Overige landentoernooien

Batigoal

Well-known member
&MaxW=640&imageVersion=default&AR-150629988.jpg


Servi? heeft het WK-onder-20 in Nieuw-Zeeland gewonnen. Tegen de verhouding versloeg in het in de finale Brazili? met 2-1 na verlenging. Naast de op jeugdtoernooien altijd aanwezige Brazilianen, waarvoor oud-PSV'er Andreas Hoelgebaum Pereira in de finale scoorde, waren ook de Afrikaanse landen erg sterk dit toernooi.

Ik heb de afgelopen dagen via het offici?le Youtube-kanaal een aantal samenvattingen kunnen terughalen, maar wat een mooi team heeft Servi?. Deze lichting moet wel weer wat toppers afleveren. Milinkovic speelt al bij Genk, maar met name doelman Rajkovic gaat een topclub halen. De grootste naam van deze generatie is Andrija Zivkovic die al op zijn 18e steraanvaller is bij Partizan Belgrado. Mooi om te volgen of die jongens de komende jaren doorbreken op de Europese velden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nounounou, Mexico mag nooit mee rklagen over de pingel van Robben op het WK. Zowel in de 1/4 finale als in de 1/2e finale hebben ze een schandalige pingel gekregen, twee keer in de blessuretijd zelfs.

Panama was gisteren bij een 1-0 voorsprong (met 10 man) zo kwaad om een handsbal die er niet was, dat de penalty pas na 12 minuten genomen kon worden. In de verlenging kregen de Mexicanen zowaar een terechte strafschop en zo wonnen ze. Guardado scoorde trouwens alle penalty's.
 

Xisco

Member
Chili werd bevoordeeld, maar met Mexico is het nog extremer. Wat een schande, twee dubieuze strafschoppen in de absolute slotfase van zowel de kwart- als halve finale. Dat Jamaica verrassend de USA versloeg en nu finalist is, is dan wel weer leuk.
 

Batigoal

Well-known member
Jamaica is goed bezig inderdaad. Daar zijn het de spelers die in Engeland voetballen die een meerwaarde voor het team met zich meebrengen.

Die strafschoppen voor Mexico sloegen helemaal nergens op. Ze zullen ook wel het toernooi winnen dan.
 

Batigoal

Well-known member
De Verenigde Staten hebben het ook in de wedstrijd om de 3e plaats verprutst; Panama won na strafschoppen op de Gold Cup.
 

Batigoal

Well-known member
Mexico won de Gold Cup dankzij goals van Guardado, Corona en Peralta, maar de CONCACAF stelt een onderzoek in naar de wel erg bevoordeelde positie die de Mexicanen hadden dit toernooi.

CONCACAF onderzoekt omkoping tijdens Gold Cup

Het toernooi om de Gold Cup krijgt een staartje. De CONCACAF stelt een onderzoek in naar matchfixing vanwege klachten van Costa Rica en Panama. Beide landen beklagen zich over de wijze waarop toernooiwinnaar Mexico is bevoordeeld.
Panama diende een klacht in bij de voetbalbond van Noord- en Midden-Amerika en het Cara?bische gebied naar aanleiding van de uitschakeling in de halve finale tegen Mexico. Het land van Eredivisie-spelers Jes?s Corona en Andr?s Guardado (foto) plaatste zich dankzij een zeer dubieuze strafschop voor de finale, waarin het afrekende met Jamaica.

De Panamezen reageerden woedend op de eliminatie door Mexico en maakten de CONCACAF uit voor corrupte dieven. 'Dit is verdacht', voegde de Panamese bondspreses Pedro Chaluja toe. 'Het resultaat van de wedstrijd was om bepaalde partijen te beschermen. Dit vraagt om een onderzoek.' Dat onderzoek komt er, heeft de CONCACAF aangekondigd. Overigens kregen de Panamezen voor hun uitlatingen eerder al een stevige boete.

Ook neemt de CONCACAF een klacht van Costa Rica onder de loep. Dit land beklaagde zich na het toernooi om de Gold Cup over 'onregelmatigheden' in de optredens van scheidsrechters. Hierbij refereerde Costa Rica onder meer aan de groepsduels met El Salvador (1-1) en Canada (0-0) en de kwartfinale tegen Mexico (1-0 nederlaag).

Bron: VI.nl
 

Maasveld

Well-known member
Miguel Herrera, die naast zijn job als beroepsidioot tevens bondscoach was van Mexico, is ontslagen door de Mexicaanse bond. Nadat hij een verslaggever enkele klappen had gegeven op het vliegveld, kwam de Mexicaanse bond tot de conclusie dat Herrera zijn voornaamste beroep niet meer kon combineren met zijn baan als bondscoach.
 

Mario

Well-known member
Argentini? en Uruguay willen zich gezamenlijk kandidaat stellen voor het WK 2030. Op zich mooie klassieke voetballanden, die beide in de finale stonden op het eerste WK in 1930.
 

Joost

Well-known member
Dat plannetje is toch al bast oud, ik gok 2012.
Lijkt me eigenlijk wel erg tof als dat gaat gebeuren.

Het grootste probleem lijkt me dat je in geen van de landen veel stadions hebt die aan de eisen voldoen. Voetbal is er zeker populair maar trekt niet de aantallen zoals bijvoorbeeld in Nederland. Ik kan me in Denemarken enkel Parken voorstellen als stadion. In Zweden zal er en Goteborg en Stockholm zeker genoeg capaciteit zijn, in Noorwegen in Oslo en Trondheim en in Finland enkel Helsinki.

Dat zijn maar 5 stadions dus en moeten er zeker nog een paar bij.
 

Mario

Well-known member
Men wil ook wedstrijden in IJsland en op de Faroer Eilanden ... die hebben niet echt een EK waardig stadion lijkt mij.
 

Batigoal

Well-known member
Betrek dan de Baltische Staten erbij i.p.v. IJsland en Faroer. Is qua reisafstand nog redelijk te doen.
 

Forza AZ

Well-known member
In IJsland is er nog wel plek voor een nieuw stadion van 20.000 plaatsen, maar in de Faroer lijkt me dat veel te groot.
 

Forza AZ

Well-known member
Het lijkt me ook niet dat de UEFA zal toestaan dat alle 6 landen direct geplaatst zullen zijn voor het EK.
4 direct geplaatste landen (Noorwegen, Zweden, Denemarken en Finland) wordt misschien al een discussiepunt voor de UEFA. Al zou dat niet echt een probleem moeten zijn met een deelnemersveld van 24 landen.
 
Bovenaan