Oranje tegen Noord Ierland & Wit Rusland

Oranje tegen Noord Ierland & Wit Rusland


  • Totaal aantal stemmers
    9
  • Opiniepeiling gesloten .

Susa

New member
Dat is ook wel makkelijk concluderen achteraf.
Voegde van de Beek nu zoveel meer toe dan de Roon?

Snellere balbehandeling en meer naar voren voetballen bijvoorbeeld.

Het siert Koeman dat hij het vertrouwen schenkt aan bepaalde spelers maar je weet dat een speler als de Roon niet sterk is als er puur aanvallend gevoetbald moet worden.
 

de waan

Well-known member
Het is niet bepaald de eerste dat keer dat Koeman moet ingrijpen en er halverwege meer voetbal in moet brengen. Zeker tegen een ploeg als Noord Ierland had hij dat vooraf toch ook wel kunnen bedenken.
 

Unregistere

Well-known member
Marten is vooral van waarde tegen sterkere opponenten denk ik. Dan verovert hij ballen, loopt gaten dicht, breekt golven, etc. Tegen teams waarin je zelf grotendeels aan de bal bent, is zijn inbreng minder. Maar dan nog blijft het natuurlijk een absolute held! :duim:

Blijft toch altijd lastig voetballen tegen ploegen die twee bussen parkeren. Resultaat is uiteindelijk prima. En een zeer curieuze goal van Luuk de Jong, zo heb ik ze nog niet vaak gezien.
 

Marinos

Well-known member
Marten is vooral van waarde tegen sterkere opponenten denk ik. Dan verovert hij ballen, loopt gaten dicht, breekt golven, etc. Tegen teams waarin je zelf grotendeels aan de bal bent, is zijn inbreng minder. Maar dan nog blijft het natuurlijk een absolute held! :duim:

Blijft toch altijd lastig voetballen tegen ploegen die twee bussen parkeren. Resultaat is uiteindelijk prima. En een zeer curieuze goal van Luuk de Jong, zo heb ik ze nog niet vaak gezien.

Uiteindelijk verspeelt de Roon alle ballen die hij tegen die sterke tegenstanders veroverd ook direct weer dus per saldo heb je er nog steeds geen zak aan. Een van de Beek of Proper kan op die positie ook wel wat balletjes afpakken en die houden hem dan vervolgens ook in de ploeg.
 

Unregistere

Well-known member
Uiteindelijk verspeelt de Roon alle ballen die hij tegen die sterke tegenstanders veroverd ook direct weer dus per saldo heb je er nog steeds geen zak aan. Een van de Beek of Proper kan op die positie ook wel wat balletjes afpakken en die houden hem dan vervolgens ook in de ploeg.

Valt ook wel mee hoor. Maar ik heb ook wel het idee dat Koeman langzaam naar een type Pr?pper of Van de Beek wil toewerken, maar dat hij het team nu nog te kwetsbaar acht en dus een golfbreker nodig heeft.
 

stc

Well-known member
Hoezo was dat precies terecht?

Noord-Ierland had het gewoon tactisch goed voor elkaar. Daarnaast 1 kans 1 doelpunt. Daarentegen speelde Nederland een groot gedeelte gewoon belabberd en veel te traag. Voorst heeft het elftal het verdedigend zeker niet voor elkaar met een de Ligt en een Blind als grootste stoorzenders gisteren.
 

erka

Well-known member
Noord-Ierland had het gewoon tactisch goed voor elkaar. Daarnaast 1 kans 1 doelpunt. Daarentegen speelde Nederland een groot gedeelte gewoon belabberd en veel te traag. Voorst heeft het elftal het verdedigend zeker niet voor elkaar met een de Ligt en een Blind als grootste stoorzenders gisteren.

Hoe kun je het niet voor elkaar hebben verdedigend als je 1 kans weggeeft in 90 minuten?
 

stc

Well-known member
Hoe kun je het niet voor elkaar hebben verdedigend als je 1 kans weggeeft in 90 minuten?

Tegen een tegenstander die met 11 man achter de bal speelde en het tactisch goed voor elkaar had is elke kans er 1 teveel. Dat deze kans er nog inging, mogen alle 5 verdedigers (inclusief keeper) zich aantrekken.
 

SanMark.

Well-known member
Tegen een tegenstander die met 11 man achter de bal speelde en het tactisch goed voor elkaar had is elke kans er 1 teveel. Dat deze kans er nog inging, mogen alle 5 verdedigers (inclusief keeper) zich aantrekken.

Zo'n goal maakt NI nooit weer ,dat alle verdedigers even te gelijk de fout ingaan.

