Premier League

erka

Well-known member
Ergens wel grappig. Altijd als er iets serieus gebeurt in de wereld is het hier: gaat het voetbal wel door en wat betekent dit voor het speelschema?
 

Abubakari

Well-known member
Kom op zeg, een oud besje gaat dood en dan kunnen we niet meer voetballen? On with the show, alsof al die voetballers en mensen in het stadion niet meer willen nu de queen dood is.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Voorlopig spelen ze morgen gewoon, al is voor vandaag wel zo'n beetje alles eruit gegooid.
 

zwammy

Well-known member
Kom op zeg, een oud besje gaat dood en dan kunnen we niet meer voetballen? On with the show, alsof al die voetballers en mensen in het stadion niet meer willen nu de queen dood is.

Noemen ze traditie blijkbaar, dat hebben die Engelsen nog een beetje.
 

ALenstra

Well-known member
Het schijnt een maatregel te zijn die uit respect door de sportbonden en organisaties genomen zijn en geen verplichting vanuit de overheid.
 

JMD

Well-known member
Kom op zeg, een oud besje gaat dood en dan kunnen we niet meer voetballen? On with the show, alsof al die voetballers en mensen in het stadion niet meer willen nu de queen dood is.
Ik heb gisteravond met open mond naar de BBC zitten kijken. Dat oude besje is idd 96, je wist dat de tijd er aan kwam dat ze zou gaan (zeker als je die foto van dinsdag j.l. zag waarop ze de nieuwe premier sprak). Ik snap best dat dan de publieke zenders 'op zwart' gaan (was in NL bij overlijden Claus, Juliana en Bernhard ook zo), maar gisteravond bij de BBC leek het wel alsof de wereld ten einde was.

Was de koningin nou onverwacht op 55 jarige leeftijd overleden (zoals bv Diana overleed), ja dan had ik het me kunnen voorstellen, maar dit zag je mijlenver aankomen en kan nooit een verrassing zijn geweest.

Overigens: wie verzint het dat zo'n lieve oude vrouw tot haar 96e het land 'regeert'. Arm mens. Wat dat betreft hebben we dat in NL beter voor elkaar, Beatrix trad af toen ze 75 werd en geniet al 10 jaar van de luwte.
 

JMD

Well-known member
Traditie? Eén keer eerder voorgekomen dat een koning of koningin overleed sinds de start van de Engelse voetbalcompetitie?
Ietsje vaker... :)

Engels voetbal is er al sinds 1873 ofzo, dus dan hebben we Victoria, Edward V, Edward VI en nu Elizabeth (als ik het gisteren goed gehoord heb)
 

Mario

Well-known member
Ik heb gisteravond met open mond naar de BBC zitten kijken. Dat oude besje is idd 96, je wist dat de tijd er aan kwam dat ze zou gaan (zeker als je die foto van dinsdag j.l. zag waarop ze de nieuwe premier sprak). Ik snap best dat dan de publieke zenders 'op zwart' gaan (was in NL bij overlijden Claus, Juliana en Bernhard ook zo), maar gisteravond bij de BBC leek het wel alsof de wereld ten einde was.

Was de koningin nou onverwacht op 55 jarige leeftijd overleden (zoals bv Diana overleed), ja dan had ik het me kunnen voorstellen, maar dit zag je mijlenver aankomen en kan nooit een verrassing zijn geweest.

Overigens: wie verzint het dat zo'n lieve oude vrouw tot haar 96e het land 'regeert'. Arm mens. Wat dat betreft hebben we dat in NL beter voor elkaar, Beatrix trad af toen ze 75 werd en geniet al 10 jaar van de luwte.
Het VK is een beetje vergane glorie, maar wel een land vol tradities. Wen er maar aan, dit gaat nog de hele week door.. Waarschijnlijk volgend weekend de uitvaart, en dus wederom geen PL voetbal verwacht ik zo.
 

zwammy

Well-known member
Traditie? Eén keer eerder voorgekomen dat een koning of koningin overleed sinds de start van de Engelse voetbalcompetitie?
Ik bedoel traditie dat wanneer er iets met het koningshuis gebeurt dit alles in het land overneemt
 

erka

Well-known member
Er is gewoon te weinig politie beschikbaar om alle voetbalwedstrijden door te laten gaan, dat is de werkelijke reden. Alle politie moet beschikbaar zijn voor de plechtigheden de komende dagen en weken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er is gewoon te weinig politie beschikbaar om alle voetbalwedstrijden door te laten gaan, dat is de werkelijke reden. Alle politie moet beschikbaar zijn voor de plechtigheden de komende dagen en weken.

Traditie.
 

JMD

Well-known member
Chelsea - Liverpool, Man U - Leeds en Brighton - Palace liggen er al uit voor komend weekend. De eerste 2 wegens dat er veel politie nodig is in Londen en de Greater Manchester Police helpt daarbij. Brighton - Palace ligt eruit wegens een geplande treinstaking... Het zal me overigens niet verbazen dat als die laatste er niet uit ging wegens treinstaking dat die wegens politie-inzet eruit ging, de A23-derby is vaak vrij onvriendelijk buiten het veld.

En overigens gaat de staking van de spoorwegen zaterdag a.s. niet door lees ik net, maar het duel Brighton - Palace blijft eruit...
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Da's toch ook wel één van de meest domme rivaliteiten in het voetbal he. Liggen niet eens in de buurt van elkaar.
 

JMD

Well-known member
Da's toch ook wel één van de meest domme rivaliteiten in het voetbal he. Liggen niet eens in de buurt van elkaar.
Mwah. Vanuit Brighton is Palace jarenlang zo goed als de dichtstbijzijnde club geweest die Football League speelde (tot Crawley op kwam) en Palace ligt zo ver zuidelijk in Londen dat ze net zo snel in Brighton zijn dan bv bij Arsenal of Spurs. Chelsea heeft van oudsher rivaliteit met Fulham, QPR en Brentford, Millwall (ook Zuid Londen) met West Ham en Wimbledon was vroeger non-league... Dus er bleef weinig over voor rivalen voor Palace. En Portsmouth ligt dan ook ongeveer net zo dicht bij Brighton als Palace, maar die hebben Southampton al als eeuwige rivaal.
 
Bovenaan