Proviciale Staten-, Waterschaps- en Eerste Kamerverkiezingen 2023

Hebben de Eerste Kamerverkiezingen invloed op jouw keuze voor de Provinciale Statenverkiezingen?

  • Ja, daarom stem ik op een coalitiepartij (VVD, D66, CDA of CU)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    13
  • Opiniepeiling gesloten .

JMD

Well-known member
Voorlopig doet BBB het nog een stuk beter dan Baudet deed. Maar goed, de avond is nog jong.
Omdat we net Overijssel gehad hebben. FVD kwam op 12 zetels in de Senaat 4 jaar terug. Denk dat BBB op 14 ofzo uitkomt, dat is wel beter, maar ook niet 'stuk' beter... Tenzij ze op 17/18 gaan uitkomen natuurlijk, maar dat zie ik niet gebeuren.
Dat gehandicapte mannetje (copyright Johan Derksen) is wel een goede verliezer.
Jep.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Oh wat ben ik blij dat ik nog lang niet alle wappen heb geblokt op Twitter. Geníéten, nu al. Heerlijk man, die zure reacties!
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Oh wat ben ik blij dat ik nog lang niet alle wappen heb geblokt op Twitter. Geníéten, nu al. Heerlijk man, die zure reacties!
Ja, ik volg er ook een aantal... Heerlijk

Overigens ook heerlijk de zure reacties van D66/GL/VVDers...
 

gevegt

Well-known member
Dat is mi precies wat het establishment de laatste 25 jaar heeft gedaan.
Dat klopt, maar ze zijn nu tot draaien gedwongen en dat doen ze dan ook schoorvoetend. De BBB roept dat het nog kan worden teruggedraaid.
De boeren worden dus weer het slachtoffer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Terecht wat die analiste bij de NPO zegt, alle boeren samen zijn maar goed voor 1 zetel... Dit is veel breder

Dat is dan nog de provincie. Bij de waterschappen krijgen de boerenorganisaties standaard al een groot aantal zetels, waardoor de belangen van de boeren sowieso al onevenredig goed zijn vertegenwoordigd. Straks moet men niet gaan jammeren voor de verdere consessies die voor de boeren moeten worden gedaan.
 

JMD

Well-known member
In NH zit coalitie plus GL/PvdA nog aan een nipte meerderheid, maar in OV en NB totaal niet...
 

JMD

Well-known member
Dat is dan nog de provincie. Bij de waterschappen krijgen de boerenorganisaties standaard al een groot aantal zetels, waardoor de belangen van de boeren sowieso al onevenredig goed zijn vertegenwoordigd. Straks moet men niet gaan jammeren voor de verdere consessies die voor de boeren moeten worden gedaan.
Die gegarandeerde zetels waren toch flink verminderd (opgeheven)? Dat dacht ik althans gezien te hebben in een tweet van Laura Bromet (van GL)
 
Bovenaan