Pauw

JMD

Well-known member
Overigens: de mooiste opmerkingen kwamen van de overkant van de tafel...

Jort Kelder zat er om een beetje tegengeluid te geven en noemde de heren Asscher, Roemer en Klaver 'seizoenkaarthouders'. Zelf niet mee doen en dan alleen maar klagen vanaf de tribune.

De doodsteek kwam van Rosanne Hertzberger die de heren verweet dat ze hun fractiegenoten te weinig 'vrijheid' geven, alles moet volgens de fractieregels. Ze gaf terecht aan dat sommige fractieleden van die partijen soms jaloers kijken naar Baudet, die vaak veel onzin verkondigt, maar die zich wel voor het voetlicht weet te krijgen. In tegenstelling tot een hoop getalenteerde fractieleden van SP/GL/PvdA (en ook andere partijen natuurlijk). Je hoorde Roemer brommen... Die heeft het liefst een communistische partij waar iedereen naar de Leider luistert.
 

JFK

Well-known member
Je hoorde Roemer brommen... Die heeft het liefst een communistische partij waar iedereen naar de Leider luistert.

En een geheime politie die iedereen afluistert,schaduwt, bespioneert en bij een afwijkende mening je naar de goelag stuurt voor 25 jaar dwangarbeid.
 

JMD

Well-known member
En een geheime politie die iedereen afluistert,schaduwt, bespioneert en bij een afwijkende mening je naar de goelag stuurt voor 25 jaar dwangarbeid.
Dat heet de sleepwet toch?? :p

Ben benieuwd waar in de omgeving van Oss die kampen zijn... ;)
 

Pascallovic

Well-known member
Wanneer zal huilebalk Brandt Corstius genoeg hebben van de spotlights en de aandacht die hij nu krijgt door iedereen de maat te nemen over zijn verzonnen verkrachting?
 

Pascallovic

Well-known member
Hoe weet jij dat die verkrachting verzonnen is?
Analyseren van houding en gedrag van alle betrokkenen. Daarin valt vooral gedrag van Corstius op die iedereen die niet hard genoeg met hem meepraat beschadigd. Van een onbeduidende advocaat bij Boulevard tot aan de heren van voetbalinside. Daarbij is het een onsamenhangend verhaal, waarin de reden waarom hij het nu naarbuiten brengt niet logisch is. Ook bestaat er nog zoiets als onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Analyseren van houding en gedrag van alle betrokkenen. Daarin valt vooral gedrag van Corstius op die iedereen die niet hard genoeg met hem meepraat beschadigd. Van een onbeduidende advocaat bij Boulevard tot aan de heren van voetbalinside. Daarbij is het een onsamenhangend verhaal, waarin de reden waarom hij het nu naarbuiten brengt niet logisch is. Ook bestaat er nog zoiets als onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Ik vind het nogal een stellingname. Net als er de mensen die er zonder meer vanuit gaan dat Gijs van Dam hem willens en wetens verkracht heeft. Ik hou het maar op verschillende percepties, onder invloed van verdovende middelen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind het nogal een stellingname. Net als er de mensen die er zonder meer vanuit gaan dat Gijs van Dam hem willens en wetens verkracht heeft. Ik hou het maar op verschillende percepties, onder invloed van verdovende middelen.
Ik vind het ook een flinke stellingname van Corstius dat er meerdere slachtoffers zijn van Gijs van Dam, terwijl hij geen andere gevallen kent.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vind het ook een flinke stellingname van Corstius dat er meerdere slachtoffers zijn van Gijs van Dam, terwijl hij geen andere gevallen kent.

Dat ben ik met je eens.

Dit is wel het nadeel van een 'campagne' als #metoo. Seksuele intimidatie is een zeer groot maatschappelijk probleem, dus het is goed dat de beerput open gaat. Echter kom je vroeg of laat op gevallen van verschil in perceptie.
 

Mario

Well-known member
Ik snap sowieso niet dat dit in de media moet worden uitgevochten. Dit is iets voor de rechtspraak.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het valt niet na te gaan wat er daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Iemand van verkrachting beschuldigen doe je in principe niet zomaar. Jelle BC komt ook niet als iemand over die erom zou liegen.

Ik denk overigens dat dit gevalletje beter buiten #metoo om had kunnen worden opgepakt.
 

Batigoal

Well-known member
Dit is wel het nadeel van een 'campagne' als #metoo. Seksuele intimidatie is een zeer groot maatschappelijk probleem, dus het is goed dat de beerput open gaat. Echter kom je vroeg of laat op gevallen van verschil in perceptie.

Door de aandacht voor #metoo worden alle vormen van intimidatie, verkrachting en ander ongewenst gedrag ook nog eens op ??n hoop gegooid. Zowel slachtoffers van gewelddadige verkrachting als vrouwen die tijdens het uitgaan een hand op hun bil kregen spreken zich nu uit. Beiden fout, maar een wereld van verschil.
 
Bovenaan