Piet, zwart of niet?

gevegt

Well-known member
Om welke redenen? Den Helder kregen ze niet de gewenste plaats, omdat ze niet op de gevraagde tijd in Alkmaar wilde zijn. Verder zitten aan zoveel demonstraties voorwaarden. Onder andere dat je van tevoren een aanvraag indient. Verder is er altijd een afweging wat betreft de openbare orde. Zeg maar wat de rest van het jaar ook op gaat, maar wat dan geen probleem voor je is.

Doe mij slechts 1 voorbeeld en ik bied mijn excuses aan.
Zo niet doe je dat richting mij.
Afgesproken?
 

zwammy

Well-known member
Nee hoor, ze stonden op een plek waar ze niet blij mee waren. Dat is dan wel weer grappig, want dit zei Bram Peper in 2014:

Ik vond op een gegeven moment dat we wat meer eisen moesten gaan stellen aan die demonstraties. Je kunt van alles bespreken en ook de politie instrueren, mocht dat zijn vergeten. Met hoeveel verwachten jullie te komen, hoe ziet de ordedienst eruit, wat zijn de leuzen? Dat kun je allemaal vragen. Op een gegeven moment had ik door dat ze het liefst op zaterdagmiddag van de Coolsingel naar het Schouwburgplein liepen, dan is iedereen aan het winkelen. Toen heb ik ingegrepen en gezegd: demonstreren is fantastisch, maar ik bepaal de route. Jullie zijn niet de baas in de stad, er zijn ook nog andere mensen.’

Zo werd een voorgenomen demonstratie van die Centrumpartij verplaatst naar een naargeestig terrein in de buurt van het Feyenoordstadion, en dan op zaterdagochtend 9 uur. ‘Ik dacht: als er belangstelling voor is, dan komen ze wel, niewaar? Maar om 9 uur lagen al die aanhangers natuurlijk nog te snurken.’

Jij bepaalt niet waar je gaat staan, dat doet de burgemeester.
 

SanMark.

Well-known member
Nee hoor, ze stonden op een plek waar ze niet blij mee waren. Dat is dan wel weer grappig, want dit zei Bram Peper in 2014:



Jij bepaalt niet waar je gaat staan, dat doet de burgemeester.


Luie neo nazis en luie negers dus.

Iedereen is te beroerd om voor zijn principes vroeg op te staan.
 

SanMark.

Well-known member
Hoewel niet vergelijkbaar qua geschiedenis, beide uit racisme ontstaan.

Maar waarom word die erbij gehaald ? Want dat slaat nergens op. En nogmaals ZP is op geen enkele manier racistisch meer. Er zijn al zoveel aanpassingen geweest zonder dat er veel publiciteit is aangegeven maar puur door de tand des tijds, en er zullen nog vele aanpassingen komen want dat gebeurd met elke gebeurtenis en bv ook het geloof.
 

gevegt

Well-known member
Maar waarom word die erbij gehaald ? Want dat slaat nergens op. En nogmaals ZP is op geen enkele manier racistisch meer. Er zijn al zoveel aanpassingen geweest zonder dat er veel publiciteit is aangegeven maar puur door de tand des tijds, en er zullen nog vele aanpassingen komen want dat gebeurd met elke gebeurtenis en bv ook het geloof.
Dat Amerika erbij wordt gehaald is meestal omdat men graag wil vergelijken en daarmee hun gelijk wil halen. Zoals ik als zei doen beided partijen dat en het slaat werkelijk nergens op.

Als iedereen zou erkennen dat Zwarte Piet van oorsprong een racistisch figuur was, waren we al vele stappen verder.
Voor de achterlijke acties van ZPKO was er ook al jaren van bewustzijn en veranderingen. Helaas is die tijd voorbij.
 

SanMark.

Well-known member
Dat Amerika erbij wordt gehaald is meestal omdat men graag wil vergelijken en daarmee hun gelijk wil halen. Zoals ik als zei doen beided partijen dat en het slaat werkelijk nergens op.

Als iedereen zou erkennen dat Zwarte Piet van oorsprong een racistisch figuur was, waren we al vele stappen verder.
Voor de achterlijke acties van ZPKO was er ook al jaren van bewustzijn en veranderingen. Helaas is die tijd voorbij.

Je blijft in de herhaling vallen.

Ik heb hier nu al meerdere keren wat over gezegd.
 
Bovenaan