Premier League

Pascallovic

Well-known member
Je hebt de klok ergens wel horen hangen, maar geen idee waar de klepel hangt.
Vooral niet inhoudelijk reageren op het feit dat Klopp net zo gek als Mourinho is. Beiden tonen dezelfde trekjes en maken zich in de media belachelijk met uitspraken. Maar omdat Klopp zijn ploegen wat aantrekkelijker laat spelen noemen we het een wereld van verschil.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vooral niet inhoudelijk reageren op het feit dat Klopp net zo gek als Mourinho is. Beiden tonen dezelfde trekjes en maken zich in de media belachelijk met uitspraken. Maar omdat Klopp zijn ploegen wat aantrekkelijker laat spelen noemen we het een wereld van verschil.

Je baseert je op enkele uit z'n verband getrokken uitspraken, waarvan je hoogstwaarschijnlijk enkel de door de media opgetekende citaten hebt gelezen. Verder ga je totaal voorbij aan al het andere wat Klopp zegt en doet. Hoe hij met zijn spelers omgaat, hoe hij zich op Melwood gedraagt, hoe hij over voetbal praat, hoe hij met supporters om gaat. De man is niet bang om zijn emoties te tonen en zegt (of doet) daardoor soms wat onhandige dingen. Maar als je hem gek of belachelijk noemt, dan heb je simpelweg nooit de moeite genomen om je een beetje in die man te verdiepen.
 

Pascallovic

Well-known member
Als je ziet hoe hij zich langs het veld gedraagt is er wel degelijk flink wat mis in zijn bovenkamer.

Wel nee joh. Je hebt nooit de moeite genomen om je in die man te verdiepen. Mourinho is ook niet bang om zijn emotie te tonen en zegt of doet daardoor soms ook wat onhandige dingen. :eek:mg:

Hij zegt tenminste dat hij zijn spelers kut vindt. Klopp vindt dat ook van Mignoler en Karius maar bedenkt er schijnheilig een slap lulverhaal bij dat hij toch vertrouwen in ze heeft. Ondanks dat hij de duurste keeper ter wereld koopt.
 
Laatst bewerkt:

Deathprod

Well-known member
Gerucht gaat dat Roman Abramovich akkoord is gegaan met een bod voor Chelsea door Jim Ratcliffe van 2 miljard pond.
 

Atreides

Well-known member
Mourinho, de Powerless One, maakt zich onmogelijk in Manchester

Jos? Mourinho heeft met onbehouwen gedrag tijdens een desastreus verlopen voorbereiding met Manchester United alarmbellen op Old Trafford laten rinkelen. ,,Hij past niet bij de club.”
Geert Langendorff 06-08-18, 14:54
Car crash, horror, nightmare. Boulevardkrant The Sun zette deze woorden niet in een inleiding bij een verhaal over een tragisch busongeluk, maar in de introductie van een artikel over Manchester United. Van grootste overdrijving was geen sprake. De club keerde vannacht terug op Engelse bodem na een totaal mislukte voorbereiding. Trainer Jos? Mourinho verzuchtte: ,,Eindelijk, het is voorbij.”

De Portugees (55) speelde een hoofdrol in de naargeestige sfeer op het trainingskamp in de Verenigde Staten. Uit zijn mond kwam een onafgebroken klaagzang op de omstandigheden, de kwaliteit van de selectie en het uitblijven van nieuwe spelers. Ondertussen schopte hij op bizarre wijze tegen de schenen van zijn werkgever. De Special One, zo concluderen de Britse media, baant zich een weg naar de uitgang.
Lees ook

Manchester United won slechts een van de zes oefenduels, grotendeels voor lege tribunes. Meer dan de overwinning op Real Madrid (2-1) bleven de opmerkingen van Mourinho na de nederlaag tegen Liverpool (4-1) hangen. Hij raadde supporters aan hun geld op zak te houden. Talenten uit de opleiding kregen een dolksteek. ,,Wil je dat ik blij ben met de spelers die Alexis Sanchez naast zich heeft zich staan?”

