Overige sporten en evenementen

gevegt

Well-known member
Omdat ik moest pissen keek ik even naar de stand het was 0-28 of zo. Ik ben blijven hangen en heb het uitgezeten. Twee goede acties en dan noemen ze het de beste wedstrijd ooit. Wat een gruwelijke saaie sport moet het dan zijn.
 

Joost

Well-known member
Waarom noemen ze de sport eigenlijk football terwijl er voornamelijk met de hand wordt gespeeld? Hoek wellicht?
Heeft een historische reden. Rugby Football en Association Football komen eigenlijk uit dezelfde 'moeder'. Bij die laatste variant is op een bepaald moment verboden om de bal nog net de hand te spelen. Zo is het huidige voetbal ontstaan. Rugby Football is anders geevolueerd en noemen we nu gewoon rugby.

Als Rugby Football is het naar de VS ge?xporteerd en die hebben er weer hun eigen draai aan gegeven. Zo zijn ze op American Football uitgekomen. Net als de Australi?rs overigens en de Canadezen.
 

Janssen

Well-known member
Overige sporten en evenementen

Oja, Gaga zong live maar de muziek was dat zeker ( gedeeltelijk ) niet.

Dat is het nooit. Paar jaar geleden was er ook de "rel" om Red Hot Chili Peppers die op een band moesten meespelen en daarom als protest hun instrumenten niet eens aansloten.

Je kunt het je niet permitteren dat er iets misgaat. Ze nemen de band wel live op vantevoren, dat wel
 

gevegt

Well-known member
Dat is het nooit. Paar jaar geleden was er ook de "rel" om Red Hot Chili Peppers die op een band moesten meespelen en daarom als protest hun instrumenten niet eens aansloten.

Je kunt het je niet permitteren dat er iets misgaat. Ze nemen de band wel live op vantevoren, dat wel
Alternatieve live act dus.
 

JMD

Well-known member
En sinds Nipplegate is de hele uitzending sowieso op zich niet meer live ;)
 

JMD

Well-known member
Nee maar goed, die 20 of 30 seconden vertraging heb je zowat in elk live programma op tv.

Volgens mij bij het gemiddelde voetbalduel niet hoor. Daar zit een seconde of 2-3 verschil in dat puur door het zenden/ontvangen van het signaal gebeurt. In Amerika doen ze het echt met meer vertraging om dat soort zaken als Nipplegate te voorkomen.
 

Janssen

Well-known member
Volgens mij bij het gemiddelde voetbalduel niet hoor. Daar zit een seconde of 2-3 verschil in dat puur door het zenden/ontvangen van het signaal gebeurt. In Amerika doen ze het echt met meer vertraging om dat soort zaken als Nipplegate te voorkomen.

En ik al die praatprogramma's ook voor het geval er iemand omkiepert.

Sportwedstrijden vertragen ze hier niet bewust nee.
 

Sensini

Well-known member
Waarom noemen ze de sport eigenlijk football terwijl er voornamelijk met de hand wordt gespeeld? Hoek wellicht?

Ik heb ooit het volgende gevonden over de naam "voetbal":
Aanvankelijk gebruikte men het woord "football" om een onderscheid te maken tussen te voet en te paard beoefende balspelen of om gewoon aan te wijzen het met een voet was dat men tegen een bal trapte.
 
Bovenaan