En als er nou Zwarte Pieten massaal aanslagen gaan plegen, wat doet RTL dan?
Gewoon met een balkje.
Ik snap de ophef niet zo. Thuis met je kinderen kun je het vieren zoals je wilt en als je niet aanstaat wat je op televisie ziet, dan kijk je dat toch niet?
Racisme bestaat uiteraard, maar men gaat er wel agressief in en dat irriteert. Verder maakt het mij geen zak uit. Mijn zussen verzinnen zelf wel hoe ze het met die kinderen willen vieren en daar pas ik mij op aan.
Wij hadden vroeger dit boekje thuis weet ik me nog te herinneren. Kon allemaal toen, niks aan de hand. Maar zwarte piet mag niet veranderen met de tijd, want "Hollandsche cultuur" of zoiets.
Wij hadden vroeger dit boekje thuis weet ik me nog te herinneren. Kon allemaal toen, niks aan de hand. Maar zwarte piet mag niet veranderen met de tijd, want "Hollandsche cultuur" of zoiets.
Net zoals Sjimmie van Sjors & Sjimmie aangepast is omdat hij een stereotiep was worden zwarte Pieten ook aangepast omdat ze een stereotiep zijn. Gewoon flink veel zwarte roetvegen, niet zoals de RTL Piet, die heeft te weinig vegen op zijn gezicht, dan krijg je weer dat mensen zeggen "wat een luie klotenpiet is dat zeg" maar gewoon een Piet die geen neger associaties oproept maar toch aardig zwart is door die roetvegen. Dan is het probleem toch opgelost? IK kan mij best voorstellen dat negers zwarte Piet (de wat dommige knecht met zijn dikke rode lippen) niet cool vinden.