Over die goal moet je nog het minst druk maken, over het spel de eerste 60 a 70 minuten kun je het beter hebben.
 

stc

Well-known member
Zo'n goal maakt NI nooit weer ,dat alle verdedigers even te gelijk de fout ingaan.

Over die goal moet je nog het minst druk maken, over het spel de eerste 60 a 70 minuten kun je het beter hebben.

Als je naar het spel kijkt, dan was dit ook belabberd. Als je al in de eerste 5 a 10 minuten ziet dat Noord Ierland zo speelt, dan had je als speler (bv een De Jong of een van Dijk) het elftal al anders neer moeten zetten. Bijvoorbeeld door met zijn 3en achter te blijven. Ook had het elftal meer de zijkanten moeten zoeken ipv steeds door het midden.

Als trainer weet je hoe Noord Ierland gaat spelen. Daar had Koeman al op kunnen anticiperen bij het maken van de opstelling.

Dat Oranje nog scoort in de blessuretijd is ook een kwaliteit die een aantal spelers binnen het elftal dit uitermate goed kunnen.
Misschien had het ook te maken met vermoeidheid bij de tegenstanders
 

Bonehead

Well-known member
Wat een luxe. Met nog drie wedstrijden te spelen zijn we zeer goed op weg om ons, na twee misgelopen eind toernooien (voor het eerst na meer dan 30(!!) jaar dat Nederland overkomt), weer te kwalificeren voor een eindtoernooi. Dat er in een reeks een wedstrijd zit waar alles niet helemaal goed gaat of allemaal fantastisch. Prima dat kan gebeuren. Helemaal als een tegenstander zich ingraaft en terecht voor een punt gaat. Gelukkig ging het wel lopen na het tegendoelpunt. Ik snap werkelijk niet dat mensen zo uberkritisch zijn terwijl ik complete hosanna stemming na de wedstrijd tegen Duitsland ook niet snap. Nederland doet het over het algemeen prima onder Koeman na een paar gitzwarte jaren.
 

Eef de Kip

Well-known member
Tegen een tegenstander die met 11 man achter de bal speelde en het tactisch goed voor elkaar had is elke kans er 1 teveel. Dat deze kans er nog inging, mogen alle 5 verdedigers (inclusief keeper) zich aantrekken.

Maar wanneer heb je het bij jou dan wel verdedigend voor elkaar? Als je helemaal geen enkele kans weg geeft? Want dan hebben alle topploegen en toplanden het dus niet voor elkaar verdedigend. Gelukkig bevinden we ons dan wel in goed gezelschap.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat een luxe. Met nog drie wedstrijden te spelen zijn we zeer goed op weg om ons, na twee misgelopen eind toernooien (voor het eerst na meer dan 30(!!) jaar dat Nederland overkomt), weer te kwalificeren voor een eindtoernooi. Dat er in een reeks een wedstrijd zit waar alles niet helemaal goed gaat of allemaal fantastisch. Prima dat kan gebeuren. Helemaal als een tegenstander zich ingraaft en terecht voor een punt gaat. Gelukkig ging het wel lopen na het tegendoelpunt. Ik snap werkelijk niet dat mensen zo uberkritisch zijn terwijl ik complete hosanna stemming na de wedstrijd tegen Duitsland ook niet snap. Nederland doet het over het algemeen prima onder Koeman na een paar gitzwarte jaren.

Ik vond die overwinning tegen Duitsland wel heel erg lekker. Kijk ik met veel plezier op terug. De dag voor mijn huwelijk onder het genot van een paar prachtige bieren gekeken.

We hebben inderdaad een uitstekende bondscoach. Men hangt het op aan slechts het beschikbare talent, maar de vorige bondscoaches lieten het beschikbare talent niet naar vermogen spelen. Anders sta je wel op een EK waarbij bijna de helft van de Europese landen mee mogen doen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vroeg gisteren ook aan m'n stiefvader, die ook nogal aan het zeiken was over het spel tegen Noord-Ierland, of we in onze beste jaren altijd goede interlands speelden of dat er ook daar complete rukwedstrijden in de kwalificatiereeks bij zaten. Het antwoord laat zich raden natuurlijk.
 

Miramar

Well-known member
Ik vroeg gisteren ook aan m'n stiefvader, die ook nogal aan het zeiken was over het spel tegen Noord-Ierland, of we in onze beste jaren altijd goede interlands speelden of dat er ook daar complete rukwedstrijden in de kwalificatiereeks bij zaten. Het antwoord laat zich raden natuurlijk.
Vroeger was alles beter. Techniek, spelopvatting, tempo en tactisch inzicht. Kijk ik westrijden uit de jaren 70 en 80 terug dan springen de tranen in mijn broek. Behalve het wk 1974 was het traag en totaal niet om aan te gluren.
 
Bovenaan