Proviciale Staten-, Waterschaps- en Eerste Kamerverkiezingen 2023

Hebben de Eerste Kamerverkiezingen invloed op jouw keuze voor de Provinciale Statenverkiezingen?

  • Ja, daarom stem ik op een coalitiepartij (VVD, D66, CDA of CU)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    13
  • Opiniepeiling gesloten .

erka

Well-known member
Waar JMD vandaan haalt dat de CPN het grootste was? Was alleen zo in een hoekje in Oost-Groningen, maar verder nergens. PvdA was altijd de grootste. Nu is het enorm versnipperd. Laatste keer was Groen Links de grootste. VVD was iets van 6e of 7e partij dacht ik. Vergeet ook niet dat de helft van de kiezers in Groningen uit de stad komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Waar JMD vandaan haalt dat de CPN het grootste was? Was alleen zo in een hoekje in Oost-Groningen, maar verder nergens. PvdA was altijd de grootste. Nu is het enorm versnipperd. Laatste keer was Groen Links de grootste. VVD was iets van 6e of 7e partij dacht ik. Vergeet ook niet dat de helft van de kiezers in Groningen uit de stad komt.
Inderdaad vergeten te typen dat ik vwb de cpn een klein deel van de provincie bedoelde en dat de rest van de provincie vooral rood stemde …
 

Friesland

Well-known member
Ik heb een stemhulp toegevoegd aan het openingsbericht (mijnstem.nl). Deze stemhulp kun je niet alleen gebruiken voor de Provinciale Statenverkiezingen, maar ook voor de Waterschapsverkiezingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Pascallovic

Well-known member

Wel mooi zo’n verkiezingsdebat met 4 personen op wie je niet kunt stemmen. Ook lachwekkend dat de media zich laat lenen voor deze kunstmatige tweestrijd.
 

Friesland

Well-known member
Schippers is de lijsttrekker van de VVD voor de senaat. Je kunt inderdaad niet op haar stemmen (tenzij je lid van het kiescollege bent), maar zij is in die zin wel relevant. Die andere drie begrijp ik niet. Hetzelfde met de NOS, die houden vrijdag een radiodebat met mensen uit de Tweede Kamer. Later in de maand houden ze nog een debat ook met de fractievoorzitters uit de tweede kamer. Waarom? "Omdat ze 'herkenbaar' zijn voor de kijker," zegt de NOS. Onzin, natuurlijk. Als je een landelijk debat houdt, dan moeten het natuurlijk de lijsttrekkers voor de Eerste Kamer zijn, die aan zo'n debat meedoen.
 

zwammy

Well-known member
In Brabant krijgt links maar weer een keer klappen, benieuwd wie ze daar nu weer de schuld van gaan geven
 

Max

Administrator
Forumleiding
PostNL wil personeel af laten vloeien en keert 76 miljoen dividend uit. GL: voor iedere euro naar de aandeelhouders moet er ook een euro naar werknemers. Personeelskosten ruim een miljard. En nu?
 

Maasveld

Well-known member
PostNL wil personeel af laten vloeien en keert 76 miljoen dividend uit. GL: voor iedere euro naar de aandeelhouders moet er ook een euro naar werknemers. Personeelskosten ruim een miljard. En nu?
Toch een dikke 2.000 per werknemer, leuk extra'tje.
 

gevegt

Well-known member
Domheid kent geen grenzen,

FVD-stemmers waarschuwen voor vals stemadvies​

Forum voor Democratie-stemmers waarschuwen elkaar via sociale media voor een actie van 'trollen' waarbij kiezers verkeerd worden voorgelicht.
Zo gaat op Twitter een flyer rond waarin FvD-stemmers worden geïnstrueerd om de naam van Thierry Baudet onder aan het stemformulier te schrijven en daar een vinkje naast te zetten.
Daarmee wordt een stemformulier echter ongeldig, zoals dat ook het geval is wanneer er twee vakjes rood worden gekleurd.
 
Bovenaan