Portugese competitie

U.G.

Well-known member
IMG_7560.jpeg

Oh, ken jou het schelen man ☺️ als dit het uitzicht is vanuit het sportschooltje van m’n verblijfplek mag heel de bevolking met een Benfica-shirtje lopen.

U.G.

Well-known member
Ondertussen is de spanning te snijden in Portugal. Benfica heeft o.a. nog 2 uitwedstrijden bij Braga en Vitoria voor de boeg. En wij gaan naar ( da ) Luz. Pote is terug, uiteraard nog met veel ritme-gebrek, maar zijn aanwezigheid alleen al straalt af op de ploeg.

Batigoal

Well-known member
Ziet er prima uit! Ondertussen wonnen zowel Sporting als Benfica dit weekend gewoon hun wedstrijden, dankzij de spitsen Gyokeres en Pavlidis. Die potentiële bananenschil van Benfica tegen Vitoria Guimaraes bleek er dus niet eentje te zijn. Beiden staan gelijk.

Bij Moreirense zagen we trouwens een uitstekende assist van Rotterdammer Godfried Frimpong. Volgens mij geen familie van Jeremie. Werd vanuit de Sparta-jeugd door Benfica opgepikt en is later naar Moreirense gegaan, waar hij inmiddels basisspeler is.

gevegt

Well-known member
Sporting wint met 0-5 van Boavista en komt daarmee weer op gelijke hoogte met Benfica. Ze hebben wel een beter doelsaldo van +3 maar op 10 mei moeten ze nog op bezoek bij Benfica wat het absolute hoogtepunt wordt van de competitie.

• Leuk
Waarderingen: U.G.

U.G.

Well-known member
Gyokeres scoorde laatst tegen Boavista 4x en is gewoon op weg om de Gouden Schoen te winnen, en dat vanuit Portugal. Als er fysiek niks met hem gebeurt wordt deze man iig één van de allerbeste. Krankzinnig.

Sporting won al van Benfica, en heeft een betere doelsaldo. En Benfica gaat toch wel winnen uit bij Braga ( kijkt wat ze bij Porto en Guimaraes hebben gedaan ) dus als we iets willen moeten we het zelf doen, dat sowieso. Gelijkspel is wel genoeg, maar ik wil winnen daar. Winnen of een beetje sterven 💪🏼⚡️ Vamos lagartada !!!

Abubakari

Well-known member
Dat ging maar net goed, Sporting stond thuis tegen nr 14 Gil Vicente tien minuten voor tijd met 0-1 achter. 80’ 1-1 en in de 93’ 2-1. Benfica won eerder dit weekend ook al met 2-1. Zaterdag om 19.00 de LISBOA CLASH. In de voorlaatste speelronde Benfica-Sporting. Ik voorspel meer gele kaarten dan doelpunten.😀

• Leuk
Waarderingen: PES5

Sjorro

Active member
Sporting wint met 0-5 van Boavista en komt daarmee weer op gelijke hoogte met Benfica. Ze hebben wel een beter doelsaldo van +3 maar op 10 mei moeten ze nog op bezoek bij Benfica wat het absolute hoogtepunt wordt van de competitie.
Mijn zoon was bij deze westrijd aanwezig. Het stadion van Boavista was grotendeels gevuld met Sporting supporters.
Hij kwam daar ook Davy Pröpper en Marciano Mengering tegen.

U.G.

Well-known member
Dat ging maar net goed, Sporting stond thuis tegen nr 14 Gil Vicente tien minuten voor tijd met 0-1 achter. 80’ 1-1 en in de 93’ 2-1. Benfica won eerder dit weekend ook al met 2-1. Zaterdag om 19.00 de LISBOA CLASH. In de voorlaatste speelronde Benfica-Sporting. Ik voorspel meer gele kaarten dan doelpunten.😀

Pffff…mijn hemel ik had het hele kampioenschap al opgegeven, en toen a la Sporting toch de 3 punten binnengehaald. Ik kon bijna huilen als Quaresma. Nice trouwens hoe de Gil Vicente spelers, helemaal op het laatst Gyokeres nog een rode kaart probeerde aan te smeren. Het is Portu

Ik denk dat ik niemand in m’n buurt wil a.s. zaterdag, ik ga qua beleving denk ik echt next level tijdens die wedstrijd. Sterker, ik zit te denken om een wegwerp-scherm te halen, een goedkoop ding met wat minder inches ofzo, want dat ding gaat er hoe dan ook aan. Nog een keer kampioen en dan maak ik nooit meer iets kapot lieve heer.

Oftewel ; this is it ! Juntos vamos apagar a luz 😁💪🏼 in het Portugees makes it more sense, we gaan het licht uitgooien ( Luz betekent licht, snap je, ooit werd Porto kampioen in dat stadion en toen gooiden ze het licht uit ).

Viva o Sporting 🦎🦎🦎

Bovenaan