partijen die niet aan moddergooien doet, zijn ze betrouwbaar en staatsrechtelijk zeer sterk.
 

JMD

Well-known member
JMD, SGP steunde alle coronamaatregelen waar jij zo tegen was...
Maar niet avondklok en coronapas... De twee minst werkende maatregelen.

Als ik niet op een partij mag stemmen die tegen de maatregelen was kom ik uit op FVD of PVV. No way dat ik daar op stem.
 

gevegt

Well-known member
Ultra links gestemd.
Zo moeilijk is het niet.

Hert was trouwens erg druk bij het stembureau. Bijna allemaal boeren. :rolleyes:
 
Bovenaan