Piet, zwart of niet?

Batigoal

Well-known member
Noem Zwarte Piet in het vervolg Krampus of naar die Iraanse figuur en je bent van het gezeik af.

Overigens vind ik een roetveegpiet een prima alternatief, de uitleg dat jongere pieten minder zwart zijn omdat ze nog niet zo vaak door de schoorsteen zijn gegaan vind ik nog wel leuk gevonden ook. Helaas is deze tussenweg voor beide kampen geen oplossing.
 

Atreides

Well-known member
Ik zie zes racistische opmerkingen staan die een week blijven/bleven staan, waar niemand hier tegen ageerde. Dat is waar ik het over heb, niet meer, niet minder. Vind ik raar, had verwacht dat men zich daar tegen uit zou spreken, maar dat gebeurde niet. Valt mij tegen.

Jij bent waarschijnlijk zo iemand die Youp van het Hek op zijn woord gelooft als hij het over zijn vrouw heeft tijdens zijn cabaret voorstelling.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Piet, zwart of niet?

Noem Zwarte Piet in het vervolg Krampus of naar die Iraanse figuur en je bent van het gezeik af.

Overigens vind ik een roetveegpiet een prima alternatief, de uitleg dat jongere pieten minder zwart zijn omdat ze nog niet zo vaak door de schoorsteen zijn gegaan vind ik nog wel leuk gevonden ook. Helaas is deze tussenweg voor beide kampen geen oplossing.

In Amsterdam is het volgens de berichtgeving rustig verlopen met enkel roetveegpieten. Ik weet niet of daar is gedemonstreerd en sowieso is daar vermoedelijk minder het volk aanwezig wat zal gaan tegen demonstreren.

Ik weet niet wat ze met de landelijke optocht nou aan pieten hadden ingezet. Als ze zijn gaan demonstreren terwijl er enkel roetveegpieten waren, dan weten we ook weer dat het nooit genoeg is.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Het sinterklaasjournaal heeft ??n zwarte piet en de rest alleen roetveegpieten. Dat was voor de tegenstanders niet goed genoeg.
 

Janssen

Well-known member
We moeten het natuurlijk ook niet groter maken dan het is. Het is een Randstad-probleem, daarbuiten doet men waar men zin in heeft. Ik heb enkel echte zwarte pieten gezien afgelopen weekend en geen haan die er naar kraait.
 

Mario

Well-known member
We moeten het natuurlijk ook niet groter maken dan het is. Het is een Randstad-probleem, daarbuiten doet men waar men zin in heeft. Ik heb enkel echte zwarte pieten gezien afgelopen weekend en geen haan die er naar kraait.

Ook niet overal trouwens, vorig jaar waren er bij mijn dochter op school gewoon zwarte pieten. Ik weet echter nog niet wat dit jaar het plan is.
De intocht doen wij nooit in Rotterdam, maar bij vrienden in Brabant, geen roetveegpiet gezien dus afgelopen weekend.
Maar voor kinderen maakt het sowieso niets uit, dit is vooral een probleem van volwassenen.
 

Pascallovic

Well-known member
We moeten het natuurlijk ook niet groter maken dan het is. Het is een Randstad-probleem, daarbuiten doet men waar men zin in heeft. Ik heb enkel echte zwarte pieten gezien afgelopen weekend en geen haan die er naar kraait.

Nou ja, het verspreidt zich ook wel buiten de randstad, in die zin dat KOZP in gemeentes als Tilburg, Eindhoven, Leeuwwarden, Gronignen, etc. gaat protesteren. We hebben gezien wat voor reacties dat oproept.
 

Maasveld

Well-known member
Lijkt me wel mooi als er eens een intocht komt met uitsluitend donkergekleurde mensen als Pieten. Moet vast wel te regelen zijn.
 

zwammy

Well-known member
Nou ja, het verspreidt zich ook wel buiten de randstad, in die zin dat KOZP in gemeentes als Tilburg, Eindhoven, Leeuwwarden, Gronignen, etc. gaat protesteren. We hebben gezien wat voor reacties dat oproept.

En volgend jaar komen ze weer in die steden protesteren en krijgen we weer hetzelfde. En zijn het niet de hooligans zijn het wel andere tokkies uit de stad die er dan staan. In Brabant blijft hij toch zwart, daar zijn we toch te boers voor. Hoogstens roetveeg wat ik zelf prima vind maar ze gaan door tot het klaar is en dan gaan ze verder met het volgende.
 

leo1949

Well-known member
Misschien is dit de oplossing van het Pietenprobleem.

46477158_760485597625606_2427835842950070272_n.jpg
 
Bovenaan