Primera División

Marc070987

Member
Is er een reden trouwens dat Sinkgraven niet speelt? Die linkerkant liep zich gisteravond continu vast en maakte telkens domme keuzes, dus hij had daar niet misstaan lijkt me.

Sinkgraven raakte in de 2e wedstrijd van het seizoen geblesseerd en maakte in de opening tegen Mallorca geen beste indruk. Hij is fit en heeft nog wat minuten gemaakt laatst, maar ze vinden hem verdedigend niet sterk genoeg en dan krijgt een jeugdspeler al snel de voorkeur. Plus Sergi Cardona was vorig seizoen redelijk sterk. De reden dat Sinkgraven werd gehaald was dat Cardona zou vertrekken naar Olympiakos maar dit ging niet door uiteindelijk
 

Batigoal

Well-known member
Mason Greenwood heeft zijn eerste goal in 2 jaar gescoord. Hij redde een punt voor zijn club Getafe tegen Celta.
 

Marc070987

Member
COCOOOOOO!! Las Palmas heeft vanmiddag de eerste uitzege gepakt en hebben daarmee de derde overwinning uit de laatste 4 wedstrijden te pakken.

 

Marc070987

Member
Is er een reden trouwens dat Sinkgraven niet speelt? Die linkerkant liep zich gisteravond continu vast en maakte telkens domme keuzes, dus hij had daar niet misstaan lijkt me.

Sinkgraven raakte in de 2e wedstrijd van het seizoen geblesseerd en maakte in de opening tegen Mallorca geen beste indruk. Hij is fit en heeft nog wat minuten gemaakt laatst, maar ze vinden hem verdedigend niet sterk genoeg en dan krijgt een jeugdspeler al snel de voorkeur. Plus Sergi Cardona was vorig seizoen redelijk sterk. De reden dat Sinkgraven werd gehaald was dat Cardona zou vertrekken naar Olympiakos maar dit ging niet door uiteindelijk

Gisteren stond er een artikel in La Provincia dat Sergi Cardona na dit seizoen transfervrij vertrekt bij Las Palmas, het is niet gelukt om zijn contract te verlengen en verlaat dus gratis de club. Zijn nieuwe club zou Atlético Madrid zijn.

 

Batigoal

Well-known member
Wat een fenomeen die Bellingham. Hij blijft maar doorgaan. Buigt in zijn eentje even in El Clasico een achterstand om naar een overwinning voor Real. Die gelijkmaker was een geweldig schot. De beste speler van dit nog korte seizoen.
 

Raul

Well-known member
We hebben twee weken een Herbstmeister in Spanje en je raadt het nooit, of je had het nooit gedacht, maar het is Girona. Het was een vrij gelukkige overwinning in Vallecas, maar bij vlagen zag ik een wat ingeslepen spel, soort van één keer aanraken. Leuk team en met Blind aan de basis doen ze het goed. We hebben dus twee weken Herbstmeister Girona in Spanje.
 

Raul

Well-known member
Valencia heeft het erg zwaar tegen Vinicius en Rodrygo, het is letterlijk Valencia tegen Rodrygo-Vinicius.
 

Raul

Well-known member
We hadden ze kunnen pakken nu Bellingham er niet bij is. Ik was vergeten dat Rodrygo en Vinicius ook kunnen scoren.
 

Raul

Well-known member
Ik heb trouwens opgezocht wanneer Rodrygo voor het laatst had gescoord en Rodrygo had sinds 12 augustus (wedstrijddag 1, in Bilbao) niet meer gescoord in La Liga. Hij had al 11 wedstrijden op rij niet gescoord. Niet zo raar dat ik het vergeten was 😉
 

Raul

Well-known member
Ik weet niet wat er gebeurd is bij Villarreal en ik zie geen veranderingen in de richting van de club, maar toch is Marcelino de nieuwe coach en keert hij terug naar het oude nest. Geweldige coach natuurlijk, aan de andere kant iemand die echt grillig is. Ik hoop dat hij lang blijft, want hij is een garantie voor succes. Maar Marcelino kennende zal er binnen de kortste keren weer oorlog zijn.
 

Raul

Well-known member
Het contract van Nico Williams loopt dit seizoen af. Het is duidelijk dat de grote clubs op zijn komst zullen azen. Ik denk echter niet dat hij overal zou passen. Hij neigt naar Real Madrid en eerlijk gezegd zou ik hem daar verwelkomen. Ik ben heel benieuwd of hij de "top" haalt. Ik heb daar mijn twijfels over. Het wordt een interessante toekomst voor Nico.
 

Batigoal

Well-known member
En dat met Frenkie de Jong, die bij zijn rentree aanvoerder was én werd uitgeroepen tot man van de wedstrijd. Ik vond de tweede keeper van Barcelona maar matig en ze hebben sowieso niet zo'n sterke bank. Dat zie je wel nu er een aantal man geblesseerd is.

Ook Memphis Depay maakte zijn rentree, had zelfs moeten scoren. Atletico won wel met 1-0 van Mallorca. Samuel Lino die @Raul nog wel kent vind ik een erg goeie wingback geworden. Is heel snel en heeft een behoorlijke inhoud.
 

Raul

Well-known member
En dat met Frenkie de Jong, die bij zijn rentree aanvoerder was én werd uitgeroepen tot man van de wedstrijd. Ik vond de tweede keeper van Barcelona maar matig en ze hebben sowieso niet zo'n sterke bank. Dat zie je wel nu er een aantal man geblesseerd is.

Ook Memphis Depay maakte zijn rentree, had zelfs moeten scoren. Atletico won wel met 1-0 van Mallorca. Samuel Lino die @Raul nog wel kent vind ik een erg goeie wingback geworden. Is heel snel en heeft een behoorlijke inhoud.
Natuurlijk ken ik Lino, maar niet als wingback. Hij is een fantastische dribbelaar, maar geen wingback. We wilden hem houden, maar we konden hem nooit betalen. Carrasco is vertrokken en Atletico is op zoek naar een waardige vervanger. Het lijkt erop dat Reinildo snel terug zal zijn en dat is een beest.
 

Batigoal

Well-known member
Girona wint opnieuw, ditmaal van het Valencia van @Raul. Wel zuur voor hem, want dankzij veteraan Stuani werd de wedstrijd heel laat pas omgedraaid. Maar Girona blijft dus koploper.
 

Raul

Well-known member
Girona (0-1 achter in de 83e minuut) is weer van een achterstand gekomen en blijft me sprakeloos achterlaten. Ja, en de bejaarde Stuani met zijn 100 jaar ofzo die ons even nekt. Alhoewel, Girona was echt veel beter.

Moet je dit eens lezen: teams die de meeste punten hebben gescoord vanuit een achterstand in La Liga 2023-24:

1. 19 Girona (50% van de door Girona gescoorde punten zijn afkomstig uit comebacks).
2. 13 Real Madrid
3. 12 Barcelona
4. 8 Athletic

Girona de nieuwe kampioen?
 

Raul

Well-known member
Ik ben nu Athletic vs Rayo aan het kijken en Nico speelt geweldig. Zijn contractverlenging heeft hem goed gedaan. Mochten de grote clubs hem willen kopen, dan moet je gaan dokken. Anyway, Athletic staat met 4-0 voor.
 
Bovenaan