Premier League

JMD

Well-known member
Chelsea gaat dit niet meer winnen, dus kunnen we naar zondag kijken, wat staat er op het spel:
CL plaatsing:
3) United 63 (+28)
4) Chelsea 63 (+12) (saldo kan nog veranderen)
5) Leicester 62 (+28)
Duels: Leicester - United en Chelsea - Wolves
Chelsea speelt CL als het wint of gelijkspeelt. bij verlies speelt het ook CL als Leicester verliest
United speelt CL als het wint of gelijkspeelt, bij verlies speelt het ook CL als Chelsea verliest
Leicester speelt CL als het wint, bij een gelijkspel speelt het ook CL als Chelsea verliest

EL plaatsing:
6) Wolves 59 (+13)
7) Spurs 58 (+14)
Duels: Chelsea - Wolves en Palace - Spurs
Plek 6 geeft sowieso recht op EL, 3e voorronde als Arsenal de FA Cup wint, en groepsfase als Chelsea de FA Cup wint
Plek 7 geeft recht op 3e voorronde als Chelsea de FA Cup wint
Spurs klimt een plek als het zelf wint en Wolves niet wint, of als het gelijkspeelt en Wolves verliest

Degradatie:
17) Villa 34 (-26, 40 goals)
18) Watford 34 (-27, 34 goals)
19) Bournemouth 31 (-27, 37 goals)
Duels: West Ham - Villa, Arsenal - Watford en Everton - Bournemouth
Bournemouth kan alleen degradatie ontlopen als het zelf wint en Villa en Watford verliest. Laten we even uitgaan van het feit dat dat niet gebeurt, dan gaat het tussen Villa en Watford.
De ploeg van die 2 die het beste resultaat haalt (winst, gelijk, verlies) ontsnapt aan degradatie. Doen ze hetzelfde dan geldt dat Villa veilig is als ze beide gelijkspelen, en als ze beide winnen of verliezen dat Villa een marge van 1 heeft, dus Watford moet met 2 doelpunten verschil meer winnen dan dat Villa doet of met 2 doelpunten verschil minder verliezen dan dat Villa doet). Waarbij bij verlies van beide Bournemouth nog over hen heen kan gaan.
 

Makanaky

Well-known member
Echt, het kan me weinig schelen. Volgend coronaseizoen enkel Feyenoord en soms Emmen live kijken, Eredivisie samenvattingen en dat is 't wel. Zonder publiek mag Messi of Cruijffie voor mijn part op het veld staan, als ik er geen directe binding mee heb, kan het me gestolen worden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
1-0 Newcastle tegen Liverpool.

Arsenal via een strafschop op 1-0 tegen Watford.

Aubameyang met zijn 21e treffer. Kan hij nog topscoorder worden?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
3-0 voor de Gunners... Die trainerswissel heeft echt gewerkt bij Watford

Geweldige goal van Aubameyang. Daar zou je als voetballiefhebber toch eerder op focussen? Of kijk je niet?

Aubameyang op weg naar Vardy.

22 om 23 nu.
 

JMD

Well-known member
Geweldige goal van Aubameyang. Daar zou je als voetballiefhebber toch eerder op focussen? Of kijk je niet?

Aubameyang op weg naar Vardy.

22 om 23 nu.
Ja, zag ik ook. Maar ik had eerst een melding op twitter gezien, toen postte ik dit, en pas daarna zag ik de idd zeer fraaie goal.

Eigenlijk alleen onderin dus al iets beslist, Watford gaat degraderen, bij de rest van de beslissingen is er eigenlijk nog weinig gebeurd, behalve dat Bournemouth op 0-1 staat.
 

JMD

Well-known member
Voor het eerst sinds februari 2018 scoort Arsenal 3x in de eerste helft van een PL-duel. Dat duel debuteerde Aubameyang...
 

Kielse Rat

Well-known member
Zonde voor Leicester dat ze nu waarschijnlijk naast de Champions League zullen grijpen na bijna een heel seizoen in de top 4 te staan, maar ze hebben het vooral zelf laten afweten.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Man Utd staat wel terecht op voorsprong trouwens.

En knap dat Leicester ondanks vele blessures zo'n seizoen heeft gedraaid.
 
Bovenaan