Premier League

Batigoal

Well-known member
De fans van Newcastle Utd droomden na de overname door de Saoedies al van grote namen zoals Bale, Cavani en Coutinho. Maar de overname ketst toch af en dus is de bittere realiteit dat Mike Ashley voorlopig nog de eigenaar is. Wel weer typisch voor Newcastle Utd.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Een beetje te kort door de bocht denk ik. Als je de overige kosten heel laag kunt houden, hoeft dat niet zo'n probleem te zijn.

Dat kan, maar 110% van de inkomsten van de tv gelden ging naar de salarissen. Dat gaat hoe dan ook een probleem opleveren. De selectie van Bournemouth, waarvan we in feite 'niemand' kennen, kost €125.0000.000 aan salaris per seizoen. Het tv geld is 112 miljoen.

Het enige wat Bournemouth nu gaat redden is diezelfde selectie, met jonge Engelse spelers en bijv Aké. Maar of ze genoeg overhouden om terug te komen...?
 

Eef de Kip

Well-known member
die 110% zegt toch niet zo veel als je niet weet wat de overige inkomsten zijn? Sponsoring, recettes ed zal toch ook genoeg opleveren.
Ze hadden dus blijkbaar een begroting van 143 miljoen, dus 31 miljoen aan overige inkomsten.
Verder hielden ze dus 18 miljoen over voor alles buiten de salarissen, lijkt me dat je daar met een beetje zuinigheid wel wat mee kunt doen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Nou ja, vrijwel altijd.

Ik zou wel is willen weten hoeveel er überhaupt op hun 15e of 16e naar het buitenland zijn gegaan.

Veel!!

Maar geef ze ongelijk. Van een flatje in de Bijlmer met het hele gezin naar een buitenwijk in Londen met jaarsalaris van een half miljoen.
 

JMD

Well-known member
En Pa en Ma krijgen een baan.
Dat is ook verplicht. Want jeugdspelers mogen voor hun 15e (16e?) helemaal niet naar een club in het buitenland. Clubs hebben echter een maas in wetgeving gevonden, namelijk door pa en/of ma een baan aan te bieden komen zij in de buurt van de club wonen en dan mag die jeugdspeler wel mee komen doen, hij woont immers in de buurt.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Pa gaat het gras maaien of de plaatselijke jeugd rondrijden en ma doet de was of de catering. En dat schuift dan 2 miljoen in 4 jaar.
 

Joost

Well-known member
Een beetje te kort door de bocht denk ik. Als je de overige kosten heel laag kunt houden, hoeft dat niet zo'n probleem te zijn.
Het is helaas wel zo dat die verhouding funest is als je degradeert. De Championship zit vol met gelukszoekers die proberen de pot goud te bereiken.
 

ALenstra

Well-known member
De clubs die Europees nog aktief zijn mogen het nieuwe seizoen in de Premier League later starten. Ze zullen dus nog niet aktief zijn bij de start op 12 september.
 

ALenstra

Well-known member
Bournemouth zoekt de vervanger voor manager Eddie Howe binnen de club. Howe's assistent Jason Tindall wordt zijn opvolger.
 

JMD

Well-known member
De clubs die Europees nog aktief zijn mogen het nieuwe seizoen in de Premier League later starten. Ze zullen dus nog niet aktief zijn bij de start op 12 september.
Dat is als ze ver genoeg komen. Volgens mij de 1/2 finale.

Ben wel heel benieuwd wanneer ze dat gaan inhalen, en ik vermoed dat de 'week rust' in februari (die er afgelopen jaar voor het eerst was) er dit seizoen niet gaat komen...
 

ALenstra

Well-known member
Vladimir Ivic is de belangrijkste kandidaat om de nieuwe manager van Watford te worden. Hij was als trainer aktief bij Maccabi Tel Aviv en PAOK Saloniki.
 

JMD

Well-known member
De speeldagenkalender voor de PL is bekend geworden...

Als er een ploeg ver komt in de FA Cup en de CL/EL dan is er dus geen uitwijkmogelijkheid voor de 1/4 finale... Voor de andere rondes (zelfs de 4e ronde wordt al gespeeld tijdens een PL-weekend, wat normaal pas vanaf de 6e ronde (kwartfinale) is) is er steeds een midweek daarna de inhaalmogelijkheid voor de competitie. De 5e ronde wordt midweeks gespeeld.

En de vrije week (die er sinds dit seizoen was) is nu 1 vrije midweek voor de PL-clubs geworden, de 18e speelronde wordt verspeeld over 2 midweken na elkaar.
 

JMD

Well-known member
Liverpool begint de titelverdediging in het weekend van 12 september met een thuisduel tegen de kampioen van het Championship, Leeds United, de 2 weken erna kan Liverpool aan de bak met een uitduel bij Chelsea en een thuisduel tegen Arsenal.

De openingsduels van Man United (bij Burnley) en Man City (thuis tegen Villa) zijn uitgesteld ivm de rustperiode na hun Europese campagne. Eerste inhaalmoment is ergens in december ofzo...

Verder gaan de Spurs mogelijk in de problemen komen, want zij moeten naw in september voorronde EL spelen, maar ook tegelijkertijd League Cup. En ook daar is geen schuifmogelijkheid voor.
 
Bovenaan