Overige landentoernooien

Forza AZ

Well-known member
Denk het niet. Brazilië (toch voetballand bij uitstek) heeft in 2014 laten zien dat het mooie stadions kan bouwen, maar velen ervan staan leeg. Verder gaat het met de economie in Z.Amerika toch ook niet echt lekker, is er door het grote format (48 landen) meer accomodatie nodig én tevens is het WK van 2026 al in Noord- en Midden Amerika.
Ik denk dat het toernooi weer richting EUropa gaat, Engeland heeft zich kandidaat gesteld.
Dat het in 2026 in Noord Amerika is maakt niet uit, want Zuid Amerika is een andere confederatie.
 

JMD

Well-known member
Dat het in 2026 in Noord Amerika is maakt niet uit, want Zuid Amerika is een andere confederatie.
Weet ik. Maar toch denk ik wel dat dit uitmaakt. Europa blijft toch de basis. En zoveel landen zijn er nou ook weer niet die een WK kunnen organiseren. Wat mij betreft zou het toernooi wel eens Down Under mogen, dus Australië (eventueel samen met Nieuw Zeeland)
 

ALenstra

Well-known member
De Copa America zou dit jaar in Colombia en Argentinie gehouden worden. Echter vanwege politieke onrust in Colombia is besloten dat het toernooi in zijn geheel in Argentinie gespeeld wordt.
 

ALenstra

Well-known member
En ook Argentinie zal het toernooi niet kunnen organiseren. Chaos troef met nog dertien dagen te gaan.
 

Mario

Well-known member
En ook Argentinie zal het toernooi niet kunnen organiseren. Chaos troef met nog dertien dagen te gaan.
Ik denk dat er weinig overblijft. Wie kan dit in korte termijn organiseren, en volgens mij is elk land daar flink getroffen door Corona.
 

Makanaky

Well-known member
Lokale overheden willen niet organiseren, o.a. Argentijnse spelers willen niet naar Brazilië.
 

Batigoal

Well-known member
Hoofdsponsor van het toernooi, Mastercard, heeft zich teruggetrokken. Misschien gewoon accepteren dat er een keertje geen Copa America kan worden gespeeld.
 

erka

Well-known member
Of in de VS spelen. Wat een feest zou dat worden voor alle Spaanstaligen in de VS.
 

Mario

Well-known member
De Copa in Brazilië gaat door, maar wordt gespeeld zonder publiek. Het hooggerechtshof heeft het protest van de spelersvakbond tegen het doorgaan van het toernooi afgewezen.
 
Bovenaan