Play-offs Europees voetbal

delmaestro

Well-known member
Niet groot? Er zijn maar 13 wedstrijden in de 4e voorronde, dus met 6 sterke ongeplaatste tegenstanders is de kans bijna 50%.

Ik meen het serieus als ik zeg dat jullie in mijn ogen de favoriet zijn tegen Burnley, en dat ik jullie even sterk acht als Atalanta.

Wel bijzonder: als Milan uitgesloten wordt vanwege FFP, dan neemt Atalanta de plek van Milan over, en wordt de plek van Atalanta overgenomen door Fiorentina. Volgens mij kun je beter Atalanta treffen.

zwammy

Well-known member
Idd. Zijn maar 3 clubs waar je kansloos tegen bent. Misschien eens stopprn met jezelf in de underdogpositie te praten.

Forza AZ

Well-known member
Wel bijzonder: als Milan uitgesloten wordt vanwege FFP, dan neemt Atalanta de plek van Milan over, en wordt de plek van Atalanta overgenomen door Fiorentina. Volgens mij kun je beter Atalanta treffen.
Fiorentina heeft dan weer zoveel punten, dat die een geplaatste status hebben in de 4e voorronde. AZ zou daar dan niet tegen kunnen loten.

Nu gaat AZ natuurlijk (zeer waarschijnlijk) wel z'n beste 2 spelers kwijtraken met Jahanbakhsh en Weghorst, dus is het maar de vraag of AZ in augustus even goed is als we afgelopen seizoen waren.

Forza AZ

Well-known member
Idd. Zijn maar 3 clubs waar je kansloos tegen bent. Misschien eens stopprn met jezelf in de underdogpositie te praten.

OK, tegen Burnley is dat misschien wat overdreven. Maar tegen bijvoorbeeld RB Leipzig die net de kwartfinale EL hebben gehaald, is AZ gewoon veruit de underdog.

zwammy

Well-known member
Tuurlijk. RB is wel een stuk beter, en Fiorentina waarschijnlijk ook. Hoewel Groningen daar pas na pingels van verloor. Verder ben je gelijkwaardig met al die andere clubs.

Bovenaan