Zo sinds lange tijd maar weer eens over Zwolle praten.
Dit seizoen valt voor velen ietwat tegen in vergelijking met voorgaande jaren, maar is dat eigenlijk wel zo? Ik zeg nee, Zwolle staat naar mijn inzicht nu op een plek waar we horen, in vergelijking met de vorige twee jaren zijn wij toch wel wat kwaliteit kwijtgeraakt. Vorig seizoen had je ten opzichte van nu een wereld keeper in doel om mee te beginnen. Begois is een aardige lijnkeeper maar een drama als het aankomt op hoge ballen. Van der Hart kan om de een of andere reden nog niet brengen wat er gehoopt werd en als je dit afzet naast de keeper van vorig seizoen Hahn, hebben we flink ingeleverd.
Op het middenveld is het verschil zo niet nog groter, vorig seizoen liepen daar Saymak (die komt gelukkig nog weer terug) en Drost, deze jongens dachten altijd vooruit en dat missen we nu. Brama en Bouy zijn uitstekende spelers, maar denken niet zoals eerder genoemde twee direct diep. Dat is volgens mij de grootste reden dat het spel nu minder sprankelend is ten opzichte van de voorgaande jaren. En dan moet je het nu ook doen met Veldwijk i.p.v Necid, daar ga je ook niet echt op vooruit...
Maar he, verder mogen we niet klagen en draaien we gewoon lekker mee in de eredivisie.