WK-gangers kregen onder uit de zak. Aanvoerder Antonio Valencia zou ‘te lang op vakantie’ zijn geweest. Mourinho ergerde zich aan de afwezigheid van Anthony Martial, in Parijs om de geboorte van zijn kind bij te wonen. Directeur Ed Woodward, met wie hij in de VS zeventien dagen achtereen geen woord wisselde, kreeg de opdracht eindelijk iets uit te voeren op de transfermarkt. ,,Alles is heel slecht”, mopperde Mourinho.
Powerless One
Fred
Fred ? Getty Images

De normaliter zo gereserveerde The Guardian kondigde op basis van de asgrauwe stemming voorzichtig zijn afscheid aan. De om zich heen slaande coach verandert volgens de krant in de Powerless One, onmachtig om nog langer titels te winnen op het hoogste niveau. Op zender Sky Sports concludeerde een journalist van de Telegraph dat een vertrek rond de kerst een realistisch scenario was. ,,Hij paste nooit echt bij de club”, klonk het stellig.

Vrijdag begint Manchester United aan de Premier League tegen Leicester City, zonder een tiental net van vakantie teruggekeerde voetballers. Dat alleen Phil Jones en Marcus Rashford zich bereid toonden zich eerder dan gepland bij de club te melden, roept extra vragen op. Het heeft er alle schijn van dat het geduld van dragende spelers met Mourinho opraakt. Een crisis ligt meer dan ooit op de loer.

In hoeverre de directie hem onvoorwaardelijk steunt, wordt de komende dagen duidelijk, voor de Engelse transfermarkt aanstaande donderdag al sluit. Woodward haalde tot nu toe in Fred slechts ??n speler van formaat. Mourinho wil er nog minimaal twee. De uitkomst van de bokkensprongen van de manager is volgens fans een uitgemaakte zaak. In een poll van The Sun gaf bijna zeventig procent van de stemmers aan rekening te houden met een ontslag.
https://www.ad.nl/buitenlands-voetb...maakt-zich-onmogelijk-in-manchester~abe2745a/

Dag Mourinho.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Echt ontzettend veel zin in het nieuwe Premier League seizoen!

Manchester City zal, hoewel vermoedelijk niet z? dominant als vorig seizoen, ongetwijfeld weer voor veel spektakel en mooie wedstrijden gaan zorgen. De ploeg heeft z'n grote sterren weten te behouden en zich versterkt met Mahrez. Maar misschien nog belangrijker: Mendy is fit, waardoor ze nu wel de beschikking hebben over een fatsoenlijke linksback.

Liverpool speelde vorig seizoen bij vlagen het leukste voetbal van Engeland en misschien wel van Europa. Echter had de selectie ook een aantal zwakke plekken: de keeper, creativiteit vanaf het middenveld en de breedte in de aanval. Die problemen heeft Liverpool opgelost met een aantal gerichte aankopen, waardoor de ploeg niets in de weg lijkt te staan van een serieuze gooi naar het kampioenschap. Ik verwacht echter dat City over een heel seizoen beter is.

Manchester United is een ploeg vol vraagtekens. Op papier hebben ze een uitstekende selectie, maar het negativisme van Mourinho hangt als een deken boven de voorbereiding, waardoor de fans van de Red Devils niet bepaald reikhalzend uitkijken naar het komende seizoen. Ze vinden het voetbal niet om aan te gluren en maken zich zorgen over het gebrek aan activiteit op de transfermarkt. Ik verwacht ze echter 'gewoon' in de top-3, omdat ze veel kwaliteiten hebben en Mourinho geen koekenbakker is.

Arsenal heeft afgelopen zomer eindelijk afscheid genomen van Wenger en haalde met Emery een uitstekende opvolger in huis. Emery weet als geen ander hoe je een winnend elftal kunt smeden en zijn manier van spelen lijkt erg aan te sluiten bij de cultuur van Arsenal. Ik verwacht dan ook een prima Arsenal, maar denk dat hun selectie niet goed genoeg is om echt mee te doen voor de bovenste plaatsen.

Chelsea staat misschien wel voor de grootste metamorfose van allemaal. Van de behoudend denkende Conte naar de ultra-aanvallend denkende Sarri. Echter heeft zoiets altijd tijd nodig en zit het instapmoment voor Sarri wat dat betreft niet mee, met het WK achter de rug waardoor zijn beste spelers pas laat ingestroomd zijn. Bovendien zal het vertrek van Courtois zich laten voelen, waardoor ik met name in de eerste helft van het seizoen niet gek veel van ze verwacht. Echter als Sarri de tijd krijgt, dan zal Chelsea gedurende het seizoen steeds beter gaan presteren.

