PEC Zwolle Nieuwstopic

PES5

Administrator
Forumleiding
Dit is ook gewoon het lot van een club als PEC.

Mooi voor de club is wel, dat er nu ook weer andere talenten bij PEC willen spelen en de club als springplank te willen gebruiken.


Hoe zit het eigenlijk met de financi?n? Dat zag er toch niet zo goed uit laatst?
 

Mommiej

Well-known member
Met de overige verkopen van afgelopen zomer die bij het vorig meetpunt niet waren meegenomen komt PEC de komende 2x als het goed is weer in categorie 2 (tenslotte moet je het 2x op rij behalen om uit categorie 1 te komen), als het goed is is PEC dus richting het einde van het seizoen officieel bekend weer in categorie 2. Is dat over 2 meetpunten niet het geval, dan is er echt serieus iets mis.
 

Mommiej

Well-known member
Heb het eens even nagekeken:
In de afgelopen 3 jaar zijn er totaal 13 spelers vanaf PEC hogerop gegaan (op papier). Van die 13 zijn eigenlijk alleen Vd Berg en Necid geslaagd. Rienstra, Drost en Vd Werff is nog iets te vroeg om te oordelen. De overige 8 zijn eigenlijk gewoon mislukt waar ze naartoe gingen (reken ik Mokotjo ook mee omdat die bij Twente de bijna 1,5 jaar helemaal niet laat zien wat die bij PEC liet zien). Mokhtar, Lachman, Lukoki, Achenteh en Klich zijn gewoon voorbeelden van spelers die mislukt zijn na stap hogerop.
 

Balderas

New member
Zo sinds lange tijd maar weer eens over Zwolle praten.

Dit seizoen valt voor velen ietwat tegen in vergelijking met voorgaande jaren, maar is dat eigenlijk wel zo? Ik zeg nee, Zwolle staat naar mijn inzicht nu op een plek waar we horen, in vergelijking met de vorige twee jaren zijn wij toch wel wat kwaliteit kwijtgeraakt. Vorig seizoen had je ten opzichte van nu een wereld keeper in doel om mee te beginnen. Begois is een aardige lijnkeeper maar een drama als het aankomt op hoge ballen. Van der Hart kan om de een of andere reden nog niet brengen wat er gehoopt werd en als je dit afzet naast de keeper van vorig seizoen Hahn, hebben we flink ingeleverd.

Op het middenveld is het verschil zo niet nog groter, vorig seizoen liepen daar Saymak (die komt gelukkig nog weer terug) en Drost, deze jongens dachten altijd vooruit en dat missen we nu. Brama en Bouy zijn uitstekende spelers, maar denken niet zoals eerder genoemde twee direct diep. Dat is volgens mij de grootste reden dat het spel nu minder sprankelend is ten opzichte van de voorgaande jaren. En dan moet je het nu ook doen met Veldwijk i.p.v Necid, daar ga je ook niet echt op vooruit...

Maar he, verder mogen we niet klagen en draaien we gewoon lekker mee in de eredivisie.
 
G

Gast

Guest
Desalniettemin moet ik wel zeggen dat Veldwijk voor goede punten zorgt in Coach van het Jaar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Linkerrijtje is toch prima? Voorgaande seizoenen begon PEC echter het seizoen extreem goed en kakte het in. Dat ging goed door voldoende marge. Dit jaar hebben ze minder marge, dus zullen er de tweede seizoenhelft ook voldoende punten gehaald moeten worden. Verder toch een paar jonge aardige spelers die niet zijn gehuurd met Marinus en Dekker. Verder nog aardige spelers als Thomas en Saymak.
 

Balderas

New member
Linkerrijtje is toch prima? Voorgaande seizoenen begon PEC echter het seizoen extreem goed en kakte het in. Dat ging goed door voldoende marge. Dit jaar hebben ze minder marge, dus zullen er de tweede seizoenhelft ook voldoende punten gehaald moeten worden. Verder toch een paar jonge aardige spelers die niet zijn gehuurd met Marinus en Dekker. Verder nog aardige spelers als Thomas en Saymak.


