Play-offs Europees voetbal

Mario

Well-known member
Heeft Vitesse komend seizoen wel de selectie op tijd in orde? Meestal zijn ze niet zo vlot in Arnhem. De groepsfase halen zou voor Utrecht trouwens net zo lastig zijn geweest.

Forza AZ

Well-known member
Heeft Vitesse komend seizoen wel de selectie op tijd in orde? Meestal zijn ze niet zo vlot in Arnhem. De groepsfase halen zou voor Utrecht trouwens net zo lastig zijn geweest.

Co?fficient is inderdaad nagenoeg hetzelfde van Vitesse (6,000) en Utrecht (5,950), dus voor de lotingen maakt dat niet uit. In de 2e voorronde is er een geplaatste status voor Vitesse. Daarna niet meer.

Utrecht had vorig jaar hetzelfde, en deed het goed door het geplaatste Lech Poznan uit te schakelen en het daarna Zenit heel moeilijk te maken. Hopelijk kan Vitesse ook voor een stuntje zorgen, maar de groepsfase halen zal wel heel moeilijk worden.

delmaestro

Well-known member
Co?fficient is inderdaad nagenoeg hetzelfde van Vitesse (6,000) en Utrecht (5,950), dus voor de lotingen maakt dat niet uit. In de 2e voorronde is er een geplaatste status voor Vitesse. Daarna niet meer.

Utrecht had vorig jaar hetzelfde, en deed het goed door het geplaatste Lech Poznan uit te schakelen en het daarna Zenit heel moeilijk te maken. Hopelijk kan Vitesse ook voor een stuntje zorgen, maar de groepsfase halen zal wel heel moeilijk worden.

We hebben 5 Europese ploegen, die geen van allen in de groepsfase beginnen. Laten we van ganser harte hopen dat er een paar bij zijn die dit gaan halen. En van Vitesse mag je dit denk ik het minst verwachten. Goede hoop hebben mag natuurlijk wel...

JMD

Well-known member
We hebben 5 Europese ploegen, die geen van allen in de groepsfase beginnen. Laten we van ganser harte hopen dat er een paar bij zijn die dit gaan halen. En van Vitesse mag je dit denk ik het minst verwachten. Goede hoop hebben mag natuurlijk wel...

PSV haalt sowieso een groepsfase.
Als Ajax 1 ronde CL overleeft haalt het ook minimaal de groepsfase EL.

Dus 2 van de 5 zou toch wel moeten lukken.

JMD

Well-known member
Ook daar heb je een punt. Dat was ook een geweldige prestatie van Ajax.

Het ging mij er echter meer om dat de zin "zou toch wel moeten lukken" een heel gevaarlijke is...

1 van de 5 is al zeker van de groepsfase. Dan moet dus 1 van de overige 4 toch wel gaan lukken (zeker omdat Ajax zeker is van de GS EL als het de CLQ2 overleeft en AZ geplaatst is in elke voorronde), zo overdreven is dat toch niet?

delmaestro

Well-known member
1 van de 5 is al zeker van de groepsfase. Dan moet dus 1 van de overige 4 toch wel gaan lukken (zeker omdat Ajax zeker is van de GS EL als het de CLQ2 overleeft en AZ geplaatst is in elke voorronde), zo overdreven is dat toch niet?

Zeker niet. Ik acht de kans ook groot dat dat gaat lukken. Statistisch gezien zou het vreemd zijn als Ajax zo'n relatief grote kans op sowieso EL wederom door de handen laat glippen. En ook AZ dicht ik grote kansen toe op basis van kwaliteit. Maar de Europese voorrondes van Ajax en PSV van vorig jaar waren misschien nog wel grotere 'zekerheidjes' en dat viel even lelijk in duigen.

Maar goed, valt het de andere kant op, dan gaan er misschien wel 4 de groepsfase in dit jaar. Laten we daar voor gaan!

Forza AZ

Well-known member
En ook AZ dicht ik grote kansen toe op basis van kwaliteit.
Wat betreft de laatste voorronde zal ook veel van de loting afhangen. AZ is weliswaar geplaatst bij die loting, maar bij de 13 niet geplaatste clubs zitten o.a. Bordeaux, Atalanta, Burnley en RB Leipzig (als ze de 2e en 3e voorronde doorkomen). Tegen die clubs is AZ niet de favoriet om verder te gaan.

zwammy

Well-known member
Nee maar goed, die kans is natuurlijk niet heel groot dat je ??n van die 6 goede clubs loot.

Bovenaan