Premier League

PES5

Administrator
Forumleiding
Helemaal mee eens.

Vorig jaar kon Everton vooral nog bouwen op een sterke defensie (kenmerk Koeman) en Lukaku.

Nu blunderen ze achterin en ziet het spel er voorin niet uit. Dan blijft er weinig over.
 

JMD

Well-known member
Shearer geeft op MOTD aan dat die rode kaart van Mane volgens de letter van de wet terecht is, maar zowel hij als Lineker als Wright geven aan dat zij precies hetzelfde gedaan zouden hebben als spits, gaan voor de bal. 'Different times' aldus de heren die het vooral een ongelukkige botsing vinden en Shearer ziet liever de rode kaarten gaan naar de 'deliberate fouls'.
 

Pascallovic

Well-known member
Hopen maar dat er over een paar uur iemand zo bij Zoet komt binnenvliegen en dat die speler dan mag blijven staan. Eens kijken wat de reacties dan zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hopen maar dat er over een paar uur iemand zo bij Zoet komt binnenvliegen en dat die speler dan mag blijven staan. Eens kijken wat de reacties dan zijn.

Speler ging duidelijk voor de bal. Ik hoop overigens niet dat Zoet geblesseerd raakt, Room is beter.
 

Joost

Well-known member
Het is altijd dezelfde discussie wanneer een keeper en speler voor de bal gaan als die er tussenin valt. Beide gaan voor de val en ook in dit geval niet meer dan een ongelukkige botsing.

De manier waarop Liverpool verdedigde vond ik wel heel matig. Dat leek echt nergens op, en dat had niets met de numerieke minderheid te maken.
 

JMD

Well-known member
De manier waarop Liverpool verdedigde vond ik wel heel matig. Dat leek echt nergens op, en dat had niets met de numerieke minderheid te maken.

Ja, dat was flink genant. Zelfs met 11 liepen de spelers van City er soms akelig makkelijk doorheen.
 

Maasveld

Well-known member
Wat maakt het in vredesnaam uit of ie voor de bal gaat? Hij weet dat de keeper daar komt, maakt bewust de keuze om zijn been 2 meter de lucht in te gooien en is te laat waardoor hij de keeper in zijn gezicht raakt. Dat er ?berhaupt nog discussie is over wel of niet rood is volstrekt belachelijk.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat maakt het in vredesnaam uit of ie voor de bal gaat? Hij weet dat de keeper daar komt, maakt bewust de keuze om zijn been 2 meter de lucht in te gooien en is te laat waardoor hij de keeper in zijn gezicht raakt. Dat er ?berhaupt nog discussie is over wel of niet rood is volstrekt belachelijk.
Ik vind het ook zo'n onzin argument "Hij had de intentie niet/Ging voor de bal". Ik heb nog niemand gehoord die riep dat het wel zijn intentie was of dat ie bewust voor de keeper ging. Iedereen weet dat Mane geen type speler is die de intentie heeft zijn tegenstander te blesseren, maar als je zo voor de bal gaat en een tegenstander in het gezicht raakt dan is het niet zo heel gek dat iemand daar rood voor geeft.
 

Joost

Well-known member
De keeper gaat bijna gebukt een duel in terwijl hij weet dat iedere speler met zijn voet naar zo'n bal gaat.

Het is niet eens duidelijk te zien wie als eerste de bal raakt.
 

Pascallovic

Well-known member
De keeper gaat bijna gebukt een duel in terwijl hij weet dat iedere speler met zijn voet naar zo'n bal gaat.

Het is niet eens duidelijk te zien wie als eerste de bal raakt.
Haha hoe durft zo'n keeper het duel in te gaan met zijn hoofd, als ie op een hoogte van 1 meter 80 is, dan is het heel normaal dat je daar voeten tegenkomt.

Dat jij nou zo blind bent dat je niet ziet dat die keeper de bal als eerst raakt, maakt nog niet dat het niet duidelijk te zien is.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
De keeper gaat bijna gebukt een duel in terwijl hij weet dat iedere speler met zijn voet naar zo'n bal gaat

Kijk dan ff joh. Hoe hoog dat been is! Ederson staat op de grond h?...

eA3AHFu.png
 

Pascallovic

Well-known member
Als je daar met je hoofd bent, dan vraag je er om. Maar volgens Joost heeft Mane daar mogelijk dus al de bal eerder geraakt dan de keeper?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mijn eerste reactie was dat het zwaar overdreven was om hier rood voor te geven. Ik blijf ook vinden dat het absoluut Man? zijn intentie niet was, je ziet hem enkel en alleen naar de bal kijken. Maar na diverse herhalingen waarin te zien is hoe hoog dat been van Man? kwam, moet ik ook wel concluderen dat de rode kaart terecht was.
 
Bovenaan