Primera División

SanMark.

Well-known member
Die zullen mogelijk dus geen seizoenkaart meer kopen en op die manier een stuk minder de kleine club bezoeken. Gaat dus mogelijk om veel inkomstenderving. De verhoudingen tussen de top en de kleine clubs zijn al zo scheef.

Maar als de kleine club de helft van de recette krijgt van een big house als die vol zit, word het ??n en ander natuurlijk al redelijk gecompenseerd, en als je door deze acties in bv Amerika extra tv geld kan genereren die onder de 20 club verdeeld worden , dan heb je denk ik nog wel een inkomstenstijging ondanks de eventuele loop van supporters.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat een bizar idee. Je moet er als supporter van NAC of PEC toch ook niet aan denken dat de thuiswedstrijden van je club tegen Ajax of Feyenoord in een ander land worden gespeeld? Zit je dan met je seizoenkaart.
 

SanMark.

Well-known member
Wat een bizar idee. Je moet er als supporter van NAC of PEC toch ook niet aan denken dat de thuiswedstrijden van je club tegen Ajax of Feyenoord in een ander land worden gespeeld? Zit je dan met je seizoenkaart.

En wat te denken van het 'thuis voordeel' .

Dan speel je als topclub gewoon een x aantal thuiswedstrijden extra in Amerika.
 

Max

Administrator
Forumleiding
En wat te denken van het 'thuis voordeel' .

Dan speel je als topclub gewoon een x aantal thuiswedstrijden extra in Amerika.

Excelsior had vorig seizoen Europees voetbal kunnen bereiken als ze niet zoveel thuiswedstrijden hadden hoeven te spelen.
 

ALenstra

Well-known member
Mag dat wel van de UEFA en FIFA? Ik meen dat de Premier League ook zo'n plan had maar dit verboden werd.
 

JMD

Well-known member
Mag dat wel van de UEFA en FIFA? Ik meen dat de Premier League ook zo'n plan had maar dit verboden werd.

Volgens mij ging dat niet door omdat de kleinere clubs dit niet wilden (om redenen zoals bv SM en Max al melden).
Het maakt de UEFA volgens mij niet uit waar je een duel speelt, de enige restrictie die ze hebben is in de CL/EL waarin je een duel niet mag verplaatsen naar het land van je tegenstander. (als het PSV - Bayern is mag PSV niet in M?nchengladbach spelen bv, maar dat duel mag wel in Luik)
 

ALenstra

Well-known member
Okee. Met de vier Amerikaanse topcompetities die naar Europa komen is het wel een logische gedachte dat Europese voetbalcompetities naar Amerika komen. Het was gewoon te verwachten.
 

Batigoal

Well-known member
Het wachten is natuurlijk op de tijd dat naast de Premier League ook de Primera Division en wellicht ook de Serie A als een reizend circus wekelijks over de wereld trekken.
 

Pascallovic

Well-known member
Okee. Met de vier Amerikaanse topcompetities die naar Europa komen is het wel een logische gedachte dat Europese voetbalcompetities naar Amerika komen. Het was gewoon te verwachten.

Prima als die Amerikanen die keuze maken, maar dan hoeven de Europese topcompetities het nog niet te doen. Kan mij ook niet voorstellen dat zo'n NFL-wedstrijd in Europa zo bijzonder bezocht wordt.
 

ALenstra

Well-known member
NFL wedstrijden op Wembley zijn vaak stijf uitverkocht. Zeker hoef je niet het omgekeerde te doen maar als je ziet wat voor geld eruit te halen valt dan weet je gewoon dat het gaat gebeuren. Wat jij en ik ervan vinden boeit de beleidsmakers allang niet meer.
 

SanMark.

Well-known member
Als er bij die vriendschappelijke wedstrijden in Amerika al 100.000 man zitten , is er voor een competitie wedstrijd dus ook wel degelijk een markt.
 

SanMark.

Well-known member
Het wachten is natuurlijk op de tijd dat naast de Premier League ook de Primera Division en wellicht ook de Serie A als een reizend circus wekelijks over de wereld trekken.

Nee het wachten is op een FIFA/NBA model. En dat je dan geen regio's hebt zoals in de NBA van Amerika en Canada, maar een world league die verdeeld word in 5 a 6 regio's met een play off systeem om tot een kampioen te komen. We zitten nu verankerd in het idee dat er elk jaar een kampioen moet komen maar waarom zou zo'n competitie geen 2 jaar kunnen duren ?
 

JMD

Well-known member
Nee het wachten is op een FIFA/NBA model. En dat je dan geen regio's hebt zoals in de NBA van Amerika en Canada, maar een world league die verdeeld word in 5 a 6 regio's met een play off systeem om tot een kampioen te komen. We zitten nu verankerd in het idee dat er elk jaar een kampioen moet komen maar waarom zou zo'n competitie geen 2 jaar kunnen duren ?
Dat is dus gewoon een super league die de wereld over gaat trekken.
 

Maasveld

Well-known member
Het wachten is natuurlijk op de tijd dat naast de Premier League ook de Primera Division en wellicht ook de Serie A als een reizend circus wekelijks over de wereld trekken.
Die Italianen spelen de Supercoppa de laatste jaren vrijwel altijd buiten Itali?. In 1993 al speelden ze in de VS.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Als er bij die vriendschappelijke wedstrijden in Amerika al 100.000 man zitten , is er voor een competitie wedstrijd dus ook wel degelijk een markt.

Ja, maar er zit een verschil tussen Bayern - Chelsea en Getafe - Villarreal. Of mogen alleen Barca, Real en Atletico voor onderlinge duels naar de VS...?
 

Ska P 187

Well-known member
In spanje zijn de seizoenskaarten zowiezo altijd/ meestal exclusief de wedstrijden tegen de grote drie. . Wil je daarheen dan mag je alsnog de jackpot betalen. Heb je een seizoenskaart dan heb je voorrang op het verkrijgen van die kaarten en soms korting op dan schandalig hoge prijzen.
 
Bovenaan