Spurs is tot nu toe de enige club in de top-6 die nog geen enkele inkomende transfer op z'n naam heeft. De tijd dringt wat dat betreft, want morgen sluit de transfermarkt. En met enkel Jack Grealish als serieus gerucht, ziet het er ook niet naar uit dat ze in de komende uren nog veel spectaculaire dingen gaan doen. En in een stek bezette competitie als de Premier League is stilstand achteruitgang, waardoor ik vrees dat Spurs buiten de top-4 gaat vallen.

Verder verwacht ik veel van nieuwkomer Wolves, met hun Portugese enclave. En ook West Ham United heeft zich op papier prima versterkt.
 

Pascallovic

Well-known member
Het zal tussen City en Liverpool gaan denk ik. Daar is de sfeer goed en lijkt er een ingespeelde selectie te staan. United wordt niks en daar is het inderdaad wachten op het moment dat Mourinho eruit vliegt zoals altijd in zijn 3e seizoen. Chelsea kwam vorig seizoen flink te kort en gezien hun transfers komen ze dat nog steeds. Veel te weinig slagkracht voorin. Spurs komt al jaren te kort om echt mee te doen om de titel. Die hebben in de zomer niks gedaan, dus daar veranderd ook niks, buiten dat de selectie een keer op elkaar uitgekeken kan raken. Arsenal inderdaad een nieuwe trainer, maar ook vooral subtoppers ingekocht. Ik moet het nog zien dat het wat wordt. Wellicht kunnen ze profiteren van de chaos bij Utd, de stilstand bij Spurs en het gebrek aan doelpunten bij Chelsea.

De Portugese enclave bij Wolves zal vast middenmoot scoren. Meer ook niet, want zo indrukwekkend vind ik die Portugezen niet. Ben benieuwd naar het team dat Brands bij Everton heeft neergezet. Richarlison en Digne erbij, terwijl vorig seizoen ook al flink is ge?nvesteerd. Zou er nog toch wel uit mogen komen. Fulham heeft veel geinvesteerd, dus hoe zal dat uitpakken. West Ham vraag ik mij altijd af of het ook slim investeren is. Onderin gaat Cardiff natuurlijk in de problemen komen. Die hebben niks gedaan. Southampton kwam vorig seizoen al in de problemen. Met het vertrek van Tadic en het feit dat ze er niks voor in de plaats gehaald hebben weet je dat het lastig gaat worden.
 

Batigoal

Well-known member
Leuk je enthousiasme Jamel! Ik kijk ook wel uit naar het nieuwe seizoen. Ik vind dat de topclubs zich opvallend rustig hebben gehouden, maar wellicht dat het WK en uiteraard de vroeger gesloten transferperiode daarin een rol spelen. Met je eens qua voorspelling, alleen ben ik niet zo onder de indruk van Arsenal en Manchester United en verwacht ik dat Tottenham gewoon prima gaat presteren. Onder de top vind ik Everton nog steeds niet geweldig, van Leicester en West Ham verwacht ik dat ze erbij komen. Wolverhampton heb ik vaker aangegeven dat ik wel verwacht dat ze het linkerrijtje halen. Onderin denk ik dat van de gevestigde namen Newcastle het moeilijk gaat krijgen in de degradatiestrijd. Die hebben een ongelukkige transferperiode en Rafa Benitez is niet gelukkig met de leiding. Ik verwacht nog wel dat hij opstapt zodra de resultaten tegenvallen.
 

Batigoal

Well-known member
Wolves haalt vandaag waarschijnlijk ook nog Leander Dendoncker van Anderlecht en oud-PSV'er Zinchenko van Manchester City.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wolves haalt vandaag waarschijnlijk ook nog Leander Dendoncker van Anderlecht en oud-PSV'er Zinchenko van Manchester City.

Op papier hebben die echt een heerlijk elftal. Erg benieuwd hoe het allemaal in elkaar gaat passen!

Jammer dat Deadline Day al om 18:00 eindigt. Dan ben ik net klaar met werken.
 

Batigoal

Well-known member
Op papier hebben die echt een heerlijk elftal. Erg benieuwd hoe het allemaal in elkaar gaat passen!

Jammer dat Deadline Day al om 18:00 eindigt. Dan ben ik net klaar met werken.

Wat wel leuk is is dat je dan vanavond de verhalen leest van transfers die net niet doorgingen vanwege een kapotte fax of technisch directeur die bij de Chinees zat en zijn telefoon niet aan had staan.
 
Bovenaan