Parijs 2024

erka

Well-known member

Wat ik ervan begrijp is dat er maar 6 teams mogen meedoen bij zowel mannen als vrouwen. Dat is erg jammer, want dan is de kans dat Nederland mag meedoen vrijwel 0. Groot-Brittannië krijgt natuurlijk de Europese plaats en verder India, Pakistan, Zuid-Afrika, Australië of Nieuw-Zeeland en de VS als gastland ofzo.
Als er nu 12 mee mogen doen dan hadden we er als 2e Europese land wel bij kunnen zitten. Enige concurrent is dan Ierland want Schotland moet met GB meedoen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat ik ervan begrijp is dat er maar 6 teams mogen meedoen bij zowel mannen als vrouwen. Dat is erg jammer, want dan is de kans dat Nederland mag meedoen vrijwel 0. Groot-Brittannië krijgt natuurlijk de Europese plaats en verder India, Pakistan, Zuid-Afrika, Australië of Nieuw-Zeeland en de VS als gastland ofzo.
Als er nu 12 mee mogen doen dan hadden we er als 2e Europese land wel bij kunnen zitten. Enige concurrent is dan Ierland want Schotland moet met GB meedoen.
Ai dat is inderdaad wel heel erg jammer. Wij zijn een subtopper die het incidenteel de wereldtop lastig kan maken. Maar tussen de beste vijf van de wereld gaan wij ons helaas niet nestelen.
 

JMD

Well-known member
Het zal wel weer net als bij honkbal/softbal zijn zoals in Tokyo idd, dus maar 6 teams.
 

JMD

Well-known member
China staat een straatlengte voor bij de teamturnfinale, laatste onderdeel rekstok, maakt de eerste Chinees een fout en de 2e Chinees valt nu 2x van de rekstok...
 

Maasveld

Well-known member
Ja, dat ga ik zo meteen ook even kijken, maar weet van Tokyo (toen heb ik een paar zitten kijken) dat het niet heel interessant is niet.

Squash wordt overigens in 2028 Olympisch, een van de gekozen sporten door de organisatie. Net als bv ook cricket, flag football en honkbal/softbal
Het is wel lekker jojo'en met honkbal / softbal.
 

JMD

Well-known member
Het is wel lekker jojo'en met honkbal / softbal.
Klopt. Maar dat heeft een reden. Na de Spelen van 2008 is het door het IOC van het programma gehaald. Maar sinds 2020 mag elk organisatiecomité zelf een aantal porten voorstellen om deel van het programma te laten zijn (om de interesse te wekken van het publiek enz). In Rio was er geen interesse in honkbal/softbal, in Tokio wel (Japan is natuurlijk een groot honkballand), in Parijs weer niet, in LA weer wel (zie Tokio). Dus het zal wel vaker met dit soort sporten zo zijn dat ze wel/niet opgenomen worden.

Flag football zie ik echt niet vaak terugkomen, typisch Amerikaans, maar bv squash en cricket weer wel.
 

de waan

Well-known member
Squash is het leukst om te zien net onder topniveau. Echt goede spelers halen vrijwel elke bal en dan is het vooral wachten tot een van beiden een fout maakt.
 

JMD

Well-known member
17-jarige Canadese wint 400 wissel. Dat is toch opvallend, bij zwemmen heb je altijd 16/17-jarigen die er dan ineens zijn en alles op 1 hoop zwemmen, zeker bij de meiden...
 

JMD

Well-known member
Laatste individuele schermfinale eindigt in 15-14, waarbij bij 14-14 tot 2x toe een punt wordt geannuleerd omdat beide schermers tegelijk scoren en niet te zien is wie recht van aanval had.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kans was niet groot dat 'ie vandaag door zou gaan, maar voor de zekerheid toch maar een wekker gezet. Ik ga me echter weer even omdraaien, want de triatlon is verplaatst naar morgen.
 

erka

Well-known member
We zijn weer uit de top 20 gekukeld en gezakt naar 22. Gisteren niemand die de top8 haalde namens Nederland. Dit is de nieuwe stand.

1722321922579.png
 

JMD

Well-known member
Vraagje erka, hoe hou jij dit bij? Via een excelsheet waarin je alle uitslagen verwerkt? Of gewoon handwerk?
 

erka

Well-known member
Vraagje erka, hoe hou jij dit bij? Via een excelsheet waarin je alle uitslagen verwerkt? Of gewoon handwerk?

Beetje combinatie. Zit wel een excel achter maar uiteindelijk handmatig invoeren.
Tis gewoon een beetje om te zien hoeveel top8 plaatsen landen halen, want dat is de doelstelling oa van NOC/NSF
 
Bovenaan