Overige landentoernooien

Pascallovic

Well-known member
De Nederlands scheidsrechters als VAR maken reclame voor zichzelf. Eerst al natuurlijk Makkelie met die penalty die over moest op het WK bij de vrouwen. Nu vergeten Nijhuis en Kamphuis als VAR een zuivere rode kaart door te geven in de EK u21 finale.
 

Batigoal

Well-known member
Spanje won het toernooi trouwens met Napoli-middenvelder Fabian Ruiz uitgeroepen als beste speler en Luca Waldschmidt van Duitsland en Freiburg als topscorer.
 

Batigoal

Well-known member
Ianis Hagi heeft uiteindelijk gekozen voor Genk. Goede keuze van hem. Gezien de toptransfers die zij de laatste jaren afleveren en de speelkansen logisch.
 

ALenstra

Well-known member
Japan speelt in oktober twee oefenwedstrijden in de Galgenwaard in Utrecht. Op 9 oktober is Kameroen de tegenstander, op 13 oktober is dat Ivoorkust. Jammer genoeg niet toegankelijk voor publiek.
 

JMD

Well-known member
In 2026 is het WK in Canada, Mexico en de VS en de FIFA moet nog besluiten of ze al die 3 de landen direct een startbewijs wil geven.... Dus dat zal eerst besloten moeten worden...

Overigens gaat het WK in 2026 natuurlijk naar 48 landen, 6 plaatsen zijn voor de CONCACAF.... Normaal gesproken plaatsen de VS en Mexico zich wel via de kwalificatie als dat nodig is.

Voor een WK in 5 landen zou het belachelijk zijn als al die 5 landen zich direct plaatsen, dan zouden er maar 11 plekken overblijven voor de rest van Europa.
 

ALenstra

Well-known member
Ik zie het WK van 2030 het liefst in Zuid Amerika waaronder Uruguay. Maar of het haalbaar is?
 

JMD

Well-known member
Ik zie het WK van 2030 het liefst in Zuid Amerika waaronder Uruguay. Maar of het haalbaar is?
Denk het niet. Brazilië (toch voetballand bij uitstek) heeft in 2014 laten zien dat het mooie stadions kan bouwen, maar velen ervan staan leeg. Verder gaat het met de economie in Z.Amerika toch ook niet echt lekker, is er door het grote format (48 landen) meer accomodatie nodig én tevens is het WK van 2026 al in Noord- en Midden Amerika.
Ik denk dat het toernooi weer richting EUropa gaat, Engeland heeft zich kandidaat gesteld.
 

Mario

Well-known member
Wel met 5 voetballanden dus, dat is wel een beetje veel. VK kan ik dan nog wel begrijpen, maar waarom ook met Ierland?
 
Bovenaan