Linker rijtje is ook dikke prima, bovenin rechter ook trouwens. Maar ik zie en hoor om me heen zoveel dat het allemaal een beetje tegen zou vallen, maar ik vind dat dus helemaal niet zo. En wat jij zegt over Dekker en Marinus is helemaal waar. Leuke voetballers die iets extra's kunnen brengen en ons helemaal hoegenaamd niets hebben gekost. Verder zit er wat betreft jonge spelers echt nog behoorlijk wat potentie in deze groep, maar het gaat nog wel weer even duren mochten we ooit weer zo hoog eindigen zoals afgelopen seizoen.
 

Mommiej

Well-known member
Ik denk dat het tegenvalt dat het voetballende gedeelte er wat meer uit is, de prestaties zijn gewoon bovengemiddeld gezien het budget. Afgelopen 2 seizoenen met de beker en de 6e plaats zullen we normaal gesproken niet meer zomaar mee gaan maken. Zolang het gewoon tussen 8 en 12 is dan presteer je al boven verwachting.
 

Maasveld

Well-known member
Van der Hart kan om de een of andere reden nog niet brengen wat er gehoopt werd en als je dit afzet naast de keeper van vorig seizoen Hahn, hebben we flink ingeleverd.
Waar werd eigenlijk op gehoopt bij van der Hart? Die heeft vorig seizoen toch voldoende aangetoond het niet zo heel goed te kunnen had ik het idee.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Waar werd eigenlijk op gehoopt bij van der Hart? Die heeft vorig seizoen toch voldoende aangetoond het niet zo heel goed te kunnen had ik het idee.

Notabene bij de rivaal van PEC. Je zou zeggen dat dat wel opvalt.
 

Balderas

New member
Waar werd eigenlijk op gehoopt bij van der Hart? Die heeft vorig seizoen toch voldoende aangetoond het niet zo heel goed te kunnen had ik het idee.

Je weet dat zolang Begois eerste keeper is je daar een goede keeper bij moet hebben, Begois is zeg maar de Afellay van Zwolle... En ja hij heeft vorig seizoen nou niet echt het meest gelukkige seizoen gehad, bij een club die ook niet echt gelukkig speelde. Dan is het als keeper zeer lastig om je daar te kunnen onderscheiden. Ik weet nog wel toen hij daar voor het eerst de plek van Cummins overnam dat ze daar heel blij waren en dat van der Hart eerste doelman moest blijven. Maar ja het polletje tegen ajax heeft hem niet veel goed gebracht.

Daarnaast heeft hij in de wedstrijden bij jong Oranje regelmatig laten zien over zeer aardig niveau te beschikken, mede op basis daarvan is hij gehaald. Echter is het wel zo dat hij een klein beetje een paniek aankoop was! Alleen Begois als eerste doelman kan niet, de Jong is te onervaren en toen die Belg van KV Mechelen (Coosemans of zoiets) niet gehaald kon worden moest er wat komen en het was toen redelijke tien voor twaalf.

Notabene bij de rivaal van PEC. Je zou zeggen dat dat wel opvalt.

Ja dat was wel het meest discutabele aan deze aankoop. Die jongen kan op dit moment ook niks goeds doen in Zwolle. Hij moet eerst een penal pakken in de laatste minuut en de bekerfinale op winnen waarin hij 3 strafschoppen pakt, pas dan zullen ze zijn verleden vergeten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat vind ik ook weer wat kleinzielig. De haat richting Ajax is groot, maar ik geloof dat Vermeer wel redelijk is geaccepteerd.
 

Balderas

New member
Ik ga niet zeggen dat ik een groot fan ben van de eagles, maar er zijn vele supporters die hier heel veel moeite mee hebben. Paar jaar geleden soort gelijk gevalletje met Joran Pot, die toen hij nog bij Zwolle speelde bekend maakt naar deventer te gaan, werd hem niet in dank afgenomen wat zeer duidelijk te horen was. Dat ging mij ook te ver. Andersom is het trouwens hetzelfde hoor.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee, sterker nog ik zie op dit moment van der Hart liever dan die clown van een Begois. Bij iedere hoge bal kruip ik al onder de stoel hoor...
 
Bovenaan