Parijs 2024

JMD

Well-known member
Mooi ook hoe die Koreanen elkaar aanmoedigen. Die 1e schutter was constant aan het praten...


Een Senegalees die aan wildwaterkanoën doet, en nog goed ook... Daar moet een mooi verhaal in zitten...
 

JMD

Well-known member
De burgemeester van Parijs wil na de Spelen de ringen op de Eiffeltoren houden, net als de gouden beelden van bekende Franse vrouwen en de schaal waar het Olympisch 'vuur' in zit.
 

erka

Well-known member
Bij judo zit een commentator die van mening is dat Nederland net zo'n sterk judoland is als Brazilië en gaat vervolgens zitten vergelijken met Frankrijk....
 

JMD

Well-known member
Klopt, een Fransman die gewoon uit Rennes komt met de Senegalese nationaliteit.
Ik las het inderdaad...

Fransman wint kanovaren slalom C1 met meer dan 5 seconde voorsprong, dat is echt een straatlengte in die tak van sport
 

JMD

Well-known member
Appje versturen, oortjes in, telefoon wegdoen in je oversized broekzak, trickje doen, "oh my god" roepen, goud winnen...
 

JMD

Well-known member
Japanner valt van paard-voltige, dat kan kostbaar worden in de teamwedstrijd
 

JMD

Well-known member
Appje versturen, oortjes in, telefoon wegdoen in je oversized broekzak, trickje doen, "oh my god" roepen, goud winnen...
Toch niet, een Japanner doet een wereldtrick en wint goud.

Opvallend hoe goed die Japanners zijn, vandaag 1 en 4 bij de heren, gisteren 1 en 2 bij de dames
 

erka

Well-known member
Bij de mannen is het wel serieuzer dan dat vrolijke geneuzel bij de meisjes. Zijn ook ouder.
 

JMD

Well-known member
Bij de mannen is het wel serieuzer dan dat vrolijke geneuzel bij de meisjes. Zijn ook ouder.
Jep. Maar zo'n man van in de 30 met oversized shirt, petje of en veel te oversized broek ziet er dan weer niet uit...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
We mogen al blij zijn als 1 judoka 1 partij wint
De helft van de klassen hebben we niet eens een deelnemer
Op zich horen die twee judoka's die we tot nu toe hebben gezien echt niet bij de wereldtop. Dus een rondje overleven had al een verrassing genoemd mogen worden. De komende dagen bij de zwaardere klassen hebben we wat betere troeven. Zo is Van Lieshout de nummer 1 van de wereld in de klasse -63kg. En staan van Dijke, Korrel en Steenhuis in de top-10 van de wereld.
 

Maasveld

Well-known member
Net even surfen gekeken. Het ziet er prachtig uit daar in Tahiti, maar qua sport is het met afstand de saaiste sport van deze Spelen.
 

erka

Well-known member
Net even surfen gekeken. Het ziet er prachtig uit daar in Tahiti, maar qua sport is het met afstand de saaiste sport van deze Spelen.

En dan werd squash tientallen jaren tegengehouden omdat het niet TV geniek zou zijn.
Surfen is inderdaad extreem saai.
 

JMD

Well-known member
Net even surfen gekeken. Het ziet er prachtig uit daar in Tahiti, maar qua sport is het met afstand de saaiste sport van deze Spelen.
Ja, dat ga ik zo meteen ook even kijken, maar weet van Tokyo (toen heb ik een paar zitten kijken) dat het niet heel interessant is niet.

Squash wordt overigens in 2028 Olympisch, een van de gekozen sporten door de organisatie. Net als bv ook cricket, flag football en honkbal/softbal
 

JMD

Well-known member
En weer 2 medailles voor Frankrijk erbij, damessabelfinale tussen 2 Françaises. Kan me niet herinneren dat een gastland ooit zo goed begon aan de Spelen
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja, dat ga ik zo meteen ook even kijken, maar weet van Tokyo (toen heb ik een paar zitten kijken) dat het niet heel interessant is niet.

Squash wordt overigens in 2028 Olympisch, een van de gekozen sporten door de organisatie. Net als bv ook cricket, flag football en honkbal/softbal
Cricket!! :love:
 
Bovenaan