Premier League

JMD

Well-known member
Ik denk dat het wel meevalt, als je Liverpool 2 verliespartijen en een gelijkspel erbij geeft staat het nog steeds aardig dicht op elkaar.

Jij bent van de cijfers, zit het City of Leicester van dit jaar (qua punten) zoveel achter de nummer 1 dan in een willekeurig ander jaar ?

Ik denk van niet.

We gaan het even opzoeken:
Het aantal punten van de koploper na 19 speelrondes:
2018/2019: 51 (Liverpool) (City had er 44)
2017/2018: 55 (City) (dus net zoveel als Liverpool er zou kunnen hebben na 19 duels)
2016/2017: 49 (Chelsea) (City had er 39)
2015/2016: 39 (Arsenal/Leicester) (City had er 36)
2014/2015: 46 (Chelsea) (City had er 43)
2013/2014: 42 (Arsenal) (City had er 41)
2012/2013: 46 (United) (City had er 39)
2011/2012: 45 (United/City)
2010/2011: 37 (United, wel met nog 2 inhaalduels te gaan) (City had er 35)

Dus met name de laatste 4 seizoenen (dit jaar meegeteld) haalt de koploper een groot aantal punten. Alleen in 2015/2016 had de koploper na 19 duels minder dan 40 punten. Maar meestal tussen de 40 en 50. Dus ja, dan zou de achterstand kleiner zijn geweest. Maar dat City een dramatisch jaar heeft is ook waar, want alleen in 2015/2016 en 2010/2011 had City minder punten na 19 duels.
 

Batigoal

Well-known member
Klopt, maar los van dat snap ik sowieso wel waarom de gemiddelde voetballiefhebber geniet van Liverpool. Ze spelen over het algemeen leuk aanvallend voetbal in een hoog tempo. Hebben een manager waar je amper een hekel aan kunt hebben. En twee van de vijf beste Nederlandse voetballers van dit moment staan daar bijna elke wedstrijd in de basis. Alles aan die club is positief, de laatste jaren. Dat werkt aanstekelijk.

Bijna helemaal eens met je post, maar

Hebben een manager waar je amper een hekel aan kunt hebben.

het is juist heel makkelijk om een hekel aan die man te hebben. Herinner je hem nog in Duitsland? Brrr.

Die Traoré is iets te overdreven gespierd, goeiedag zeg. Wel een uitstekende speler trouwens.
 

Kielse Rat

Well-known member
Er is wel nog de statistiek dat in de voorbije 10 seizoenen de koploper op Boxing Day slechts drie keer niet kampioen werd, en dat dat telkens Liverpool was. :eek:mg:
 

Pascallovic

Well-known member
Hopelijk kijkt de KNVB vandaag mee naar wat er in Engeland gebeurd m.b.t. buitenspel en de VAR. 3x een doelpunt afgekeurd al wegens buitenspel, terwijl dit niet waarneembaar is. Zelfs met die lijntechnologie weten ze niet overtuigend aan te tonen dat het buitenspel was, toch keuren ze gewoon 3 doelpunten af. Dit moet je in Nederland niet willen.

https://www.instagram.com/p/B6oEJ5Wgg_r/?utm_source=ig_embed

Dit schijnt bewijs te zijn dat het buitenspel is.:cab:
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Haha inderdaad, het is 1 van de grootste engnekken die er rondlopen.

Waarom dan? Ik vind hem uitermate sympathiek over komen in de media. En de manier waarop zijn spelers op hem reageren en over hem praten, zegt ook veel over hoe hij met hen om gaat.
 

Pascallovic

Well-known member
Waarom dan? Ik vind hem uitermate sympathiek over komen in de media. En de manier waarop zijn spelers op hem reageren en over hem praten, zegt ook veel over hoe hij met hen om gaat.
Ik heb het grootste deel van de spelers die onder Pep, Mourinho, Simeone, etc. hebben gespeeld ook vaak heel positief op hun zien reageren. Maakt hen dat dan meteen ook geen engnekken langs de lijn? Al moet ik wel toegeven dat de laatste jaren de positiviteit van de spelers richting Mourinho is verdwenen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik heb het grootste deel van de spelers die onder Pep, Mourinho, Simeone, etc. hebben gespeeld ook vaak heel positief op hun zien reageren. Maakt hen dat dan meteen ook geen engnekken langs de lijn? Al moet ik wel toegeven dat de laatste jaren de positiviteit van de spelers richting Mourinho is verdwenen.

Dat zal, maar wat maakt Klopp dan een engnek?
 

