Premier League

Satyr

Administrator
Forumleiding
'Een speler uit de Premier League heeft vrijdagavond in een anonieme open brief bekendgemaakt homoseksueel te zijn. De brief, die is verstuurd door de Justin Fashanu Foundation - een organisatie die zich inzet voor homoseksuele profvoetballers - is in handen van meerdere Britse media.
"Ik ben homoseksueel. Om dat op te schrijven, is al een grote stap voor mij. Alleen mijn familieleden en een kleine groep vrienden zijn op de hoogte, maar ik voel me nog niet klaar om het met mijn team of manager te delen", zo staat er in de brief, die in handen is van onder meer The Sun en The Mirror.
"Ik hoop dat ik me op een dag goed genoeg voel om het te vertellen. Hoe het is om zo door het leven te gaan? Soms is het een absolute nachtmerrie en het heeft meer dan ooit invloed op mijn mentale gesteldheid. Ik ben bang dat ik alles alleen maar erger maak als ik het wereldkundig maak."'

Op basis van vooroordelen kan het alleen maar Grealish van Aston Villa zijn.
 

Abubakari

Well-known member
"Ik hoop dat ik me op een dag goed genoeg voel om het te vertellen. Hoe het is om zo door het leven te gaan? Soms is het een absolute nachtmerrie en het heeft meer dan ooit invloed op mijn mentale gesteldheid. Ik ben bang dat ik alles alleen maar erger maak als ik het wereldkundig maak."'
Engeland leeft nog in de jaren 50 ofzo?
 

Abubakari

Well-known member
Zolang je je niet door één of ander raar geloof de wet voor laat schrijven of geen hersenloze Neanderthaler wel dacht ik.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik vrees dat er nogal een verschil is om als homoseksueel door het het leven te gaan in de maatschappij of in de voetballerij. Ook in Nederland.
 

JMD

Well-known member
Norwich verloor met 0-4 thuis van West Ham. De Hammers zetten daarmee een grote stap richting lijfsbehoud, en de Canaries mogen daardoor definitief het volgende seizoen weer een niveau lager spelen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
In Engeland, op wat zwaar conservatieve plattelandsregio's na, is er niet zoveel verschil voor homosexuelen vergeleken met de Nederlandse maatschappij. Maar in de voetballerij is het inderdaad een ander verhaal, net zoals in Nederland zoals anderen al terecht gezegd hebben.

In Schots voetbal is het minder taboe, alleen bij clubs als Rangers zijn er nog een groot aantal zeikerds die daar moeilijk over doen. Hopelijk gaat dat ook in Engeland die kant uit, maar dat kan alleen als voetballers uit de kast komen.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vrees dat er nogal een verschil is om als homoseksueel door het het leven te gaan in de maatschappij of in de voetballerij. Ook in Nederland.

Dit vooral denk ik. Binnen de kleedkamer zal het nog wel geaccepteerd worden, maar gegarandeerd dat diegene in stadions vanaf dat moment standaard wordt toegezongen. En niet iedereen is in staat dat te negeren kan ik me zo voorstellen.

Knappe overwinning van Sheffield Utd op Chelsea. Hebben daarmee zelfs nog kans op Champions League-voetbal. Ook belangrijk voor de strijd onderin is de zege van Watford op Newcastle, mede dankzij in ieder geval 1 makkelijk gegeven strafschop. Ik heb het vanaf het begin gezegd, maar Aston Villa is Fulham 2.0 en daar gaat het op lijken als die vanmiddag niet winnen van Crystal Palace.
 

JMD

Well-known member
Tottenham buigt een 0-1 achterstand om naar een 2-1 voorsprong tegen 'de buurman'. Doelpunt Alderweireld, zijn eerste doelpunt in een thuiswedstrijd voor de Spurs sinds september 2016.
 

JMD

Well-known member
Leicester kwam nog 0-1 voor bij Bournemouth, maar verliest met 4-1. Hierdoor blijven ze 4e, en kan United met winst morgen over Chelsea en Leicester heen naar plaats 3 klimmen. Voor Bournemouth een belangrijke zege, want het gat naar de veilige plaats 17 (Watford, West Ham) is nu weer 3 punten. Ook Villa won eerder vandaag, zij staan op plek 19, op 4 punten van Watford...
 

Maasveld

Well-known member
Tegen alle verwachtingen in mag Man City van het CAS gewoon deelnemen aan Europees voetbal de komende twee seizoenen.
 
Bovenaan