Piet, zwart of niet?

Pascallovic

Well-known member
Ach ja. Stel je geeft ze gelijk met zwarte piet, dan gaan ze daarna gewoon verder met hun andere hetze met straatnamen. Weg met de Piet Heinkade, Coentunnel, etc. Dat er mensen zijn die geloven dat het enkel een zwarte Piet discussie is.
 

gevegt

Well-known member
Ach ja. Stel je geeft ze gelijk met zwarte piet, dan gaan ze daarna gewoon verder met hun andere hetze met straatnamen. Weg met de Piet Heinkade, Coentunnel, etc. Dat er mensen zijn die geloven dat het enkel een zwarte Piet discussie is.
Iedereen discrimineert en dat is niet goed en moet aan de kaak gesteld worden, maar doe het nooit over de rug van kinderen. Daar walg ik van.
 

JMD

Well-known member
Het zou best kunnen dat zwarte kinderen voor zwarte piet worden uitgemaakt, maar ik heb zo mijn twijfels. Niet omdat ik het zelf nog niet heb meegemaakt, maar in deze tijd van filmpjes nog nooit een overtuigend bewijs heb gezien.
En daarbij: er zijn ook zwarte kinderen die het leuk vinden om voor zwarte piet te worden uitgemaakt omdat zwarte piet hun held is. (lenig, vrolijk, grappig, deelt cadeaus uit etc.)
Verder: denken die mensen van ZP is racisme dat racisme gaat stoppen op het moment dat zwarte piet wit zou worden? Ik heb soms het idee dat ze dat echt denken.
 

JMD

Well-known member
Iedereen discrimineert en dat is niet goed en moet aan de kaak gesteld worden, maar doe het nooit over de rug van kinderen. Daar walg ik van.
Precies. En verder krijg je nu ook dat mensen moe worden van het continue 'racist/racisme' roepen, waardoor de echte gevallen van racisme/discriminatie ondersneeuwen en niet aangepakt kunnen worden omdat men 'racismemoe' is. Choose your battles zou ik zeggen.
 

JMD

Well-known member
"Plotseling" zijn ze tegen zwarte piet. Dit is alleen maar voor de aandacht. Domme keuze om zo je carri?re op te frissen.

Dit dus. Ze hebben weer eens aandacht, en weten zeker dat ze bij DWDD of Pauw aan tafel mogen komen.
Van velen van die 200 man/vrouw had ik nog nooit gehoord...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Precies. De ouders dwingen te kiezen en indoctrineren hun kinderen.
Het zou best kunnen dat zwarte kinderen voor zwarte piet worden uitgemaakt, maar ik heb zo mijn twijfels. Niet omdat ik het zelf nog niet heb meegemaakt, maar in deze tijd van filmpjes nog nooit een overtuigend bewijs heb gezien.

Ik heb toen de hele discussie ooit begon het er wel eens met een vriend wiens vader een Nigeriaan is over gehad. Vroeger speelde het dus wel degelijk, maar toen speelde racisme sowieso veel meer. Volgens mij valt het tegenwoordig wel mee.

Ik ben verder helemaal niet meer tegen wat aanpassingen, maar de manier waarop er nu oorlog wordt gevoerd...

?zkan legt het weer eens goed uit: https://www.ad.nl/binnenland/actie-van-bn-ers-legt-kloof-tussen-nederlanders-goed-bloot~a89392e1/
 

Mario

Well-known member
Die stinksnol van een Georgina noemde alleen maar haar kinderen. Stumperd van een wijf

Ze heeft in het verleden notabene zelf voor Zwarte Piet gespeeld. Net zo hypocriet als die van Muiswinkel ... en de linkse media springt er maar al te graag op in. Het wordt nu wel heel erg zielig, ik had ook begrepen dan men alsnog gaat demonsteren in Dokkum. Hoezo mostert na de maaltijd?
 

Joost

Well-known member
Ik heb toen de hele discussie ooit begon het er wel eens met een vriend wiens vader een Nigeriaan is over gehad. Vroeger speelde het dus wel degelijk, maar toen speelde racisme sowieso veel meer. Volgens mij valt het tegenwoordig wel mee.

Ik ben verder helemaal niet meer tegen wat aanpassingen, maar de manier waarop er nu oorlog wordt gevoerd...

?zkan legt het weer eens goed uit: https://www.ad.nl/binnenland/actie-van-bn-ers-legt-kloof-tussen-nederlanders-goed-bloot~a89392e1/

Die column is echt heel erg goed.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als GroenLinkser heb je een lastig leven. Het is alsmaar schipperen tussen waarden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
En dat ze al die boertjes uit West Friesland ook gewoon weer terugsturen naar de boerderij waar ze vandaan komen?

Wat heb je je toch weer heerlijk verdiept in mijn familie geschiedenis en wat heb je een vreemd idee over hoe een boederij eruit ziet.
 
Bovenaan