Pascallovic

Well-known member
Dat zal, maar wat maakt Klopp dan een engnek?
Zijn gedrag langs de lijn. Als ie wint is dat allemaal prima te pruimen (zoals bij de meeste engnekken), echter zodra het wat minder gaat wordt ie net zo agressief tegen de 4e man als zijn collega's. Maar ja volgens mij heeft ie nu een jaar praktisch alles overtuigend gewonnen en vielen in mindere wedstrijden praktisch alle 50/50 beslissingen van de arbitrage zijn kant op. Dan is ie al meer dan een jaar heel leuk en vrolijk. Maar dat maakt niet dat wanneer het minder gaat hij niet in een engnek zoals Pep, Mourinho, Conte en Simeone veranderd.


Wellicht is dit een mogelijke reden waarom mensen Klopp een engnek vinden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zijn gedrag langs de lijn. Als ie wint is dat allemaal prima te pruimen (zoals bij de meeste engnekken), echter zodra het wat minder gaat wordt ie net zo agressief tegen de 4e man als zijn collega's. Maar ja volgens mij heeft ie nu een jaar praktisch alles overtuigend gewonnen en vielen in mindere wedstrijden praktisch alle 50/50 beslissingen van de arbitrage zijn kant op. Dan is ie al meer dan een jaar heel leuk en vrolijk. Maar dat maakt niet dat wanneer het minder gaat hij niet in een engnek zoals Pep, Mourinho, Conte en Simeone veranderd.


Wellicht is dit een mogelijke reden waarom mensen Klopp een engnek vinden.

Ah ja, dat ziet er inderdaad niet uit. En ik ben sowieso niet zo'n fan van zijn gedrag langs de lijn. Echter, buiten het veld vind ik hem geweldig.
 

JMD

Well-known member
Hopelijk kijkt de KNVB vandaag mee naar wat er in Engeland gebeurd m.b.t. buitenspel en de VAR. 3x een doelpunt afgekeurd al wegens buitenspel, terwijl dit niet waarneembaar is. Zelfs met die lijntechnologie weten ze niet overtuigend aan te tonen dat het buitenspel was, toch keuren ze gewoon 3 doelpunten af. Dit moet je in Nederland niet willen.

https://www.instagram.com/p/B6oEJ5Wgg_r/?utm_source=ig_embed

Dit schijnt bewijs te zijn dat het buitenspel is.:cab:

Waardoor het geen 2-0 werd. Uiteindelijk werd het eerst 1-1, toen 2-1 en uiteindelijk 2-2. Was dus een vrij belangrijke beslissing. Maar idd, eens met je. In Nederland trekt men die lijnen niet bij de VAR, ik denk dat dat beter is. Als het niet duidelijk wel of geen buitenspel is, gewoon de beslissing van de scheids laten staan lijkt me, en dat gebeurt meestal zo in NL.

Leicester wint met 1-2 in het Olympisch Stadion, Everton won vanmiddag ook haar 2e duel onder Ancelotti en klimt de middenmoot in.
Momenteel speelt United bijh Burnley.

Morgen is het eerst Arsenal - Chelsea, dan Liverpool - Wolves en dan City - SHeffield.
 

Joost

Well-known member
Hopelijk kijkt de KNVB vandaag mee naar wat er in Engeland gebeurd m.b.t. buitenspel en de VAR. 3x een doelpunt afgekeurd al wegens buitenspel, terwijl dit niet waarneembaar is. Zelfs met die lijntechnologie weten ze niet overtuigend aan te tonen dat het buitenspel was, toch keuren ze gewoon 3 doelpunten af. Dit moet je in Nederland niet willen.

https://www.instagram.com/p/B6oEJ5Wgg_r/?utm_source=ig_embed

Dit schijnt bewijs te zijn dat het buitenspel is.:cab:
Die screenshot is van halverwege de animatie denk ik want in MotD zit er een met twee lijnen.

Ja het is nipt maar ik ga er vanuit dat een onafhankelijke computer nog altijd beter kan beoordelen of Pukki nipt dichterbij de achterlijn staat dan een mens op basis van een beeldje uit een slechte hoek.

Dit systeem zou dezelfde accuraatheid moeten hebben als de doellijntechnologie. Maar daar plakken ze nog een hippe animatie aan vast en dan geloof je het wel.

Vergeet ook niet ze in Engeland ook jarenlang na afloop van de wedstrijden zulke momenten doodgeanalyseerd hebben en op basis van dezelfde marge de arbitrage bekritiseerd hebben.
 

Pascallovic

Well-known member
Die screenshot is van halverwege de animatie denk ik want in MotD zit er een met twee lijnen.

Ja het is nipt maar ik ga er vanuit dat een onafhankelijke computer nog altijd beter kan beoordelen of Pukki nipt dichterbij de achterlijn staat dan een mens op basis van een beeldje uit een slechte hoek.

Dit systeem zou dezelfde accuraatheid moeten hebben als de doellijntechnologie. Maar daar plakken ze nog een hippe animatie aan vast en dan geloof je het wel.

