Primera División

Hankie

Well-known member
Zal Ronalda ook wel gaan.

En hoe kun je inderdaad die 3CL's verbeteren het kan alleen maar slechter
 

Batigoal

Well-known member
Opzich een logische keuze. Voetballend was het dit jaar niet top. Ik ben benieuwd of Zidane succesvol kan zijn bij een andere club. Tactisch lijkt hij niet veel bijzonders neer te zetten en als men over hem spreekt gaat het bijna altijd alleen maar over het menselijke aspect waar hij zo goed in is.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik begrijp de keuze van Zidane. Hij kan alleen nog maar falen bij Real Madrid nu. Benieuwd waar hij terecht gaat komen, misschien wordt hij wel bondscoach bij Frankrijk na het WK.
 

Batigoal

Well-known member
En aangezien net naar buiten is gekomen dat het nieuwe contract van Mauricio Pochettino een clausule bevat waarmee hij kan vertrekken naar Real Madrid lijkt het me duidelijk.
 

Batigoal

Well-known member
Dat zou zomaar kunnen.

Weet iemand hoe het zit met promotie naar de Segunda Division? Real Mallorca heeft afgelopen week Mirandes uitgeschakeld en nu zag ik overal dat ze zijn gepromoveerd naar het tweede niveau. Echter moesten ze vanmiddag een 'finale' spelen tegen Rayo Majadahonda met return komende week. Hoe zit dat?

Overigens zit ik vanaf morgen op Mallorca, dus ik hoop wel het stadion van de plaatselijke Real en het onderkomen van Atletico Baleares mee te pikken.
 

Forza AZ

Well-known member
Weet iemand hoe het zit met promotie naar de Segunda Division?
-De top 4 van de 4 divisies van het 3e niveau plaatsen zich voor de play-offs.
-In de 1e ronde spelen de 4 kampioenen tegen elkaar. De 2 winnaars promoveren, de 2 verliezers gaan naar de 2e ronde play-offs.
-In de 1e ronde spelen de 12 nummers 2-4 tegen elkaar. De 6 winnaars plaatsen zich voor de 2e ronde play-offs.
-In de 2e en 3e ronde spelen de 8 clubs voor nog 2 promotieplaatsen.

Mallorca was 1 van de kampioenen en is door winst tegen Mirandes gepromoveerd. Ze spelen nu nog tegen Rayo Majadahonda voor het kampioenschap van het 3e niveau, maar beide zijn al zeker van promotie.

https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Segunda_División_B_play-offs
 

Batigoal

Well-known member
-De top 4 van de 4 divisies van het 3e niveau plaatsen zich voor de play-offs.
-In de 1e ronde spelen de 4 kampioenen tegen elkaar. De 2 winnaars promoveren, de 2 verliezers gaan naar de 2e ronde play-offs.
-In de 1e ronde spelen de 12 nummers 2-4 tegen elkaar. De 6 winnaars plaatsen zich voor de 2e ronde play-offs.
-In de 2e en 3e ronde spelen de 8 clubs voor nog 2 promotieplaatsen.

Mallorca was 1 van de kampioenen en is door winst tegen Mirandes gepromoveerd. Ze spelen nu nog tegen Rayo Majadahonda voor het kampioenschap van het 3e niveau, maar beide zijn al zeker van promotie.

https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Segunda_División_B_play-offs

Dank voor je uitleg, Forza AZ. :duim:

Van Rayo Majadahonda had ik overigens nog nooit gehoord. Die komen uit Madrid en promoveren voor het eerst naar het 2e niveau.
 

Batigoal

Well-known member
De Primera Division gaat wedstrijden in Amerika laten spelen. Ja echt. Geen idee of ze dan vliegtuigcombi's gaan verplichten.
 

SanMark.

Well-known member
De Primera Division gaat wedstrijden in Amerika laten spelen. Ja echt. Geen idee of ze dan vliegtuigcombi's gaan verplichten.

Dus je krijgt minder waar voor je seizoenkaart.

Dat zal dus dan altijd wel gaan om een wedstrijd van een top 3 club met een andere club. Ik verwacht niet dat ze in Amerika zitten te wachten op Legan?s tegen Getafe.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp dat het veelal om uitwedstrijden van de grotere clubs gaat tegen de kleinere clubs. Neem aan dat de kleinere clubs daar financieel voor gaan worden gecompenseerd als ze deze wedstrijden niet meer los of als onderdeel van de seizoenkaart kunnen verkopen.
 

SanMark.

Well-known member
Klinkt logisch. Alleen wel lullig voor de kleine club supporter. Die koopt misschien wel mede een seizoenkaart om de topwedstrijden niet te hoeven missen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Primera Divisi?n

Klinkt logisch. Alleen wel lullig voor de kleine club supporter. Die koopt misschien wel mede een seizoenkaart om de topwedstrijden niet te hoeven missen.

Die zullen mogelijk dus geen seizoenkaart meer kopen en op die manier een stuk minder de kleine club bezoeken. Gaat dus mogelijk om veel inkomstenderving. De verhoudingen tussen de top en de kleine clubs zijn al zo scheef.
 
Bovenaan