Overige landentoernooien

Unregistere

Well-known member
Sint Maarten (Nederlands deel) wint met 4-3 van Sint Maarten (Frans deel). Gerwin Lake scoorde twee keer. Overigens werd de wedstrijd niet op het eiland zelf gespeeld maar op naburig Anguilla, net zoals de overige thuiswedstrijden van beide Sint Maartens. Aruba en Bonaire speelden hun thuiswedstrijden op Cura?ao. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft dat te maken met de eisen aan de stadions.

De 4-2 van Gerwin Lake:
https://twitter.com/CNationsLeague/status/1109551640393084929

Als ik die beelden zo zie betwijfel ik dat het de eisen aan het stadion waren waarom ze niet op Sint Maarten speelden...

Goede goal ja, zag hem al op Facebook. Overigens wordt de naam Gerwin niet zo vaak gebruikt. Iedereen kent hem als Smally! :duim:
 

JMD

Well-known member
Neymar mist de copa America. Is gisteren geblesseerd geraakt in een oefenduel tegen Qatar.
 

Batigoal

Well-known member
Oekra?ne gaat Wereldkampioen onder 20 worden. Ze scoren net de 3-1 in de finale tegen Zuid-Korea na een fantastische counter van Tsitaishvili.

Supriaha gaat wel een goeie spits worden.
 

Batigoal

Well-known member
In Itali? is het EK-onder-21 bezig. Thuisland Itali? is ondanks aanwezigheid van sterren zoals Barella en Chiesa in de groepsfase op doelsaldo uitgeschakeld door Spanje, wat uiteraard zelf ook geen onaardige selectie heeft. Inmiddels zijn de halve finales aan de beurt. Grote verrassing en misschien wel best voetballende ploeg is Roemeni?. Dat land heeft een paar jaar geleden ploegen verplicht gesteld om Roemenen-onder-21 op te stellen in competitiewedstrijden en dat heeft ervoor gezorgd dat er veel jonge aanwas is. Voor een groot deel is Gheorge Hagi met zijn voetbalploeg Viitorul verantwoordelijk voor het succes; die ploeg heeft zich ontwikkeld tot topploeg in het land en zelfs landskampioen en dat met een selectie die voor driekwart bestaat uit zelfopgeleide jongens. Daarvan gaat Roemeni? nu de vruchten plukken. Tel daarbij een aantal jonge Roemenen die met name in Itali? stappen zetten (doelman Radu van Genoa, spits Puscas van Inter, Balasa opgeleid door AS Roma) en dit is wel een interessante ploeg. Met Ianis Hagi als spelmaker en ook het Steaua-duo Man en Coman als belangrijke spelers. Nu wacht Duitsland.
 

Batigoal

Well-known member
Ik las dat de jonge Hagi het erg goed doet dus die kunnen we wel vergeten als aanwinst bij Ajax.

Klopt, die gaat waarschijnlijk naar Sevilla.

Offtopic: bij Viitorul spelen naast Hagi jr ook Rivaldinho, de zoon van Rivaldo, en onze landgenoot Bradley de Nooijer, zoon van G?rard de Nooijer. En ook nog Dimciu Halep, neef van tennisster Simona Halep.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hierdoor zijn Duitsland, Spanje, Frankrijk en Roemeni? dus ook geplaatst voor de OS 2020 in Tokyo.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Engeland had toch ook geen zwak team, maar ligt er toch uit.

Die spits van Duitsland is ook wel een goede. Legt ze er makkelijk in.
 

De Groene Scout

Well-known member
Vanwege de extreme hitte in de sporthal gaat mijn trimuurtje niet door vanavond. Ze kregen de temperatuur niet onder de 32 graden en sporten zou dan onverantwoord zijn. Ik heb dus vrij en mag, kan of moet dus zo weer voetbal kijken.

HUP HOLLAND HUP!!!!
 

Eef de Kip

Well-known member
Vreemd, die zou je financieel toch af moeten kunnen troeven. Wellicht dat de clubleiding het dan toch niet zo ziet zitten in 'm.
 

Batigoal

Well-known member
Vergis je niet dat Genk met de ontwikkeling en doorverkoop van talenten in recente jaren het erg goed doet. Dan is die belofte plus het spelen van Champions League-voetbal erg interessant. Ik denk ook niet dat Ajax vol voor hem is gegaan, omdat de geluiden gaan dat we na Marin nog een ?chte klapper voor het middenveld (Pr?pper?) willen halen. En met Gravenberch en Eiting waarin Ten Hag het ziet zitten zit je al goed met middenvelders.
 

Eef de Kip

Well-known member
Nee dat weet ik, ik postte ook dat we in puur financieel opzicht Genk af zouden moeten troeven maar ik denk niet dat de leiding vol is gegaan voor 'm, idd omdat we daar ook nog wat eigen jeugd hebben lopen.
 

Batigoal

Well-known member
Roemeni? is uitgeschakeld door Duitsland door een kennelijk goedkope penalty. Maar dat Roemeni? indruk heeft gemaakt is zeker. Middenvelder Nedelcearu heeft er alvast een transfer naar AS Roma aan overgehouden.

De Roemeense journalist die ik op Twitter volgt geeft aan dat inmiddels ook Dortmund en Hoffenheim zich hebben gemeld in de transferpoker rondom Ianis Hagi, dus dat zal nog even duren voordat duidelijk is waar hij komend seizoen speelt.
 
Bovenaan