Vergeet ook niet ze in Engeland ook jarenlang na afloop van de wedstrijden zulke momenten doodgeanalyseerd hebben en op basis van dezelfde marge de arbitrage bekritiseerd hebben.
Volgens mij is het nog altijd de mens die achter het apparaat zit die moet bepalen wanneer de bal precies de voet verlaat, vanaf welk lichaamsdeel van de aanvaller buitenspel gemeten moet worden en vanaf welk lichaamsdeel van de verdediger buitenspel gemeten moet worden. Het is niet dat een computer dat automatisch zelf bepaald. Dat de berekening van de computer klopt t.o.v. wat de VAR heeft bepaald te moeten berekenen bestaan bij mij geen twijfels over. Wat soms overigens niet helpt is als ze met zo'n kleine marge het met wat dikkere lijnen in beeld brengen, dan geef je anderen weer munitie om te twijfelen. Wat ook niet hielp was bijvoorbeeld bij Ajax - Chelsea het beeld dat de UEFA liet zien bij de goal van Promes, om vervolgens achteraf toe te geven dat het verkeerde beeld werd getoond, maar dat het toch echt buitenspel was en ze niet van plan waren het correcte beeld waarop de VAR tot zijn oordeel kwam naar buiten te brengen. Dat soort dingen helpen niet. Echter als het zo over millimeters gaat zou je ook op de duizendste van seconden moeten kunnen vaststellen wanneer de bal de voet precies verlaat, dat kan niet en dat ligt niet aan de computer.

Volgens mij is altijd geroepen dat wanneer aanvaller en verdediger gelijk zijn het voordeel naar de aanvallende partij moet gaan. Dit soort situaties werden nooit doodgeanalyseerd en geroepen dat het buitenspel was. Dat waren situaties waarbij je met het blootte oog twijfels kon hebben over de beoordeling. Echter in de situaties van gisteren, maar ook Ajax - Chelsea, Nederland - Engeland, etc. is het eigenlijk niet met het blootte oog waar te nemen of er daadwerkelijk sprake is van buitenspel.
 

JMD

Well-known member
Het verschil tussen doellijntechnologie en 'buitenspel' bepalen is dat doellijntechnologie gewoon veel accurater is. Dara gebruiken ze gewoon het systeem wat al jaren op de tennisbanen gebruikt wordt, en daar wordt ook geaccepteerd als de bal net wel/niet in/uit is (soms is de marge echt heeeel klein) of wel/niet over de doellijn is (denk maar aan Feyenoord - PSV uit 2017), na het zien van de animatie was iedereen om, hoe klein de marge ook is. (want er zit namelijk al een marge in zo'n berekening, net zoals dat je bij een snelheidsovertreding ook altijd een correctie hebt, als ik een bon krijg voor 53 rijden waar ik 50 mag, dan heb ik 56/57 gereden)

Een ander verhaal is buitenspel. Punt 1 staat de camera vaak niet op 1 lijn met de buitenspelsituatie (wat simpelweg ook niet kan, aangezien de buitenspellijn overal kan liggen), dus is de lijn die getrokken moet worden al een arbitraire, er moet immers ook met perspectief rekening gehouden worden. En tuurlijk probeert men de lijn zo goed mogelijk te trekken, maar 100% duidelijk is het niet. Punt 2 heb je de vraag wanneer verlaat de bal precies de voet/hoofd, dat is ook niet altijd 100% duidelijk (simpelweg omdat beeld vaak met 25 frames/seconde gemaakt wordt, dus 1 beeld per 0,04 sec, dan kan het moment van verlaten soms daar net tussen vallen), en dan heb je dus nog de 'dikte' van de lijn. Dus heb je altijd onduidelijkheid, dus als het dan een 'kielekiele' besluit is, dan moet je (zoals Pascallovic terecht aangeeft) de aanvallende partij het voordeel geven.
 

Batigoal

Well-known member
Heel knap wat Rodgers met Leicester presteert. Hij laat de spelers echt boven zichzelf uitstijgen. Heeft na zijn periode bij Liverpool misschien niet zo'n hele goede naam meer in Engeland, maar kan best eens een herkansing krijgen bij een topclub.

Dat lukte Pellegrini totaal niet. Felipe Anderson en Haller bijvoorbeeld zijn na een goed begin alleen maar minder gaan voetballen, terwijl die bij hun vorige clubs hebben aangetoond echt wel goede spelers te zijn. David Moyes geldt daar nu als belangrijkste kandidaat, nadat hij er eerder ook al trainer was.

Aston Villa gaat trouwens ook lekker ook al hebben ze afgelopen zomer zoveel nieuwe spelers gehaald. Die zouden echt geen 'Fulham doen', maar voorlopig doen ze het niet veel beter als die ploeg vorig jaar.
 

Kielse Rat

Well-known member
Arsenal geeft voor het eerst sinds lang nog eens een goede indruk en staat aan rust verdiend voor tegen Chelsea.
 
Bovenaan