Piet, zwart of niet?

Mario

Well-known member
Sinterklaashuis in Dordrecht is agelopen nacht gesaboteerd ... er is lijm in het slot gespoten, en er zijn overal anti Zwarte Piet stickers geplakt. Het Sinterklaashuis is vanmorgen gewoon om 10:00 opengegaan zoals gepland.
 

De Wolf

Well-known member
Ik ben het wel eens met het AD.

Kan hier tot 6 december een slot op en gaan we in dat andere topic gewoon leuke gedichten maken.
Dat gedoe lekker negeren.
 

Mario

Well-known member
Ik ben het wel eens met het AD.

Kan hier tot 6 december een slot op en gaan we in dat andere topic gewoon leuke gedichten maken.
Dat gedoe lekker negeren.

Het AD is hypocriet, vandaag alweer een nieuw bericht over Zwarte Piet ... de media smullen hiervan.
 

gevegt

Well-known member
Mensen die in deze discussie kinderen er in betrekken, doodmoe wordt ik van dat gezwets.
 

SanMark.

Well-known member
Kind mocht zelf kiezen hoe ze geschminkt ging maar toen ze als zwarte piet ging mocht het toch niet want daar werden anderen mensen verdrietig van.
 

De Groene Scout

Well-known member
Echt te triest voor woorden. Die andere snol ook maar voortdurend doordraven over 'racisme'.
Zo kansloos he, dat gebrabbel aan die tafels met voor- en tegenstanders.
 

Miramar

Well-known member
"Plotseling" zijn ze tegen zwarte piet. Dit is alleen maar voor de aandacht. Domme keuze om zo je carri?re op te frissen.
 

gevegt

Well-known member
Kind mocht zelf kiezen hoe ze geschminkt ging maar toen ze als zwarte piet ging mocht het toch niet want daar werden anderen mensen verdrietig van.

Precies. De ouders dwingen te kiezen en indoctrineren hun kinderen.
Het zou best kunnen dat zwarte kinderen voor zwarte piet worden uitgemaakt, maar ik heb zo mijn twijfels. Niet omdat ik het zelf nog niet heb meegemaakt, maar in deze tijd van filmpjes nog nooit een overtuigend bewijs heb gezien.
 
Bovenaan