FC Utrecht heeft bevestigd dat Zakaria Labyad wegens een blessure, en niet een vermeende transfer naar Ajax, zaterdagavond afwezig was bij Utrecht - SC Heerenveen (2-1). De smaakmaker van de Domstedelingen ontbrak, wat veel stof deed doen opwaaien over zijn persoon.
Labyad wordt veelvuldig in verband gebracht met een transfer naar Amsterdam en eigenlijk is volgens diverse media een overgang al in kannen in kruiken. Na midweeks beslissend te zijn geweest in Friesland, ontbrak Labyad zaterdag plots in de opstelling van Utrecht. Geruchten deden de ronde dat het om een transfer naar Ajax ging, maar daar is volgens Mark van der Maarel en Jean-Paul de Jong, coach van de subtopper, niets van waar.
'Ik kan je verzekeren dat Labyad echt problemen heeft', stelde Van der Maarel voor de camera's van FOX Sports. 'Hij wil heel graag afsluiten met Europees voetbal. Of hij weggaat? Dat kan ik niet zeggen. Er gebeurt genoeg en Labyad is iemand met exceptionele kwaliteiten. Ik zou hem heel graag erbij hebben, maar de zomer duurt lang. Of het realistisch is dat hij blijft, weet ik niet.'